ildiko
Trådstartare
"Åh jag har eventuelt en köpare på gång som tror att han kan ta med sig sin privata hund och få den som tjänstehund hos polisen, alltså är min hund bra nog att bli tjänstehund, trots att den är helt otestad. Får jag avla på hunden om den jobbar hos polisen?"
"Den behöver inte testas därför att jag vet vad som krävs av tuffa hundar. Vallhundar måste vara jättetuffa, kolla här!"
*länk till livrädd hund som gör hysteriska utfall*
"Varför är alla så emot mig?!"
För att du framstår som att du är ute på väldigt djupt vatten med rätt begränsad dykutrustning. Typ.
Vart kommer ditt behov av att förvränga saker ifrån?
Vad ÄR egentligen problemet med att någon vill att det ska finnas hållbar avel även framöver?
Och att en polis vill köpa en hund och att jag säger ja till att han är bra ämne (såklart ska han testas I SÅDANA FALL, precis som jag skrivit flera gånger).
Mitt issue här var att jag ville skydda mina möjligheter att avla på honom och ni gjorde det till något helt annat.
För ni kan inte leva med sanningen, dvs att viu förr eller senare MÅSTE hitta andra vägar än de SKK erbjuder om vi vill ha kvar hundarna i ett bra skick.
Jag vet varför man är emot mig här och har aldrig skrivit att jag undrar varför.
Och vart har jag frågat ER eller någon om ifall han är bra som tjänstehund? Va?? Varför skulle jag fråga er om det?
Jag är intresserad av att avla på honom, det är det som stör. Att jag avlat fram honom och att jag vill avla på honom.
Att JAG ser att han faller i MIN smak.
Jag säger alltså inte att NI ska göra det.
Senast ändrad: