Tipsa skatteverket?Ja hon har väl åtminstone 5 kullar per år, och så 16000kr per valp och ingen tillstymmelse till meritering eller hälsoundersökning hos föräldradjuren...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tipsa skatteverket?Ja hon har väl åtminstone 5 kullar per år, och så 16000kr per valp och ingen tillstymmelse till meritering eller hälsoundersökning hos föräldradjuren...
Undrar om den skattar på pengarnaOk, jag rättar mig själv. Kollade på hemsidan nu och år 2013 hade den uppfödaren 10 kullar. (Orkade inte räkna på fler årtal, men tippar på att det är något liknande även andra år)
Föder hen möjligtvis upp ig också?
Och en sådan person tar de med i ett tv-program.Nej, jag är ganska säker på att hon är utesluten ur SKK
Icke godkäntVad är ig? Irländska getter
På hemsidan står det "Kenneln innehar tillstånd från Miljö- & häslokontoret i Kungälvs kommun att bedriva hunduppfödning enl. §16" och om det stämmer så låter det ju som att någon kollat till allt vid något tillfälle. Sedan var ju kenneln SKK-ansluten förut och borde därför fått besök från kennelkonsulent. Inte för att det behöver betyda så mycket iofs (jag har själv träffat en inte allt för bra sådan)...Undrar om den skattar på pengarna
Djurhållningen lär ju vara sämst, varför gör inte LS hembesök?
Sedan var ju kenneln SKK-ansluten förut och borde därför fått besök från kennelkonsulent.
Oj. Ja det var ju inte mycket. Jag vet att andra haft besök oftare, men å andra sidan var de då vän med kennelkonsulenten så det blev nog mest fikastunder och titta lite snabbt hur några av hundarna såg ut...Sådana är typ fabelvarelser. På de (väldigt snart) 20 år jag haft kennel, så har jag haft 1(!!) besök.
Hon driver ju annan verksamhet på gården vad jag vet, och har hört någonstans att kenneln ingår i verksamheten och att hon skattar för den. Men det måste ändå vara otroliga summor hon får inPå hemsidan står det "Kenneln innehar tillstånd från Miljö- & häslokontoret i Kungälvs kommun att bedriva hunduppfödning enl. §16" och om det stämmer så låter det ju som att någon kollat till allt vid något tillfälle. Sedan var ju kenneln SKK-ansluten förut och borde därför fått besök från kennelkonsulent. Inte för att det behöver betyda så mycket iofs (jag har själv träffat en inte allt för bra sådan)...
Ok, det kan säkert stämma. Jag vet inte mer om människan än just uppfödarbiten av det hela.Hon driver ju annan verksamhet på gården vad jag vet, och har hört någonstans att kenneln ingår i verksamheten och att hon skattar för den. Men det måste ändå vara otroliga summor hon får in
Ja alltså, vart tredje år sägs det ju att man ska få besök av dem, så jag borde invänta 7:e besöket typ.. Men å andra sidan så pysslar jag inte med några konstigheter eller har haft nån skum djurhållning heller och det är ju självklart att om de får in anmälningar så kollas dessa upp framför en uppfödare som alltid skött sig och alltid gör allt enligt reglerna för mig veterligen råder ganska stor brist på kennelkonsulenter, men som sagt.. De är fabelvarelser de där Man hör bara talas om att de existerar, men ser dem aldrigOj. Ja det var ju inte mycket. Jag vet att andra haft besök oftare, men å andra sidan var de då vän med kennelkonsulenten så det blev nog mest fikastunder och titta lite snabbt hur några av hundarna såg ut...
Du menar att dom är lite som Jesus? Alla vet vem han är men ingen ´har sett honomJa alltså, vart tredje år sägs det ju att man ska få besök av dem, så jag borde invänta 7:e besöket typ.. Men å andra sidan så pysslar jag inte med några konstigheter eller har haft nån skum djurhållning heller och det är ju självklart att om de får in anmälningar så kollas dessa upp framför en uppfödare som alltid skött sig och alltid gör allt enligt reglerna för mig veterligen råder ganska stor brist på kennelkonsulenter, men som sagt.. De är fabelvarelser de där Man hör bara talas om att de existerar, men ser dem aldrig
Vi har inget haft och få av våra kollegor har haft det.Sådana är typ fabelvarelser. På de (väldigt snart) 20 år jag haft kennel, så har jag haft 1(!!) besök.
Ungefär så, jaDu menar att dom är lite som Jesus? Alla vet vem han är men ingen ´har sett honom
Hon driver ju annan verksamhet på gården vad jag vet, och har hört någonstans att kenneln ingår i verksamheten och att hon skattar för den. Men det måste ändå vara otroliga summor hon får in
Nej ush och fy sålänge det föds nya idiotmänniskor kommer det Fortsätta avlas på utseendet på hundarhttps://m.facebook.com/groups/173574996086174?view=permalink&id=1071643892945942
Var det inte någon här på buke som hade en kollega/bekant som födde upp american bully?
I vilket fall som helst så förstår jag inte hur folk kan köpa sig en sån hund! Ser inte hälsosammare ut
Är väl rätt stor skillnad på exotic och vanliga dock (länken funkar inte för mig). De vanliga i normal size ser oftast inte så ohälsosamma ut tkr jag. Värre med de stora eller då exotic varianterna ( brukar vara de som ser ut som paddor som jag förstått det)https://m.facebook.com/groups/173574996086174?view=permalink&id=1071643892945942
Var det inte någon här på buke som hade en kollega/bekant som födde upp american bully?
I vilket fall som helst så förstår jag inte hur folk kan köpa sig en sån hund! Ser inte hälsosammare ut
Är väl rätt stor skillnad på exotic och vanliga dock (länken funkar inte för mig). De vanliga i normal size ser oftast inte så ohälsosamma ut tkr jag. Värre med de stora eller då exotic varianterna ( brukar vara de som ser ut som paddor som jag förstått det)