Nyårsfesten (Ulvlek)

Jag tänker nog att hemlig kan vara den sista ulven, av anledningar jag (och även Hedinn) skrivit tidigare. Det är åtminstone hemlug jag reagerat på mest av henne och Snurrfian. De andra tror jag är goda, såvida de inte lurat mig helt.
 
Sorry om jag frågar dig igen @cirkus, men vad var dina tankar om Snurrfian igen? Varför tror du hon är ond?

Jag hittar inte var du skrivit från mobilen.
 
Sasse:
Elo 3
Klara 1
Lena 1
Fio 3
Ceta 3

Snurrfian:
Hedinn 1
Klara 5
Fio 2 (sent ingen risk för uttgång)
Fio 4 (tolkning?)
Ceta 7

Cirkus:
Elo 1
Lena 1
Lena 2
Fio 1
Ceta 1

Hemlig:
Qitis 1
Klara 2
Artline 3
Madalitso (stavning rätt hoppas jag) 2
Ceta 2

Hedinn:
Lena 1
Lena 3
Hemlig 1
Fio 6
Ceta 6
 
Senast ändrad:
Jag tänker nog att hemlig kan vara den sista ulven, av anledningar jag (och även Hedinn) skrivit tidigare. Det är åtminstone hemlug jag reagerat på mest av henne och Snurrfian. De andra tror jag är goda, såvida de inte lurat mig helt.
Och där skiljer vi oss åt.
Jag tvivlar mer på dig än på hemlig i så fall.
 
Och där skiljer vi oss åt.
Jag tvivlar mer på dig än på hemlig i så fall.
Jag förstår. Jag är ju mest säker på din roll än övriga, om du inte lurat mig hela leken, så jag vill gärna luta mig tillbaka på dig. :p Jag får läsa hemligs inlägg igen mao.

Vad är din åsikt om Hedinn nu?
 
Och där skiljer vi oss åt.
Jag tvivlar mer på dig än på hemlig i så fall.
Jag då, vad tror du om mig? Och varför är Artline utesluten ur lyan?
Allt du skrivit gällande hemlig är att hon skulle vara god utan specialroll, för att det är så hon verkar spela. Det är väldigt vaga grunder att godförklara någon på?
 
Bara för att jag inte tror att du är god?
Jag har liksom ingen annan att sätta i lyan om nu inte Karamellen eller Sasse är ulvar.
Karamell kan inte tänka mig är varg. Jag tror att ulvarna trodde att hon var siare.

De vibbarna tror jag inte att hon hade fått som ond. Jag tror hon är ensam god.

Just nu känns sasse väldigt intressant. Men väldigt märkligt av henne att lägga en tredjeröst på en ulv.
 
Karamell kan inte tänka mig är varg. Jag tror att ulvarna trodde att hon var siare.

De vibbarna tror jag inte att hon hade fått som ond. Jag tror hon är ensam god.

Just nu känns sasse väldigt intressant. Men väldigt märkligt av henne att lägga en tredjeröst på en ulv.
Vad tänker du om övriga deltagare?
 
Karamell kan inte tänka mig är varg. Jag tror att ulvarna trodde att hon var siare.

De vibbarna tror jag inte att hon hade fått som ond. Jag tror hon är ensam god.

Just nu känns sasse väldigt intressant. Men väldigt märkligt av henne att lägga en tredjeröst på en ulv.
Varför just Sasse?
 
Karamell kan inte tänka mig är varg. Jag tror att ulvarna trodde att hon var siare.

De vibbarna tror jag inte att hon hade fått som ond. Jag tror hon är ensam god.

Just nu känns sasse väldigt intressant. Men väldigt märkligt av henne att lägga en tredjeröst på en ulv.
Vad tror du om hemlig då som också trodde Karamelldrottningen var siare ett tag?
 
Det luriga är all info bakom leken och alla speciel roller.

Vi har två roller som vet saker om folk. Samt goda lyans info.

Återkommer om alla deltagare imorgon om jag lever då.
 
Uppdatering natt 5:



Efter all den goda maten Kan det vara skönt med lite frisk luft innan dansandet tänkte en av gästerna. Således kliver hon ut på terrassen. Det är inte många timmar kvar till midnatt och fyrverkerier smattrar lite här och där på himlen redan nu.
Kan folk inte klockan? Tänkte hon och skakade på huvudet, men kunde ändå inte låta bli att titta på de färgglada spektaklen på himlen.
Vad hon missade då var att titta var hon satte fötterna, och hon blev rätt på den isfläck som någon skapat genom att hälla ut massa vatten på den kalla marken. Brak! Hon får i backen med en smäll, slog i svanskotan rejält, men framför allt spräckte hon hela baken på sina fina, tajta byxor med paljetter.

Visst kan man fira nyår även i mjukisbyxor, men man vinner inga maskeradtävlingar på det…



Artline var ängeln



DagDL 6 kl 21.30
 
Då har jag tre möjliga ulvar kvar, cirkus, hemlig och då en möjligen storspelande Sasse.
Hedin och karamell håller jag som goda med tanke på deras ifrågasättande och letande.
 
Då har jag tre möjliga ulvar kvar, cirkus, hemlig och då en möjligen storspelande Sasse.
Hedin och karamell håller jag som goda med tanke på deras ifrågasättande och letande.
Attans artline som en av mina säkra goda gick åt. Jag ser också att hon haft dig och Hedin. Som goda. Jag tror jag vet varför, som ängel har hon med stor säkerhet fått info om dig och henne som gör er goda.

Sasse har fått en gratis godförklaring och kunnat lev gott på den. Att hon offrade Elo vid DL1 var ju den enda ulv hon hade möjlighet att offra där och på så vis bli godförklrad. Jag tror lyan käkade henne utan vetskapen om att hon var ledare utan bara hade osis eller vad det nu blev, de käkar ju gärna godförklarade.

Den enda pyttemöjliga runner-upen till Sasse är Karamell

Jag tror goda tar hem detta. Vi är för många kvar.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 862
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 106
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 331
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 105
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp