Med tanke på att jag är höggravid så känner jag mig mycket nöjd med att INTE ha en sån kull just nu nej..
Syftet var väl en lite svår fråga. Vilket syfte har man att föda upp? Skiftar ju enormt mellan olika uppfödare. Tragiskt är att det
fortfarande poppar upp nya uppfödare på chi i regel i varje Hundsport (tror det var blankt i ett nummer förra året men numret efter var det en drös igen..). Många verkar inte ha fattat att det inte är den rasen man ska ha för att tjäna pengar (renrasig chihane kostar ju som en blandras med fralla eller pom i nu, i regel, för de som inte har nåt speciellt att erbjuda). Sen tror jag många tror det är lätta pengar oavsett (de har inte betalat för snitt..). Sen är många många på annons blandisar med okänt antal "%" chi.
Vi som föder upp seriöst (vill ju gärna tro jag hör dit iaf) har ju hoppats i ett antal år nu på att de här skräpavlarna ska ge upp och sluta föda upp skit. Men det känns aningen tröstlöst. Själv tar jag ingen kull (oavsett ras) som inte innebär att det föds ngt jag hoppas på att vilja behålla själv.