Oseriös avel nr 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad sägs om detta?

"Mitt namn är XXX, men alla kallar mig YYY och jag är fem år. Jag är på jakt efter en Australian Shepherd hona som vill vara mamma till mina valpar. Jag är en renrasig Australien Shepherd med färgkombinationen blue merle. Jag har en charmig stubbsvans och mitt ena öga är både blått och brunt medan det andra är helbrunt. Jag är lugn och väldigt kärleksfull!

AD och HD röntgad
Ögonlyst och MH testad"

Visst, AD ua och HD B men ett riktigt tråkigt MH :( Inga andra meriter, och två helsyskon har HD C. Riktigt sorgliga MH på de flesta av syskonen :cry: Pappan har 23 avkommor och mamman har 17. En bror har 6 avkommor. Jag är ingen uppfödare, men jag skulle inte parat min tik med en sån hane :down:

Chiweenie valp (kanintax/chihuahua)
Mina små älskade hundar älskar varandra så mycket och i ett ouppmärksamt ögonblick från min sida så resulterade det i världens finaste, underbaraste och sötaste små valpar.
De är väldigt små och kommer inte bli speciellt stora även som vuxna.

Mamman är en liten kanintax (Elsa) och pappan väldigt liten chihuahua (Blixten).

De är födda den 2 oktober.
Leveransklara kommer de vara lagom till jul.

Jag kommer vara mycket noga med vem och hur de kommer få det hos sin nya familj.
Ett stabilt, varaktigt och kärleksfullt hem är det
viktigaste.

Berätta om Dig själv, hur Du lever, vem Du är, hur Du bor, har Du / Ni barn, andra djur, trädgård och givetvis hur de kommer att få det hos Dig.
Fruktansvärda priser på små blandraser, lägg till några tusen så får de en renrasig med stamtavla, kan inte förstå att folk betalar 8500 !

Fler bilder vid intresse såklart.

Pris: 8500

HÄR kan ni ju "gotta er" i Pia Snellmans blandrasuppfödning...

Hon är ju visserligen knäpp i grunden men där har ni en hel hemsida om varför man ska köpa blandras :up: Varför inte en powder puff/border collie/pudel/cairnterrier? Eller pudel/jackrussel? Eller Border collie/shetland sheepdog/pudel/cairnterrier? :banghead::banghead::banghead::banghead:

Hon är aktiv i sin avel fortfarande är det värsta...

Hon är ju visserligen knäpp i grunden men där har ni en hel hemsida om varför man ska köpa blandras :up: Varför inte en powder puff/border collie/pudel/cairnterrier? Eller pudel/jackrussel? Eller Border collie/shetland sheepdog/pudel/cairnterrier? :banghead::banghead::banghead::banghead:

Varför begränsa sig till en ras när man kan få allt i ett :up:

Vet att ta betalt också...

Undrar jag med.....
Vi har ju bara en ras i våra hundar så vi kanske måste sänka oss rejält i priset. Vill ju inte luras.... :crazy:
Tror jag med. Dina hundar kommer ju dö tidigt i rasbundna sjukdomar som man blir av med om man korsar flera olika raser. Undrar då varför de tagit nån (vad de säger iallafall) ren kull av springel spaniel... Och varför inte båda föräldrarna är blandras? Hanen som i de flesta fall bara är av en ras borde ju vara en sjukling.

Tror jag med. Dina hundar kommer ju dö tidigt i rasbundna sjukdomar som man blir av med om man korsar flera olika raser. Undrar då varför de tagit nån (vad de säger iallafall) ren kull av springel spaniel... Och varför inte båda föräldrarna är blandras? Hanen som i de flesta fall bara är av en ras borde ju vara en sjukling.
Prislappen får bli 20 spänn och en påse chips.

Lite lustigt att det stod att läsa om hur blandraser i första generationen ofta är friskare.. Själva verkar de köra efter devisen The more, the merrier :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 462
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 224
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 517
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar