Oseriös avel, vintern 2016/17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad säger ni om den som säljer en kattunge(sorry för ot), blandras, som har någon sorts fel på bröstkorgen som enligt veterinären may or may not be an issue i framtiden? Bara 3500 kr ska hon ha för den, den andra kattungen kostar 4500 kr.
O_o
Eller de som säljer kattungar(blandras) med prissättningen "långhåriga 2500 kr, korthåriga 1500 kr"

Ursäkta ot igen (är kattsjuk och kollar bara kattannonser nu), ännu en blandis där säljaren menar att katten är förståndshandikappad och därför är "unik" och "jättetrevlig" men "inte riktigt rumsren, han förväxlar matskålen med kattlådan"
Hittar inte annonsen igen, men den var till salu för i storleksordningen 3000 kr
:eek::confused:

Hittade den här på Blocket... Pappan i hemmet är less...
Dvärgschnauzer vit
3 000:-

Vi behöver ett nytt hem till vår Dvärgscnauzer. Pappan i hemmet är less och vi är beroende av att han hjälper till. Tyvärr kan vi inte ha kvar henne. Lydig 7 åring som behöver mkt kärlek. Kan vara själv flera timmar men såklart inte alltför länge. Pris inte så viktigt . Jag vill hitta en varm o kärleksfull familj till vår fina fina Mimmi

Dvärgschnauzer vit

Vi behöver ett nytt hem till vår Dvärgscnauzer. Pappan i hemmet är less och vi är beroende av att han hjälper till. Tyvärr kan vi inte ha kvar henne. Lydig 7 åring som behöver mkt kärlek. Kan vara själv flera timmar men såklart inte alltför länge. Pris inte så viktigt . Jag vill hitta en varm o kärleksfull familj till vår fina fina Mimmi
Men vännen då. :(

Dvärgschnauzer vit

Förlåt men jag skulle nog sätta ut bytesannons på "pappa" :crazy:. Våran Nike är husses ögonsten och det finns inte att han skulle lessna, risken är större att han gör sig av med mig än med hunden :o..

Var inne på finn.no för en stund sedan och tittade på hundannonser. Fick då syn på en valpkull som från början verkade mycket intressant och som jag var nyfiken på. I hundannonser hade annonsörerna skrivit i föräldrarnas namn i stamtavlan så jag kollade givetvis upp föräldrarna på dogweb. Det visade sig att mamman till kullen var född i maj 2016. Alltså bara 8 månader ung. Blev givetvis ingen valp från den kullen för min del...

Var inne på finn.no för en stund sedan och tittade på hundannonser. Fick då syn på en valpkull som från början verkade mycket intressant och som jag var nyfiken på. I hundannonser hade annonsörerna skrivit i föräldrarnas namn i stamtavlan så jag kollade givetvis upp föräldrarna på dogweb. Det visade sig att mamman till kullen var född i maj 2016. Alltså bara 8 månader ung. Blev givetvis ingen valp från den kullen för min del...
Det kan vara en importhund,förra året hade jag en kull där mammas reg nr slutade på 2016,så om man inte gick in på skk o kollade födelsedatum så det ju ut som en valp som hade valpar.

Dvärgschnauzer vit

Men stumpan <3

Det kan vara en importhund,förra året hade jag en kull där mammas reg nr slutade på 2016,så om man inte gick in på skk o kollade födelsedatum så det ju ut som en valp som hade valpar.

Hunden är mycket riktigt en importhund från Sverige. Dock är jag säker på att årtalet stämmer. Den hunden och min hund har nämligen samma pappa och han användes första gången i avel år 2016.

Ni har säkert tagit upp den redan, men en kille säljer valpar av amerikansk wolfhound, schäfer och nåt mer som jag inte kommer ihåg, Husky, malamute eller nåt liknande.
En kille frågar om föräldrarna är röntgade och ögonlysta. Killen svarar att han "gjort en dolda fel" Vid ytterligare frågor framkommer att han med det menar dolda fels försäkring. På fråga igen då om föräldrarna är hälsotestade, röntgade svarar killen: Oj det vet jag inte.
Han äger tiken, han borde nog vetat om han någonsin röntgat sin hund. Hon är 4 år.

Ni har säkert tagit upp den redan, men en kille säljer valpar av amerikansk wolfhound, schäfer och nåt mer som jag inte kommer ihåg, Husky, malamute eller nåt liknande.
En kille frågar om föräldrarna är röntgade och ögonlysta. Killen svarar att han "gjort en dolda fel" Vid ytterligare frågor framkommer att han med det menar dolda fels försäkring. På fråga igen då om föräldrarna är hälsotestade, röntgade svarar killen: Oj det vet jag inte.
Han äger tiken, han borde nog vetat om han någonsin röntgat sin hund. Hon är 4 år.
Han har missat att dolda fel försäkringen inte gäller sådana fel om inte föräldrarna är ua.

Jag stör mig som en galen på en bullyannons på blocket. Valparna har inte öppnat ögonen, men hängs upp i tunt koppel/snöre när dom fotograferats framifrån, för att visa huvudena :rage:

För att kunna avgöra potentialen på ett så ungt huvud får man verkligen vara riktigt kunnig på rasen.
Jag har svårt att tro att så många Bully-experter sitter och fyndar på Blocket.
Vad gör ens så "fina" hundar på Blocket? Varför förmedlas inte dessa superkullar inom rasens olika forum som andra raser :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 832
Senast: Hedinn
·
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
3 146
Senast: vallhund
·
R
  • Låst
Hundavel & Ras Bara 2 månader kvar av 2015. Sen kommer nytt år, och nya Bukehundar? Vilka planerar ny hund under 2016? Och vad och varför? Vad har ni...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
159 000
Senast: lillebill
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 641
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar