R
Raderad medlem 94602
På vilket sätt kan den vara en nackdel för valpköparenFast DF försäkring gynnar inte valpköparen, ibland är den till nackdel. DF försäkringen gynnar uppfödarens plånbok om något är fel på valpen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På vilket sätt kan den vara en nackdel för valpköparenFast DF försäkring gynnar inte valpköparen, ibland är den till nackdel. DF försäkringen gynnar uppfödarens plånbok om något är fel på valpen.
Trist med en "riktigt bra brukshund" som inte får tävla.Går in ibland på blocket för skojs skull men ibland vet jag inte om man ska skratta eller gråta
Schäfervalpar - Hane säljes.
Mamman och Pappan en tysk Schäfer ( vars får är av den gamla tyskarasen ),
båda är rakryggade, utan höftproblem.
Valparna har alltså alla förutsättningar att bli riktiga bruks och vakthundar.
Mamma och Pappa finns på samma plats som valparna.
O.B.S. INGEN STAMTAVLA
Valpar är födda den 12: Augusti och han levereras klart.
Bild 1: Pappa
Bild 2: Mamma
Bild 3: valpar
Avbetalning acceptera ej !
Han är:
- avmaskade
- vaccinerade
- chipmärkta
- veterinärsbesiktade
- ej dolda felförsäkrade
- Köparen till valpen står för egen
försäkring
Jag säger finn fem fel!
I många fall täcker försäkringen upp till inköpspriset på valpen o valpens egen försäkring kan då inte nyttjas, om nu inte valpköparen har samma bolag som uppfödaren.På vilket sätt kan den vara en nackdel för valpköparen
Jodå. Valpens försäkring kan nyttjas. Att det finns en DF gör det dessutom möjligt att reklamera valpen. Så nog gynnar den båda.I många fall täcker försäkringen upp till inköpspriset på valpen o valpens egen försäkring kan då inte nyttjas, om nu inte valpköparen har samma bolag som uppfödaren.
Det här var problem för några år sedan, vet inte om det ändrats.
Utan DF försäkring kan uppfödaren riskera att betala ut stora summor för veterinärvård om valpens problem klassas som dolt fel.
Vi fick ingen som helst hjälp av df-förs när det visade sig att Alpina inte var helt hundra. Agria läste bara upp hela listan av allt som inte täcktes och sa att vi skulle ta det på hennes egen förs. Men kan ju hända att andra bolag är bättre.Jodå. Valpens försäkring kan nyttjas. Att det finns en DF gör det dessutom möjligt att reklamera valpen. Så nog gynnar den båda.
Så kan det vara tyvärr. Försäkringar täcker inte allt. Men att DF skulle vara en last på något sätt för köparen el hinder i deras försäkring håller jag inte med om.Vi fick ingen som helst hjälp av df-förs när det visade sig att Alpina inte var helt hundra. Agria läste bara upp hela listan av allt som inte täcktes och sa att vi skulle ta det på hennes egen förs. Men kan ju hända att andra bolag är bättre.
Det är ju bra om reglerna har ändrats.Så kan det vara tyvärr. Försäkringar täcker inte allt. Men att DF skulle vara en last på något sätt för köparen el hinder i deras försäkring håller jag inte med om.
I fallet m Lilla S som vi har nu hade en DF från uppfödaren hjälpt mycket. Nu belastar hela ärendet våran försäkring.
Går in ibland på blocket för skojs skull men ibland vet jag inte om man ska skratta eller gråta
Schäfervalpar - Hane säljes.
Mamman och Pappan en tysk Schäfer ( vars får är av den gamla tyskarasen ),
båda är rakryggade, utan höftproblem.
Valparna har alltså alla förutsättningar att bli riktiga bruks och vakthundar.
Mamma och Pappa finns på samma plats som valparna.
O.B.S. INGEN STAMTAVLA
Valpar är födda den 12: Augusti och han levereras klart.
Bild 1: Pappa
Bild 2: Mamma
Bild 3: valpar
Avbetalning acceptera ej !
Han är:
- avmaskade
- vaccinerade
- chipmärkta
- veterinärsbesiktade
- ej dolda felförsäkrade
- Köparen till valpen står för egen
försäkring
Jag säger finn fem fel!
Tycker ändå det är bra att föräldrarnas får är av den gamla, tyska rasen
....och jag undrar vad som är "den gamla tyska rasen"?
Finns det typ nya spanska schäferraser
Och apporterar kastanjetter.....Si, senora! De dansar tango med bakbenen.
Och apporterar kastanjetter.....
Och heter Manuel
....och jag undrar vad som är "den gamla tyska rasen"?
Finns det typ nya spanska schäferraser
Och heter Manuel
Jag trodde att det vedertagna namnet för spanjorer med kastanjetter var Hosey på det här forumet?