Oseriös avel nr 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Chiweenie valp (kanintax/chihuahua)
Mina små älskade hundar älskar varandra så mycket och i ett ouppmärksamt ögonblick från min sida så resulterade det i världens finaste, underbaraste och sötaste små valpar.
De är väldigt små och kommer inte bli speciellt stora även som vuxna.

Mamman är en liten kanintax (Elsa) och pappan väldigt liten chihuahua (Blixten).

De är födda den 2 oktober.
Leveransklara kommer de vara lagom till jul.

Jag kommer vara mycket noga med vem och hur de kommer få det hos sin nya familj.
Ett stabilt, varaktigt och kärleksfullt hem är det
viktigaste.

Berätta om Dig själv, hur Du lever, vem Du är, hur Du bor, har Du / Ni barn, andra djur, trädgård och givetvis hur de kommer att få det hos Dig.

Fler bilder vid intresse såklart.

Pris: 8500

Korsning mellan hund o känguru?
magnum%2Bvon%2Bmorrow%2B6.jpg

http://pedigreedogsexposed.blogspot...e-ever-seen.html?spref=fb#.Vnhc2uVqsNE.reddit

Jag önskar att jag kunde bli förvånad... Istället undrar jag mest varför det inte kan få vara tillåtet att slå korkade människor i huvudet med stekpannor eller något.
Jag har följt den här tråden, och kortnostråden, i tysthet, och blir så fruktansvärt beklämd.

Är folk riktigt riktiga egentligen?

Var har de sin förmåga till rationellt tänkande?

Lika vrickat som med hundar som inte kan andas. Hundar som inte kan gå.
"skönhetsidéalen" och jakten på berömmelsen och pengarna man kan tjäna på dessa ideal har ju gått totalt över styr :cry:

Jag känner att det MÅSTE göras något åt utställningarna. Jag fattar inte hur domare år efter år för döma fram hundar som helt klart avviker från rasstandard med allvarliga fel utan att det blir några konsekvenser för dem.

Det minsta man skulle göra att att stickprovsmässigt kontrollera bedömningarna. Exempelvis skulle man på en utställning kunna ha en exteriörbeskrivare som kollar ett par hundar som bedömts med exempelvis excellent och om de då har fel av en viss grad som domaren inte uppmärksammat och dragit ner betyget för så borde domaren få en varning och upprepas det bli avstängd.

Men det lär väl aldrig hända.

Sen tycker jag att konkurrensbedömningen skulle tas bort, ser inte meningen med att tävla i utseende. Bedöma exteriören är en hel annan sak.

Vem som helst kan läsa schäferns rasstandard och inse att hunden som beskrivs är inte den som syns i ringen.

Jag känner att det MÅSTE göras något åt utställningarna. Jag fattar inte hur domare år efter år för döma fram hundar som helt klart avviker från rasstandard med allvarliga fel utan att det blir några konsekvenser för dem.

Det minsta man skulle göra att att stickprovsmässigt kontrollera bedömningarna. Exempelvis skulle man på en utställning kunna ha en exteriörbeskrivare som kollar ett par hundar som bedömts med exempelvis excellent och om de då har fel av en viss grad som domaren inte uppmärksammat och dragit ner betyget för så borde domaren få en varning och upprepas det bli avstängd.

Men det lär väl aldrig hända.

Sen tycker jag att konkurrensbedömningen skulle tas bort, ser inte meningen med att tävla i utseende. Bedöma exteriören är en hel annan sak.

Vem som helst kan läsa schäferns rasstandard och inse att hunden som beskrivs är inte den som syns i ringen.

Ja när kortnosarna diskuterades på mässan frågade en kompis om det finns något "straff" om domarna inte följer domaranvisningarna men det finns väl inte?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 462
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 224
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 518
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar