Oseriös avel, ämnet som tyvärr aldrig tar slut

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck... Förut dök det upp en film på en trubbnos i mitt nyhetsflöde på Facebook. "Stackars hunden som försöker sova bredvid" var väl kommentaren till den filmen, ungefär. För ja, trubbnosen snarkade en hel del.

Nu fick jag se att denna trubbnos är parad och ska ha valpar om ett tag. Hanhunden? Smala streck till näsborrar och stora, hängande läppar...

:banghead:

Suck... Förut dök det upp en film på en trubbnos i mitt nyhetsflöde på Facebook. "Stackars hunden som försöker sova bredvid" var väl kommentaren till den filmen, ungefär. För ja, trubbnosen snarkade en hel del.

Nu fick jag se att denna trubbnos är parad och ska ha valpar om ett tag. Hanhunden? Smala streck till näsborrar och stora, hängande läppar...

:banghead:

Även om snarkningarna nu inte hade berott på missbildningar och lidande så fattar jag inte hur man kan avla på oljudet :confused:

En snarkande karl anses som allt annat än charmig och åker tom ut ur sovrummet ibland. Men en hund som grymtar och flåsar dygnet runt är gulligt. Det är ju ett missljud!

Jag tycker man får skilja på en hund som låter hela tiden i vaket tillstånd och en som ibland snarkar när den sover, och då ofta beroende på ställning. För mig är det absolut charmigt att ha en boxer som draperat sig över en, gärna med halsen rakt över ett av mina ben, och jag undrar inte direkt över varför han snarkar då, fast han inte gör det i andra ställningar. Nu vet jag ju inte om den här filmen visade en hund som snarkade utan anledning.

Vad sägs om aussievalpar för 16 000 kr styck, från en tik som är lååångt under medel på nyfikenhet/orädsla, samt en bra bit under medel på både socialitet och lekfullhet, och trots att tiken är född 2013 är hennes enda meriter ett gk anlagsprov i viltspår och tre utställningar? Det är väl ett kap? Hanen är även han född 2013, finns inga uppgifter på varken hunddata eller avelsdata om MH, HD, ED eller eventuella tävlingsresultat..

Vad sägs om aussievalpar för 16 000 kr styck, från en tik som är lååångt under medel på nyfikenhet/orädsla, samt en bra bit under medel på både socialitet och lekfullhet, och trots att tiken är född 2013 är hennes enda meriter ett gk anlagsprov i viltspår och tre utställningar? Det är väl ett kap? Hanen är även han född 2013, finns inga uppgifter på varken hunddata eller avelsdata om MH, HD, ED eller eventuella tävlingsresultat..
Förmodligen blir det bra utställningsfluff av valparna ;)

Och syns det så är det pga att valpen fått för mycket motion, för lite motion, fel kost, fått fel fästingmedel, suttit i hundgård, tränats fel, blivit vaccinerad, inte blivit vaccinerad, haft sele på sig, haft halsband på sig.... .
Ja, otroligt vilka undanflykter folk kan komma med :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
872
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 966
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 474
Senast: Sedna
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar