Nu är annonsen borta!Det är just den annonsen vi diskuterat de senaste sidorna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu är annonsen borta!Det är just den annonsen vi diskuterat de senaste sidorna.
Uppfödaren till merle-taxen som är med i Mitt liv som valp har en annons med taxvalpar på blocket. Säljargumenten består i princip av att "de har fina färger" och "PS. Kolla in min uppfödning på TV"
Går man sedan in på hennes hemsida ser man att en valp är chokladmerle med mycket vita tecken (piebald). Två andra valpar i kullen är extrema piebalds med endast en liten färgad fläck på svansen respektive huvudet, och benämns som choklad piebald.
Problemet är väl att de lika gärna kan vara merle de med, det är ju skitsvårt att se när hundens totala färgade yta är stor som en eller två femkronor . Varför överhuvudtaget avla på extrem piebald och merle i kombination? Det tål väl att nämnas att hon även avlar på sobelmerle...
*Sliter mitt hår*
säljs endast till sällskap - ej utställning. De är väl inte reggade?Uppfödaren till merle-taxen som är med i Mitt liv som valp har en annons med taxvalpar på blocket. Säljargumenten består i princip av att "de har fina färger" och "PS. Kolla in min uppfödning på TV"
Går man sedan in på hennes hemsida ser man att en valp är chokladmerle med mycket vita tecken (piebald). Två andra valpar i kullen är extrema piebalds med endast en liten färgad fläck på svansen respektive huvudet, och benämns som choklad piebald.
Problemet är väl att de lika gärna kan vara merle de med, det är ju skitsvårt att se när hundens totala färgade yta är stor som en eller två femkronor . Varför överhuvudtaget avla på extrem piebald och merle i kombination? Det tål väl att nämnas att hon även avlar på sobelmerle...
*Sliter mitt hår*
säljs endast till sällskap - ej utställning. De är väl inte reggade?
Föder hen möjligtvis upp ig också?Nej, jag är ganska säker på att hon är utesluten ur SKK
Det gör hon tyvärr.... inte med i SKK, men var det tidigare så man kan se alla valpar hon har spottat ut genom åren.... hon måste dra in saftigt med pengarFöder hen möjligtvis upp ig också?
Vad är ig? Irländska getterFöder hen möjligtvis upp ig också?
Italiensk vinthund (Italian greyhound)Vad är ig?
Äsch då.Italiensk vinthund (Italian greyhound)
Ja hon har väl åtminstone 5 kullar per år, och så 16000kr per valp och ingen tillstymmelse till meritering eller hälsoundersökning hos föräldradjuren...Det gör hon tyvärr.... inte med i SKK, men var det tidigare så man kan se alla valpar hon har spottat ut genom åren.... hon måste dra in saftigt med pengar
Ja hon har väl åtminstone 5 kullar per år, och så 16000kr per valp och ingen tillstymmelse till meritering eller hälsoundersökning hos föräldradjuren...
16000 för något som är oreg? Vad kostar en som är reg?Ja hon har väl åtminstone 5 kullar per år, och så 16000kr per valp och ingen tillstymmelse till meritering eller hälsoundersökning hos föräldradjuren...
Mindre eller lika mycket, men då får du ju inte lika uniiiika färger på hundarna16000 för något som är oreg? Vad kostar en som är reg?
Hahah, ja!Henne skulle man haft som mormor. Tänk vilken hög med julklappar hon kan åstadkomma!
Ok, jag rättar mig själv. Kollade på hemsidan nu och år 2013 hade den uppfödaren 10 kullar. (Orkade inte räkna på fler årtal, men tippar på att det är något liknande även andra år)
Tack för det. Jag har inte fattat vad IG betydde. Har sett det i nån annons på blocket. Gissar att det kan vara från denna uppfödaren då de säljs utan stamtavla.Italiensk vinthund (Italian greyhound)