Oseriös avel, ämnet som tyvärr aldrig tar slut

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och mopsar ska snarka, oavsett om de är vakna eller sover :meh:.
128945576632798426.jpg

Hur kommer det sig att blandisar sällan bara består av två raser utan flera stycken?? Och då fruktansvärt olika dessutom. Annons som jag hittade på fb:

7 valpar kom den 29 Mars. Mamman är ridgeback , amstaff och engelsk mastriff. Pappan är amstaff. Vid leverans vid 12 veckor är dom vacinerade ,avmaskade och chipmärkta. Kan tingas mot en handpening på 1500 som inte fås tillbaka vid ånger.. Fler bilder finns vid intresse.

Hur kommer det sig att blandisar sällan bara består av två raser utan flera stycken?? Och då fruktansvärt olika dessutom. Annons som jag hittade på fb:

7 valpar kom den 29 Mars. Mamman är ridgeback , amstaff och engelsk mastriff. Pappan är amstaff. Vid leverans vid 12 veckor är dom vacinerade ,avmaskade och chipmärkta. Kan tingas mot en handpening på 1500 som inte fås tillbaka vid ånger.. Fler bilder finns vid intresse.
Undrar hur föräldradjurens ED/HD ser ut?

Någon som vågar gissa vad en coocapoochi är för något? :crazy:
Cocker-pudel-chihuahua antar jag. Coocapoo är väl bara en felstavning av Cockerpoo som ju är rätt vedertaget numera och chi är en vanlig förkortning av chihuahua.
Jag må tycka att de där namnen är löjliga men de brukar sällan vara svåra att förstå.
Edit: Oj vad dryg jag lät. Det var inte meningen!

Senast ändrad:
Haha :D Ja jag funderade på om cooca stod för cockerspaniel och cavalier men det kan säkert vara en felstavning också.
CoCaPooChi alltså? Vore ju felstavat även då i så fall men ja den möjligheten finns ju tyvärr :nailbiting:

Försökte googla om det finns något mer vedertaget namn för designmixen med cocker, cavalier och pudel men det verkar inte så (hittar mest att folk skriver "Cocker-/Cava-poo" eller liknande). Men hittade i och med det nån amerikansk sida som menade att det ska vara amris för att det ska klassas som en cockerpoo. Vill man istället använda engelska cockers så blir det en "spoodle" :crazy: :rofl:

Det finns en person som har sålt hundar i över 10 år och har typ massproduktion av hundar. Såg nu att hen har en kull med "Schabrador"/Aussie valpar. Gör ont i hjärtat att se denna människas oseriösa avel, jag har bott under samma tak med en hund som kommer där ifrån (omplacering) och jag tänker bara på alla hennes och sina syskons problem pga av den oseriösa aveln.
Vet tyvärr att det är så otroligt många hundar som har kommit från detta ställe och som har avlivats unga pga både psykiska och fysiska problem. :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
875
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 966
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 474
Senast: Sedna
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar