Oseriös avel, vintern 2016/17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt otroligt,jag fick ett pm tillbaka :eek: på svenska :wtf:
Dock var svaret hej kom o hjälp mig aktigt,rätt stavat men ord ordningsfel.
Antar att det som kommer näst är : sätt in si o så mycket så kommer valpen på posten.....
Om de skickar med Postnord kan de alltid skylla på att de kom bort i sorteringen. :angel:

Julklapps pengar :D
Deras eller din sär skrivning? O_o

Jag tror jag nämnt en staffeuppfödare innan som avlar på rent skräp? (Demodex är inte genetiskt, HD/ED beror på valpköpare osv så det är helt okej att avla på kassa höfter, kass mentalitet och demodex :grin: )

Nå, nu har hen sålt en valp till en annan uppfödare som i sin tur ska använda valp som avelshane i hens kennel. Köparen tycker även hen att utseende är det viktigaste, att demodex är hittepå osv. Jag ser verkligen fram emot fler mentalt instabila staffar som får avlivas i ung ålder pga olika fel. Verkligen seriös och bra avel alltså...
Med det resonemanget är "uppfödaren" själv kass valpköpare om hen avlar på dåliga höfter :p

Och enligt mail svaret jag fått så kommer dom hit med dom (inte postmord) bara jag betalar först.
Har tom fått en stamtavle kopia..............................Och jag är normalt en jävel på utländska stamtavlor men men,man kan inte kunna allt.
Ropar på @hastflicka för att finna 5 fel. :idea: då jag gissar på att det ska vara en usa tavla
Pedigree%20French%20Uni_1.png

Och här är mail svaret på när kan jag hämta dom......:D

Googel har gjort ett utmärkt jobb med stavningen,men ord ordningen är det lite si å så med:

Hej , vi har tagit några bilder av våra valpar kvar. Jag har bifogat bilder på det här meddelandet. Jag har också bifogade bilder av sin mor, så att du ser hur de blir när de växer upp.
våra valpar är nu bara 14 veckor gammal, men mycket redo för nya hem.

Vi har skrivit sina namn i enlighet med sina halsband färger nedan: -

Blå - Tommy
Röd - Lisa
Gul - Kim
Lila - Stacy

Kim, Lisa och Stacy är flickor, medan Tommy är en pojke.

Jag har också bifogat en kopia av sin stamtavla på det här meddelandet.
Vi är en liten kennel här i Polen, Warszawa. och vi har även en filial i Brasilien. så vi måste leverera valparna till dig.

De flesta av våra hundar räddades från gatorna. medan vissa var oönskat av sina ägare, och ännu värre, missbrukas. Vi erbjuder dem husrum och jag är en uppfödare också.

så göra vinst med dessa hundar är inte min högsta prioritet, utan att ge dem till familjer som kommer att ge dem all den kärlek och omsorg de förtjänar i en bättre plats.

Jag försöker att hålla mina valpar så prisvärd som möjligt. I det här fallet 3500kr är allt du måste betala för varje valp, beloppet täcker kostnaderna för leverans och pappers avgifter för varje valp till din leveransadress i Sverige. valpen kommer att levereras till ditt hus adress på mindre än 36 timmar efter bokning och betalning.
Jag kan göra ett specialpris för dig om du väljer att ta mer än en valp.

Efter att ha mottagit valp och du är nöjd kan du göra donationer. Detta är inte obligatoriskt, men du kan om du vill :)

alla våra valpar är avmaskade, vaccinerade och med EU-pass.
våra valpar kommer med ett års hälsa garanti. vi bara använda kungliga Canine livsmedel för dem. En påse med mat kommer att skickas med varje valp. och en utbildning DVD / mat handbok om hur man tar hand om din nya valp.
Vi rekommenderar att du håller din nya hund inomhus under en period av 1-2 veckor för att ge dem tid att vänja sig vid omgivningen. långsamt införa valpar i ett neutralt öppet område. de är kattlådan tåg.

När behöver du valparna?
vilka av våra valpar är du mest intresserad av?
vad är din adress?

valpen kommer att levereras till ditt hem om du föredrar. ni kommer att informera oss om du är villig att plocka upp valp / valpar?
Du kan nå oss på skype: karolinaestera
telefon: 011964557810
svara snart

Mvh

Och enligt mail svaret jag fått så kommer dom hit med dom (inte postmord) bara jag betalar först.
Har tom fått en stamtavle kopia..............................Och jag är normalt en jävel på utländska stamtavlor men men,man kan inte kunna allt.
Ropar på @hastflicka för att finna 5 fel. :idea: då jag gissar på att det ska vara en usa tavla
Mystiken tätnar....

Haha för att vara en AKC stamtavla ska det stå American Kennel Club ovanför Certified Pedigree samt att märker längst ner ska vara AKC-logo.
The Kennel Club (KC) är ju en brittisk organisation och deras stamtavlor ser helt annorlunda ut. Så någon har lekt i Photoshop.

Haha för att vara en AKC stamtavla ska det stå American Kennel Club ovanför Certified Pedigree samt att märker längst ner ska vara AKC-logo.
The Kennel Club (KC) är ju en brittisk organisation och deras stamtavlor ser helt annorlunda ut. Så någon har lekt i Photoshop.
Ja jag plockade upp både en engelsk och en usa stamtavla ifrån mina document och det var ju inte någon av dom utan mera en blandning, ja jösses
Men vad kan man begära för att bli lurad på 3500 och få den icke befintliga valpen hemkörd i priset :crazy:

Googel har gjort ett utmärkt jobb med stavningen,men ord ordningen är det lite si å så med:

Hej , vi har tagit några bilder av våra valpar kvar. Jag har bifogat bilder på det här meddelandet. Jag har också bifogade bilder av sin mor, så att du ser hur de blir när de växer upp.

Blå - Tommy
Röd - Lisa
Gul - Kim
Lila - Stacy

Vi är en liten kennel här i Polen, Warszawa. och vi har även en filial i Brasilien. så vi måste leverera valparna till dig.

De flesta av våra hundar räddades från gatorna. medan vissa var oönskat av sina ägare, och ännu värre, missbrukas. Vi erbjuder dem husrum och jag är en uppfödare också.

så göra vinst med dessa hundar är inte min högsta prioritet, utan att ge dem till familjer som kommer att ge dem all den kärlek och omsorg de förtjänar i en bättre plats.

Jag försöker att hålla mina valpar så prisvärd som möjligt. I det här fallet 3500kr är allt du måste betala för varje valp, beloppet täcker kostnaderna för leverans och pappers avgifter för varje valp till din leveransadress i Sverige. valpen kommer att levereras till ditt hus adress på mindre än 36 timmar efter bokning och betalning.

Efter att ha mottagit valp och du är nöjd kan du göra donationer. Detta är inte obligatoriskt, men du kan om du vill :)

våra valpar kommer med ett års hälsa garanti. vi bara använda kungliga Canine livsmedel för dem. En påse med mat kommer att skickas med varje valp. och en utbildning DVD / mat handbok om hur man tar hand om din nya valp.
Vi rekommenderar att du håller din nya hund inomhus under en period av 1-2 veckor för att ge dem tid att vänja sig vid omgivningen. långsamt införa valpar i ett neutralt öppet område. de är kattlådan tåg.

När behöver du valparna?
vad är din adress?

valpen kommer att levereras till ditt hem om du föredrar. ni kommer att informera oss om du är villig att plocka upp valp / valpar?
svara snart

Mvh
Men fy sjutton. Valp levererad, ska hållas inomhus och gå på lådan första veckorna O_o .
Luktar smuggelhund lång väg, om de finns :banghead:.

Men fy sjutton. Valp levererad, ska hållas inomhus och gå på lådan första veckorna O_o .
Luktar smuggelhund lång väg :banghead: .
Det står u att den har pass är 14 veckor så det finns ingen anledning till smuggel, mera troligt att någon betalar o sen hör dom inget mer.

Men jag ska dra det ett varv till då jag har flera Polska hundvänner,så en av dom ska få maila på Polska så får vi se hur det går och tala om att dom kommer o hämtar en valp till mig så jag behöver ingen hemtransport och hunden betalas på plats,så får vi se hur som ska klara sig ur det. :devil:

Blå - Tommy
Röd - Lisa
Gul - Kim
Lila - Stacy

När behöver du valparna?
vad är din adress?

svara snart

Mvh

Oh lord. Folk kan väl inte vara så dumma?:crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 818
Senast: Hedinn
·
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
3 145
Senast: vallhund
·
R
  • Låst
Hundavel & Ras Bara 2 månader kvar av 2015. Sen kommer nytt år, och nya Bukehundar? Vilka planerar ny hund under 2016? Och vad och varför? Vad har ni...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
158 998
Senast: lillebill
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 634
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar