Oseriös avel, vintern 2016/17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det inte samma valpar som annonseras ut här på Buke? De som har föräldradjuren hemma så man kan hälsa på dem? Om de nu har hundarna hemma så man kan hälsa på dem kan man ju betala och ta sin valp samtidigt? :idea: :angel:
Jupps, men kenneln verkar ligga i Polen samt att dom har en filial i Brasilien.

Det tråkiga i historien är att valparna jag nu fått massor med bilder på är skit snygga,bra näsor o näsborrar,samma på det som ska vara mamma o pappa.

Här är senaste mailet,jag lessnade på deras google translate o skrev på engelska istället och då blev det mycket bättre.
Men visst är det lurendrejare,jag erbjöd dom nämligen att valparna hämtas av en polsk vän som bor i samma stad som dom.

Hi, yes our puppies have EU passports and have all required health and transportation documents.

our puppies are dewormed, with pedigree and have 5 main vaccinations and checks;
- vaccination against rabies
- vaccination against BV (Bordetella or Canine Cough)
- vaccination against DHLPP (Distemper Combo)
- vaccination against faecal (flotation),
- vaccination against Parvovirus.

we can deliver the puppies to you by Thursday if you are serious and ready. our puppies are very ready. we will deliver the puppies to you by car.

all you have to do is to provide your precise delivery address information which we need to book as the destination for the puppies, and you pay a 50% deposit of 1750Kr per puppy, so we will reserve the puppies for you. and we will proceed to deliver the puppies to your house address in less than 36 hours after that.

you will then pay the remaining 50% in cash if you prefer, after the puppies have been delivered to you, and you are satisfied.
there will be no extra charges or hidden costs. 3500kr is the total sum you will have to pay per puppy.

for precision, you can provide your delivery address information using the address form below:

Your name ____________________
House address ____________________
Your city/ postcode ____________________
Phone number ____________________

It's 4 puppies left, so the overall cost is 14000Kr. but we will give you a discount. so all you have to pay is 13500Kr for all four puppies.
I have taken some more photos of the puppies now. I hope you like them.
reply soon

Haha för att vara en AKC stamtavla ska det stå American Kennel Club ovanför Certified Pedigree samt att märker längst ner ska vara AKC-logo.
The Kennel Club (KC) är ju en brittisk organisation och deras stamtavlor ser helt annorlunda ut. Så någon har lekt i Photoshop.

Yup. Det ser ut som ett AKC certifikat ... men ar det inte, da det heter AKC. lol

Visste ni om att när en hane hoppar av för tidigt efter genomförd parning och alltså sväller utanför tiken, så beror det på att "tiken är inte tillräckligt öppen" :angel:

Märklig annons här på Buke nu om frallor. "Valparna har ett fantastiskt temperament och kommer att väga ca två kilo som vuxna." Vuxen fralla som väger två kilo, det kan väl inte stämma?

Flerfärgad pudel till avel i en facebookgrupp med texten har ingen stamtavla och inte reggad för att han är flerfärgad..
Går utmärkt att regga flerfärgade och de bör ha stamtavla som alla andra..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 818
Senast: Hedinn
·
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
3 145
Senast: vallhund
·
R
  • Låst
Hundavel & Ras Bara 2 månader kvar av 2015. Sen kommer nytt år, och nya Bukehundar? Vilka planerar ny hund under 2016? Och vad och varför? Vad har ni...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
158 998
Senast: lillebill
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 634
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar