Nya drak och enhörningstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
:cry: Har ni glömt bort mig?

Muttrar lite över alla bilder på fjäll, jag trivdes väldigt bra mitt år i närheten av Åre, om det inte vore för de där dvärgdrakarna som anfaller skulle jag nog kunna tänka mig att bo där upp, och så var det där med att hitta jobb också... Och så skulle nog inte maken följa med, han hatar snö och kyla väldigt väldigt mycket...

Raringen @Jeps hur är det med dig?

Ah, jag säger till när vi ska upp nästa gång, så kan du få jobbet att säga att de får skicka dig dit en sväng, så kommer du förbi på en fika? :D

Så länge jag inte behöver skottsäker väst, de tycker inte om oss däruppe! Eller, flera tycker inte om oss i området här heller men jag tycker man får skilja på sak och person. Vi var på väg att skaffa larm åt mig för ett par år sedan och jag har nästan blivit rammad av en bil när jag jobbat (har en King Cab så den tål ju lite och det gick ju bra!). Jag tycker inte man ska behöva bli utsatt för sådant på sitt jobb i Sverige...

@Mammas klart jag ääääääälskar dig. Jag har bara tillbringat kvällen med att springa fötterna av mig på jobbet.

Va, du prioriterar jobbet före mig? :(

Så länge jag inte behöver skottsäker väst, de tycker inte om oss däruppe! Eller, flera tycker inte om oss i området här heller men jag tycker man får skilja på sak och person. Vi var på väg att skaffa larm åt mig för ett par år sedan och jag har nästan blivit rammad av en bil när jag jobbat (har en King Cab så den tål ju lite och det gick ju bra!). Jag tycker inte man ska behöva bli utsatt för sådant på sitt jobb i Sverige...

Men fy! Ja, jag håller med, givetvis måste man kunna skilja på sak och person. Och det är ju inte som att det gör någon nytta heller, om du rammas av vägen, gör det så att det slutar borras? Nej just det, så varför ens ta den vägen?

@Mammas och @bumpo: Jo, man tycker att folk borde få göra sitt jobb och även om jag skulle åka härifrån kommer inget att ändras på den stora skalan. Jag har full förståelse för de som är tveksamma till det jag gör, så länge de kommer med faktabaserade åsikter. Bygger det på hittepå odyl kanske jag förlorar tålamodet lite. När de inte vill lyssna heller så stänger jag av helt, vill inte de lyssna på mig så varför ska jag lyssna på dem (kan tillägga att det är jag privat, i jobbet så uppför jag mig alltid professionellt i linje med företaget jag jobbar för).

Nu blev jag alldeles för dyster. Det måste vara det faktum att jag sitter i en obeskrivligt vacker miljö och får betalt för att arrangera ett party som brukar vara fantastiskt kul. Hur mycket ska en kvinna få lov att stå ut med?! :crazy:

Jag hoppas jag har ert fulla stöd i denna svåra situation!

Nu blev jag alldeles för dyster. Det måste vara det faktum att jag sitter i en obeskrivligt vacker miljö och får betalt för att arrangera ett party som brukar vara fantastiskt kul. Hur mycket ska en kvinna få lov att stå ut med?! :crazy:

Räkna inte med mitt!! Jag är ju inte bjuden..... :( :( :(

Självklart stöder vi dig om du fixar så vi blir inbjudna, annars får du hitta en björk att stödja dig mot :p:D

Självklart stöder vi dig om du fixar så vi blir inbjudna, annars får du hitta en björk att stödja dig mot :p:D

Ingen fara, min beundrare som typ är minst 15 år yngre kommer säkert och försöker stötta mig! :devil:

Förklaring: Han är kompis med grannen, jag var inbjuden på fest förra projektet (grannen tyckte synd om mig som satt ensam i huset) och kompisen fattade tycke (ensidigt). Det resulterade i att jag fick besök mitt i natten flera gånger för att bli bjuden på sprit (var aptrött när det knackade på dörren och hann inte mota Olle i grid sas). Diamantborraren har fortfarande hysteriskt roligt åt det hela, jag sms:ade honom att ringa mig en av nätterna för att bli av med besöket och får till svar "Varför då?" *suck*

Kan tillägga att beundraren är otroligt svartsjuk, förra året blev han sotis på min CHEF! :crazy: Fast det var ändå inte det märkligaste som hände :p

Avskyr när vitklädda ungdomar börjar dansa runt en. :(
Jo, det blir som lite awkward om inte annat...

Försök med det! :p Det syns ju att du njuter av uppmärksamheten. Men vart hade du gjort av prickigkorvarna?! Tycker inte de om att simma?
De stod på stranden. Tanken var att de skulle vakta så jag fick vara ifred men ni ser ju hur hra det gick...

Men eller hur? Nu kommer alla på buke snart vara kära i mig. :angel: ;)
Du menar de som inte redan är det? Vilka skulle det kunna vara?

Jag är villig att till och med hjälpa dig genom att byta plats. Är inte ett dugg glad på min chef just nu. Haft magsjuka, slutade försöka spy upp tårna och släppa ut hjärnan andra vägen tidigt imorse, men chefen insisterar på att jag ska jobba imorgon, helt emot rådande sjukvårdsrekommendationer om minst 48 h karantän... Och han vägrar gå med på något annat, trots att jag påpekat smittrisken.

Så ett party kan väl inte vara så mycket värre? Där borde det ju finnas gott om sprit att tvätta sig i för att inte bli smittad?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
666
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
383
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
39 40 41
Svar
808
· Visningar
51 935
Senast: Yeah but
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 794
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar