Nyårsfesten (Ulvlek)

Alltså, mitt problem med cirkus är att hon verkar ha varit extremt bestämd med vilka som kunnat vara goda/onda, men tvärvänder med allt utan förklaring. Bara häromdagen var det enbart jag och Snurrfian som kunde sitta i lyan, men mig har hon helt plötsligt släppt utan att nämna varför och Snurrfian släppte hon idag för att Artline höll henne som god - trots att cirkus har haft Artline som god och "omöjlig" kandidat i lyan innan... Varför då inte notera det tidigare? Karamellen har tidigare varit en självklar god för cirkus, men är nu helt plötsligt en potentiell lyakandidat. Det går ju inte att hänga med i svängarna och det redovisas inte vad saker baseras på.

Fine, kan vara en specialroll, och därför hon inte klarar av att redovisa sina tankar ordentligt. Jag blir ju dock tveksam när så många verkar ha godförklarats på lösa grunder - hon kan omöjligt ha siat alla och övrig info är ju begränsad. I och med svängen med Karamellen blir jag osäker på om hon är så säker på hemlig som hon verkar, eller om det är samma där.

Mitt förslag är att läsa mina inlägg. ;) Jag har inte siat alla.

Jag säger såhär, även om ni röstar ut mig idag så kommer goda vinna.

Jag är rätt så säker på att Artline fått tillräckigt mycket info om olika spelare via goda lyan, de bör ju ha varit säkra på henne som ängel. Det baserar jag mina antaganden på.

Jag tror - men är inte säker på att hon fick veta vem ulvarna försökte käka natten då ingen dog, jag tror inte det var den som var skyddad av ängeln utan den välsignade. Då hittade de varandra.
Jag tror men är inte 100 att Karamell är siad god i så fall bli bara Sasse kvar enligt mina kalkyler
 
Det är skitsvårt.

Jag tycker också att det känns som att hemlig är ensam god. Men utesluter inte möjligheten att hon varit ensam ond. Men det gör det märkligt att hon bad om att bli käk.


Jag får känslan av att Hedinn och snurr är på samma sida. Pågrund av hur de har varandra som goda och hur de skriver om karamell.

Men om det innebär att de är goda eller inte vet jag inte.
Det här inlägget är intressant. Skrivet igår.
 
Jag vill lita på Cirkus, men om hon nu börjar vela på Sasse så vete sjutton. Eller, jag vet ju inget om Sasse heller, men tycker ju tidigare att Cirkus verkar god.
Nä alltså, jag försöker förstå vad för info hon kan ha fått om dig, om du nu är infolös god, då borde hon ha siat dig?
Alternativet, om jag inte minns fel med att det var cirkus som skrev om vilken info som borde gått ut om det var den välsignade som blev käk natten ulvarna blev utan, att du är den välsignade och cirkus fick den infon? Dock hade hon dig som potentiell lyakandidat så sent som i fredags, och det uteblivna käket var ju innan dess.
 
Om ni hemlig och Ceta är ond. Varför blev i sådana fall någon av de käk? Det är möjligt att ulvarna ville ha säkert käk.

Teorierna om att snurrfian siat gör det rimligt att hon var käkval. Men då brister min teori om att Hedinn och snurr är på samma sida.

Karamell kan inte tänka mig är varg. Jag tror att ulvarna trodde att hon var siare.

De vibbarna tror jag inte att hon hade fått som ond. Jag tror hon är ensam god.

Just nu känns sasse väldigt intressant. Men väldigt märkligt av henne att lägga en tredjeröst på en ulv.
Artline verkar ha Snurrfian år det godare hållet? Uppfattar jag det som iaf. Inga misstankar åt det hållet.

Sasse kommentaren är det en uteslutningsmetod eller finns det mer info bakom?
 
Jag börjar precis fundera på Karamelldrottningen. Är hon den som varit utanför lyan? Visste hon om Artlines roll tidigare och ville genom sin extremt tidiga röst där få oss att lyncha Art?
 
Mitt förslag är att läsa mina inlägg. ;) Jag har inte siat alla.

Jag säger såhär, även om ni röstar ut mig idag så kommer goda vinna.

Jag är rätt så säker på att Artline fått tillräckigt mycket info om olika spelare via goda lyan, de bör ju ha varit säkra på henne som ängel. Det baserar jag mina antaganden på.

Jag tror - men är inte säker på att hon fick veta vem ulvarna försökte käka natten då ingen dog, jag tror inte det var den som var skyddad av ängeln utan den välsignade. Då hittade de varandra.
Jag tror men är inte 100 att Karamell är siad god i så fall bli bara Sasse kvar enligt mina kalkyler
Men du är ju ensam om att vara "säker" på hemlig? Det får mig fundersam. För du har varit säker på många åt ena eller andra hållet som du sen svängt om, så jag blir osäker på hur säker du faktiskt är på hemlig.

Om det var den välsignade som käkades har vi inget skydd kvar - och om vi då röstar ut goda två dagar i rad nu så är vi väl inte alls säkra vinst, utan snarare motsatsen?

Vem menar du att Artline skulle ha hittat som välsignad? Karamellen? Det är den enda jag kan se att hon släppte misstankarna mot efter den natten.
 
Uppdatering natt 1:

Även om Elo inte lyckats komma in på festen som en av gästerna så betyder det inte så att hon inte kunde sabba den för någon annan... efter att ha slickat sina sår ett ögonblick så smög hon tillbaka runt hörnet och blandade sig med det är välklädda gästerna på väg uppför trappen. Oh titta där, det ligger visst en röd matta på trappan . Undrar vad som skulle hända om man ryckte undan den?:sneaky::sneaky:

Krasch! En gäst med orangeglittrande långklänning med släp och höga stilettklackar föll pladask. Hon rullade handlöst ner för trappen, och lyckades i fallet bryter så väl klacken på sina höga skor som ena fotleden. Det var den nyårsfesten det, resten av kvällen tillbringades på akuten...



Niyama var besserwisser



DagDL2 ikväll 21.30
NattDL2 imorgon 08.00
Men ja det var hon :arghh:

Då är det en bybo med också kvar.
 
Jag börjar precis fundera på Karamelldrottningen. Är hon den som varit utanför lyan? Visste hon om Artlines roll tidigare och ville genom sin extremt tidiga röst där få oss att lyncha Art?
Med tanke på det här inlägget från Artline igår efter DL (det hon ansåg viktigast att föra fram), så vågar jag sätta Karamellen som säker god. Är väl inte osannolikt att det är som cirkus skrev här ovan, att hon är välsignad och var den som blev käkval natten ulvarna blev utan och Art fick den infon.
 
@Hedinn vad tänker du om Snurrfian?

Du kanske redan har skrivit det , jag hoppar runt mellan sidorna just nu och försöker reda ut nånting:o
Japp, jag lanserade en teori om att Snurrfian har en siarroll, då hon misstänkt mig men sen vände och släppte, där bl.a Artline verkade se det som ett troligt scenario också. Sen har hon i ett senare skede även hållit dig som god.
Jag har heller inte upplevt någon protestera mot den teorin, eller riktigt kan se vem som annars skulle sitta på den rollen.

Jag kan visserligen hålla med om att Karamell kanske inte har haft så mycket info som vissa har velat tillskriva henne men jag upplever att karamell letar ulvar och hemlig snarare misstolkar och vill inte bli granskad. Att du så envist vill ha mig i lyan gör mig fundersam.

Jag får känslan av att Hedinn och snurr är på samma sida. Pågrund av hur de har varandra som goda och hur de skriver om karamell.
 
Jag skulle vilja veta vad ni alla tänker om mig, minus cirkus och möjligen K då, som redan röstat. Och sedan vill jag veta vad ni alla tänker om varandra.

Den här leken känns spretig. Men om cirkus har rätt i sin teori att ulvarna försökte äta den välsignade ena natten är det troligt att Artline fick den infon. Och att K i så fall är god som Artline ansåg. I så fall har Hedinn rätt i sin teori att onda rent teoretiskt kan vinna, eftersom inget skydd finns. Då är det ännu viktigare att välja att lyncha rätt, och jag är inte den personen.

Jag ska komma in med mina egna tankar så fort jag sitter vid en dator också så jag kan gå igenom leken igen, citera, osv.
 
Väljer att sätta Hedinn och Snurrfian åt det godare hållet. Borde vara mest rimligt.
Cirkus verkar så säker på Sasse.
Sasse har spelat som en exemplarisk god leken igenom. Varför?
Hemlig verkar inte ha mycket info. Men inte heller någon som stuckit ut.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 862
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 104
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 329
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 105
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp