Oseriös avel nr 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har hon inte massa alias?
Hon heter ju tydligen Marie om man ska gå på hemsidan. Vet att hon länge sålde kaniner under det namnet. Fattar inte att mannen inte fått djurförbud också. Konstigt det där att den ena kan ha blivit dömd och inte får ha djur men ens man som man bor under samma tak med får ha :confused:

Hon heter ju tydligen Marie om man ska gå på hemsidan. Vet att hon länge sålde kaniner under det namnet. Fattar inte att mannen inte fått djurförbud också. Konstigt det där att den ena kan ha blivit dömd och inte får ha djur men ens man som man bor under samma tak med får ha :confused:
Karjalainen.

Låter superseriöst att byta namn stup i kvarten. Sambon vill byta tillbaka till sitt dopnamn (han genomgick ett namnbyte i samband med skilsmässa för måååånga år sen) men är osäker på om det skulle förvirra i hans "hundkretsar".
Mao inget man gör om man vill bli lätt att känna igen/komma ihåg.

Senast ändrad av en moderator:
Blev väldigt illa berörd när jag läste ett upprop på vårt områdes facebook-sida om att "kan dom sluta smälla nu, för min ena hund är oerhört rädd och har dessutom valpar nu" :banghead: Jag dom smäller för jäkligt här och inte bara runt nyår och det är oerhört jobbigt och tråkigt - men att medvetet avla på en hund som är så rädd och dessutom göra det så den har valpar vid den tid när den är som mest rädd - höjden av osmaklighet :rage: Stackars små valpar som ska växa upp med en mamma-hund som osar av rädsla dygnet runt nu :(

Men vilka raser? :confused: Ge mig ett exempel :D
Men du får väl googla , jag får inte länka ..... men ta en titt på blocket, finns en chiuhaua för 10 tusen , papillon för tio tusen, cocker spaniel för 12 osv..
Jag köpte min ena pudel för 10 den andra för 13... bra uppfödare, en pudeluppfödare sålde för något år sen för 8000 valpar som var kvar ..

Men du får väl googla , jag får inte länka ..... men ta en titt på blocket, finns en chiuhaua för 10 tusen , papillon för tio tusen, cocker spaniel för 12 osv..
Jag köpte min ena pudel för 10 den andra för 13... bra uppfödare, en pudeluppfödare sålde för något år sen för 8000 valpar som var kvar ..
Fast du skrev ju "alla raser har inte gått över tio tolvtusen än.", och då undrade jag vilka raser du menade. Att det finns vissa billigare exemplar är ju känt, men jag trodde du menade att det fanns raser som inte kostade mer än "tio tolvtusen" vanligtvis. Skitsamma egentligen :p

Sett i ett annat forum:

TS: "Hej, jag vill köpa en saluki och sedan använda den i blandrasavel. Hur blir valparna?"
Några andra + jag: "Du riskerar att få valpar med rejäl jaktinstinkt, självständighet och därför kan de också bli svårsålda."
TS: "Men alltså, alla raser har varit blandraser från början".
Ny person: "Ja, folk är fåniga, jag har träffat en vinthundskorsning som inte hade jaktlust. Du får bara se till att para med typ collie eller något så blir det bra!"
TS: "Tack! Äntligen någon som faktiskt svarar på vad jag frågade om i första inlägget!"

:banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :yuck:

Sett i ett annat forum:

TS: "Hej, jag vill köpa en saluki och sedan använda den i blandrasavel. Hur blir valparna?"
Några andra + jag: "Du riskerar att få valpar med rejäl jaktinstinkt, självständighet och därför kan de också bli svårsålda."
TS: "Men alltså, alla raser har varit blandraser från början".
Ny person: "Ja, folk är fåniga, jag har träffat en vinthundskorsning som inte hade jaktlust. Du får bara se till att para med typ collie eller något så blir det bra!"
TS: "Tack! Äntligen någon som faktiskt svarar på vad jag frågade om i första inlägget!"

:banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :yuck:

"äntligen någon som sa vad jag ville höra"

(tycker förövrigt aldrig att man ska korsa BC för de har så starka instinker. Om man nu nödvändigtvis ska korsa. Kanske har fel men har extremt dåliga erfarenheter av BC blandisar)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 462
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 224
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 517
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar