Får säkert inget svarVi vill höra svaret
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Får säkert inget svarVi vill höra svaret
Får säkert inget svar
Antagligen jag har diskuterat hund med den personen innan, så de vet var jag står sen innan.Möjligtvis att det är otrevligt av dig att posta ett sådant inlägg...
Alltså...Om man har en tik vars mamma har ett helsyskon med ep, där det även finns flera fall av ep på pappans sida, vad gör man då? Man parar förstås tiken. När 2 av 4 av dessa valpar röntgats och resultatet är C respektive D, vad ska man då hitta på? Man tar valpar på tiken igen, naturligtvis. Två gånger samma år. Trägen vinner!
Visstja. Det är en bruksras men tiken och de senaste två hanarna är inte utvärderade mer än vad nöden kräver(den första är korad). Det närmsta man kommer en bruksmerit bland tikens många syskon är en uppflyttning till appellklass.
Visstja, den sista hanen har C-höfter och 5 på skott på MH. Det är förstås tänkbart att det var en tjuvparning men då ser jag ingen som helst anledning att låta kullen födas. (Det är en ras där det är tillåtet om än inte rekommenderat att avla på hundar med dysplasi.)
Nu är jag trött.
Såg en 'annons' på en omplaceringsgrupp på facebook. Nån som sökte gratis långhårig okastrerad raskatt hona. Kunde inte låta bli att posta "just one litter" länken. Det är värt även om risken för utfrysning ur hela gruppen. Samtidigt tog jag en printscreen och döpte den till "blirkulometthalvår".
Jag fick svar. Att de som var seriöst intresserade kunde höra av sig så berättar de mer om hundarna.Möjligtvis att det är otrevligt av dig att posta ett sådant inlägg...
Det är inte samma hundar som Monstermom skulle köpa i julklapp?Jag fick svar. Att de som var seriöst intresserade kunde höra av sig så berättar de mer om hundarna.
Antar att det är detsamma som att det inte gjorts några undersökningar eftersom deras hundar är sååååå friska och fina.
"Schäfervalpar, "renrasiga"
Renrasiga Schäfervalpar
2 Tikar och en Hane
Kommer efter världskända tyska linijer!
Glada och pigga besiktigade ua !
Chippade,Avmaskade,Vaccinerade!
Vana vid andra hundar barn katter!
Registreras i Svenska JBV!"
De hade iaf inte mage att begära med än 5000 per valp iaf... Så mycket för "världskända tyska linjer".
Undrar vilka världskända linjerDe hade iaf inte mage att begära med än 5000 per valp iaf... Så mycket för "världskända tyska linjer".
De hade iaf inte mage att begära med än 5000 per valp iaf... Så mycket för "världskända tyska linjer".
Från Centralstyrelsens senaste protokoll. Ett gyllene exempel på när oseriösa aktörer försöker SÄNKA REGISTRERINGSKRAVEN för att kunna avla på sina skithundar. Jag blir så ARG!! (Namnen borttagna, men finns på orginalposten om man följer länken).
"§ 155 Skrivelser från medlemmar och privatpersoner
a) Skrivelse från ett antal personer genom XX, angående registrering av border collie. Önskemålet i skrivelsen är att valpkullar efter föräldrar utan vallhundsprov ska kunna registreras i SKK, vilket inte är fallet idag. YY har i ett mejl kommenterat några av frågeställningarna i skrivelsen, bl.a. nedanstående. Årets Kennelfullmäktige har gett SKK/CS i uppdrag att göra en total översyn av samtliga särbestämmelser för valpregistreringar mellan åren 2016 till 2020. Då kommer även särbestämmelserna för border collie att ingå. En aspekt som kommer att värderas är hur reglernas syften har uppnåtts och även det generella målet att minst 75 % av hundar födda i Sverige ska registreras i SKK.
Kommentarerna är även skickade till Svenska Vallhundsklubben, som ännu inte lämnat några synpunkter.
CS beslutade att överlämna ärendet till SKK/AK för vidare handläggning."
http://www.skk.se/Global/Dokument/Protokoll/Centralstyrelsen/CS-7-2015.pdf
Jag blir så fruktansvärt förbannad, om man nu vill ha fluffiga hjärndöda ee-röda "vallhundar", kan hen inte bara hålla sig till showaussies?
Undra vilka de där välkända linjerna är"Schäfervalpar, "renrasiga"
Renrasiga Schäfervalpar
2 Tikar och en Hane
Kommer efter världskända tyska linijer!
Glada och pigga besiktigade ua !
Chippade,Avmaskade,Vaccinerade!
Vana vid andra hundar barn katter!
Registreras i Svenska JBV!"
Ska vi fråga?Undrar vilka världskända linjer
Du letar väl ny avelstik? 5000 är ju rena fyndetSka vi fråga?