Nya drak och enhörningstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad var då det märkligaste som hände? :p

@Barret jag vet inte, men uppenbarligen har vissa kunnat motstå min charm. :( Vem kan motstå denna vackra nuna, jag frågar dig??? :D

Jag var svullen efter mediciner och kände mig allmänt ful. En son till en av de lokala fixarna står och pratar med mig och min chef (på engelska då). Min chef går iväg och minglar men jag står kvar ett tag och pratar med den här mannen (väldigt neutrala samtalsämnen, han hade pratat om sina barn med min chef tex). Helt plötsligt får jag veta att han och hans fru har ett öppet förhållande! Eh, det har inte jag lyckades jag klämma ur mig. Efter ett tag när han ska hem får jag en kram och ett förslag som jag avböjde om vi säger så :p Har aldrig varit med om en sådan raggning.

Kan dock medge att jag var smickrad, speciellt med tanke på att jag kände mig rätt osexig och han var snygg :D

De stod på stranden. Tanken var att de skulle vakta så jag fick vara ifred men ni ser ju hur hra det gick...

Du, de där prickikorvarna verkar inte vara så bra vakthundar... :cautious:

Jag är villig att till och med hjälpa dig genom att byta plats. Är inte ett dugg glad på min chef just nu. Haft magsjuka, slutade försöka spy upp tårna och släppa ut hjärnan andra vägen tidigt imorse, men chefen insisterar på att jag ska jobba imorgon, helt emot rådande sjukvårdsrekommendationer om minst 48 h karantän... Och han vägrar gå med på något annat, trots att jag påpekat smittrisken.

Men är han dum i hela huvudet?! :rage: Om du känner att du behöver spy rekommenderar jag att du gör det på hans fötter alternativt skrivbord :devil:

Så ett party kan väl inte vara så mycket värre? Där borde det ju finnas gott om sprit att tvätta sig i för att inte bli smittad?
Inga problem där ;)

:idea: @Mammas, @stjarnhimmel, @Snurrfian, @bumpo, @Hedinn, @Blacksmithfarm, @Jannice, @Killaloe, @Pegasus63 och @Jeps: Ska vi skicka alla drakar på @Barrets chef?! :devil: Iaf de som ser ut så här:

evil_dragon_vritra_advanced_by_alexalexandrov-d6svhpa.jpg

eller så här (måste vara en isdrake, den är ju blå!)?

Evil-Dragon.png

Åh kolla som den där översta känner jag mig när maken börjar prata om att han vill spela golf... :angel: Normalt sett tycker jag inte att det är ett problem, men just nu är vårat hem ett kaos, BARNEN har skolavslutning, min mamma kommer på besök, svärmor ringer och är helsnurrig och han lovar glatt att vi ska ha tömt och städat svärmors lägenhet till sista juni... Den här helgen är det .... GOLFHELG med grabbarna... Helgen efter är det midsommar, sen är det en helg till i juni... Veckorna jobbar han tolv timmar eller mer eftersom de inte får jobba efter sista juni och de måste få upp upplag så det räcker till augusti... :arghh:
Men jag kan ringa @Barret s chef, @Jeps behövde bara hota med mig så fick hon en box, om jag ringer så får @Barret säkert ledigt med dubbelt betalt hela sommaren! :up:

@Snurrfian: Säg åt mannen att du gärna rensar lägenheten själv i helgen bara han tar BARNEN med sig till golfbanan! :devil:
Han skulle nog gärna ta det, eller rättare sagt han skulle fixa en barnvakt till BARNEN och sen vara överlycklig, så lätt ska han inte komma undan... :devil: Men visst jag förstår att det är skitjobbigt att se sin mamma bli helt väck av demens, men jag blir lite matt att allt ansvar hamnar på mig...

Han skulle nog gärna ta det, eller rättare sagt han skulle fixa en barnvakt till BARNEN och sen vara överlycklig, så lätt ska han inte komma undan... :devil: Men visst jag förstår att det är skitjobbigt att se sin mamma bli helt väck av demens, men jag blir lite matt att allt ansvar hamnar på mig...

Tyvärr är det ju så när man är kapabel, saker tenderar att landa på en... Jag fixade det mesta åt min mamma själv medan hon fortfarande var hemma och åt pappa bråkade jag med hemtjänst, hemsjukvård osv helt själv.

Tyvärr är det ju så när man är kapabel, saker tenderar att landa på en... Jag fixade det mesta åt min mamma själv medan hon fortfarande var hemma och åt pappa bråkade jag med hemtjänst, hemsjukvård osv helt själv.
Ja jag får väl se det som träning inför min egen mamma... Hon visar alla tecken på att bli dement som sin mamma så det är väl snarast en tids fråga... Med lite tur så ligger det åtminstone en 10 år framåt i tiden... :crazy:
Det tråkiga är att man måste bråka så ända in i h*lv*te för att få den hjälp man har rätt till, och övervaka att man verkligen får det när man har fått rätt... Det är rätt skönt nu när svärmor är på ett boende, som i morse så ringde jag till personalen så får de gå in och kolla läget, när hon bodde hemma själv så gick man och oroa sig för hur det var egentligen...

Visst hade du försökt säga upp dig länge nu? Har du något annat jobb på gång?
Jag har ju funderat på det ett bra tag. Första gången jag tog upp det med chefen var för ett par månader sedan. Sen sa jag det rätt ut förra veckan, han låtsades som att han inte hade hört så nu blir det skriftligt och jag har redan pratat med vår personal-/administrativt ansvariga.

Ev. har jag ett jobb som kommunikatör på g. Har haft intervju och så men vet tyvärr inget mer förrän tidigast fredag. Annars lär det väl dyka upp tillfällen på lokaltidningarna inom kort.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
663
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
381
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
38 39 40
Svar
796
· Visningar
50 630
Senast: MJLee
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 784
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar