Ja som jag skrev så slamrar jag.Varför smäller man i dörrarna? Varför stänger man inte dem? Grannarna både här till viss del men framför allt i förra lägenheten smällde igen sina dörrar så det skakade i väggarna. jag förstod aldrig varför. Själv tar jag ned handtaget, öppnar, stänger, tar upp handtaget och drar igen dörren så att den är just stängd. Det har jag fått lära mig hemifrån så för mig har aldrig funnits något behov av just smälla.
Vissa människor för mycket oväsen, jag är alltid undrande till just varför. Tex på möten på jobb, folk drar in och ut stolar istället för att lyfta. Vissa stolar är kanske lite tunga och lyfta och där kan jag förstå, men många jobb har lätta obekväma stolar som låter fasanfullt när 30 pers drar ut dem samtidigt....
Ena sonen är en sådan som alltid låter, ständigt lät han när han bodde hemma. Väldigt frustrerande faktiskt. Bara att han skulle gå ut från sitt rum, till köket, ta ett glas, öppna kranen, dricka vatten och sedan gå in igen lät mängder. Dottern och andra sonen hörde man vattnet rinna bara.... Inte bara jag reagerade utan hans syskon också faktiskt, för varför måste man slamra och låta ständigt vad man än gör.
Varför vet jag inte. Men ja jag drar ut stolar istället för att lyfta och ställa och jag öppnar dörrar snabbt och slarvigt. Trycker inte ned hela handtaget. Jag är inte en långsamt metodisk person helt enkelt. Det är svinljobbigt att stänga vår ytterdörr långsamt och metodiskt, då måste jag dunsa in rumpan, eller sätta handen mot och trycka, i den för att få den att stänga sig så man kan låsa.
Men jag övar för grannens skull på att inte smälla i bildörrar. Har konstaterat att en viss smäll måste det bli, annars varnar bilen om att de är öppna.
Men om det är en tröst så kan jag om jag vill irritera mig på långsam metodiskhet också , jag vet inte riktigt varför jag skulle irritera mig på om min unge skulle slamra i tre minuter när han drack vatten. Jag irriterade mig inte på om ungdomens hus mittemot hade fest hela natten.