Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Petruska I sak håller jag med dig. Men det finns faktiskt killar som är dåliga i sängen, på riktigt. Jag råkade ut för en kille som varken visste vad klitoris eller G-punkten var för något, och heller inte hade naturlig fallenhet för akten.
Han var väldigt fin att titta på, så vi hånglade en del, för det kunde han... Men resten...

Jag försökte lära honom, men han hade inget intresse av det.

Jag är tveksam på den punkten. Sex är en umgängesform/kommunikationsform, och jag tror inte att man kan lära sig umgås/kommunicera på ett bra sätt med vem som helst. Om det där med att förstå varandra (när man pratar, när man älskar, och annars) vore något man kan öva upp, skulle det ju i princip kvitta vem man blev ihop med. Det vore bara att träna lite.

Min erfarenhet är att de som varit "dåliga" har varit de som varit ointresserade dvs inte intresserad av hur partnern vill ha det utan bars kört på vad den gillar.

Hur mannen är i sängen är en förlängning av hans personlighet, hans självkänsla, hans självförtroende, hans humor, hans kvinnosyn, hans ödmjukhet, hans generositet, hans känslighet... en förlängning av Honom.
Så här har jag inte upplevt det. Att ha sexuellt självförtroende verkar vara avskilt från socialt självförtroende (eller vad man nu ska kalla det, sex med andra är ju också socialt...). Min erfarenhet är att även ganska mjuka killar kan få för sig att de behöver vara Män när det gäller sex. Och så finns det typen som är snälla och omtänksamma men när det kommer till sex blir det inte bra för det är inte kopplat till en lyhördhet. Min erfarenhet är nog att man inte kan dra paralleller mellan hur människor är och hur sexet med dem blir.

Min erfarenhet är att de som varit "dåliga" har varit de som varit ointresserade dvs inte intresserad av hur partnern vill ha det utan bars kört på vad den gillar.

Det håller jag med om! Det är svårt att nå fram till en sådan person vad man själv uppskattar, jämfört med en som är oerfaren men som vill lära sig vad som funkar.

Inte om du plockar en separat egenskap. Jag menar helheten.
Jag vet inte om jag förstår skillnaden? Jag tänker att en trevlig och smart kille inte nödvändigtvis är lika trevlig i sängen utan kanske tex tråkig och passiv. Jag ser det som att sex är ett helt annat "språk" än prat.

Eller kopplar du det mer till hur intresserade de är eller inte? Människor kan ju vara nonchalanta för att de inte är så intresserade/tända.

(Sen kan man möjligen gissa att en idiot är en idiot även i sängen, men varför ligga med en idiot?)

@mino Jag menar helheten av vem han är, så som jag beskrev det tidigare:
Hur mannen är i sängen är en förlängning av hans personlighet, hans självkänsla, hans självförtroende, hans humor, hans kvinnosyn, hans ödmjukhet, hans generositet, hans känslighet... en förlängning av Honom.

Jag håller med dig @mino
Jag själv är ganska rättfram, dominant och verkar självsäker utanför sängen.

I sängen är jag underlägsen och trivs bäst när den andra ger mig order. Så jag är mao tvärtom i sängen mot hur jag är annars.

@Petruska I sak håller jag med dig. Men det finns faktiskt killar som är dåliga i sängen, på riktigt. Jag råkade ut för en kille som varken visste vad klitoris eller G-punkten var för något, och heller inte hade naturlig fallenhet för akten.
Han var väldigt fin att titta på, så vi hånglade en del, för det kunde han... Men resten...

Jag försökte lära honom, men han hade inget intresse av det.

Vissa killar/karlar som jag träffat på tycker själva att dom är helt awesome i sängen och vägrar lyssna på någon som kan antyda något annat...

Jag fattar inte riktigt skillnaden mellan fika och sex i sammanhanget.
Jag håller med om att sex är något som man gör tillsammans, ett möte. Men ärligt talat så finns det folk som har eh, lite annorlunda uppfattningar om hur sex ska göras. Ungefär som om de tyckte att en fika består av att kasta en bulle i huvudet på sin fikapartner. :meh:

@mino Jag menar helheten av vem han är, så som jag beskrev det tidigare:
Betyder det att du aldrig har blivit förvånad när du har legat med någon? För jag känner verkligen inte igen mig i detta, jag har både varit med om att killar har plockat fram oväntad omtänksamhet och mjukhet i sängen och oväntad tillknäppthet och snålhet. Snarare tänker jag att man kan förstå helheten först när man har sett personen agera i många olika situationer (där sex är en av dem) för att riktigt kunna se den.

Jag håller med om att sex är något som man gör tillsammans, ett möte. Men ärligt talat så finns det folk som har eh, lite annorlunda uppfattningar om hur sex ska göras. Ungefär som om de tyckte att en fika består av att kasta en bulle i huvudet på sin fikapartner. :meh:

Haha.. Kasta en bulle i huvudet på sin fikapartner... Underbart!:laugh:

Bra sex tycker iaf jag kommer med rätt kemi. Utan rätt kemi kan karln vara hur snygg och tekniskt skicklig som helst… det blir ändå inget WOW!!

Den jag inte hittade kemin med och tyckte var sådär i sängen kanske nästa får en fulltäff med

Ni som dejtar, hur dejtar ni?
Är det ödet som får styra upp det? Jobb? Intresse? Vänner? Dejtingsidor?
Om ni använder er av dejtingsidor, vilken verkar dra till sig seriösast klientel? Använder ni både bild och fullständigt namn eller är ni anonyma?

Jag har använt dejtingsidor. Främst QX (för hbt-presoner) där det mest samlas en massa skumma typer men det finns några få guldkorn också (jag har ju hittat ett :love: ).
I början hade jag inte bild men har haft det på senare tid. Använder inte fullständigt namn och ger inte ut min facebook i första hand. Det får bli först när det känns bra och seriöst.
Har använt Parship också, det kändes seriöst men var dyrt och det var inte så mycket "action" där... hittade dock mitt ex där så helt öde var det ju inte förstås... Lite kul tycker jag det kan vara när man får göra såna där tester som de sen matchar en med andra utifrån, men samtidigt kan det vara lite drygt också..
När jag letar så tittar jag mest efter en presentation som gör mig intresserad (och såklart lite på utseendet också).

Sitter just nu och väntar på att hjärtat ska skicka ett sms om att hon åker hemifrån, vilken sjuuukt lång tid det ska ta! Snart har ju hela dagen gått... :mad: *vill inte vänta mera*

Ska fika med en kille från dejtingsidan nästa helg. Har mailat lite med ett par andra också som jag kan tänka mig att träffa. Ska försöka att se fikorna som ngt roligt och inte det ta det så allvarligt.

Ni som dejtar, hur dejtar ni?
Är det ödet som får styra upp det? Jobb? Intresse? Vänner? Dejtingsidor?
Om ni använder er av dejtingsidor, vilken verkar dra till sig seriösast klientel? Använder ni både bild och fullständigt namn eller är ni anonyma?

Jag har kikat runt lite på några olika (Match.com, Happypancake och First Date) men fastnade för Mötesplatsen. First date räckte det med att titta på vad killarna kallade sig... BigDick, SugenMan, Mr Horny osv......
Match.com hade så rörig sida. Sen får jag för mig att ett litet fåtal av de där som reggar sig som ett lättvindigt tidsfördriv kanske avstår från betalsidor och väljer gratisalternativ som HP.
Den stora nackdelen med MP (mötesplatsen) är att det kan vara lite klen tillstömning på nya singlar så har man varit där ett tag så blir det händelselöst. Ett medlemskap på 3 mån är tillräckligt. Sen kan man testa en ny sida ist om man inte fått några trevliga kontakter.

Jag går först efter vad de skrivit i sin presentation. Jag vill se humor, intressen, vilken typ av människa de är rent allmänt och anar jag att vi kan matcha varandra så skriver jag lite...Nått hej där jag talar om vad jag uppskattdei presentationen och någon fråga el två och ser sen om jag får svar tillbaka. Sen vill jag gärna skriva ett tag med personen för att se om jag blir nyfiken på närmare bekantskap. Isf blir dejt nästa steg. Och kanske telefonsamtal. Personligen är jag inte mycket för att snacka i telefon innan dejt. Tycker lätt att det kan gå mot förmycket förväntningar då som sen kan kännas jobbiga att förklara om man inte klickar sen på dejten.
Känns dejten bra så går jag gärna på ett par till och tar det sen därifrån.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
5 668
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 711
Senast: Mirre
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Görel
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka