Oseriös avel, ämnet som tyvärr aldrig tar slut

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att utesluta tikarna är väl minst lika viktigt som att utesluta hanen? och finns det i linjerna så bör i vart fall även kullsyskon uteslutas.

2 valpar av 100 är 2% av avkommorna, så att den går i avel är föga förvånande om avkommorna generellt sett är bra arbetshundar @Migo
Om det är seriöst är en annan sak och upp till var och ens tikägares avelsetik att avgöra, men vad säger Svak om sådant?

Om hanen inte har kullsyskon i Sverige så finns det inget att utesluta.

Magin har slagit till och gränsen på 2000 inlägg har träffats. Därför låses tråden och ni får starta en ny.

/lillebill,moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
765
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 962
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 463
Senast: Sedna
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka