Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åhhhhhhhhh!!!!!!!
Lyllos!!!!
Ta med mig. Lasse skulle jag plättlätt sno åt mig alla dar i veckan.
Komsi, komsi Lasse :love:

Haha! Lasse är fantastisk! Sist vi såg honom, i höstas, var jag så sugen på att gå till Storan efteråt för att se om han kanske skulle dyka upp. Han sjunger juh om det i Vem som helst blues. Men A var så trött så vi gick hem ist. Jag hoppas på bättre tur denna gången. Ser vi Lasse ska jag bjuda honom på vin. :)

Haha! Lasse är fantastisk! Sist vi såg honom, i höstas, var jag så sugen på att gå till Storan efteråt för att se om han kanske skulle dyka upp. Han sjunger juh om det i Vem som helst blues. Men A var så trött så vi gick hem ist. Jag hoppas på bättre tur denna gången. Ser vi Lasse ska jag bjuda honom på vin. :)

Lasse lär älska vin......
Såg honom för två år sen på trädgårdsföreningen i Göteborg. Magi!
Hade jag haft råd hade jag åkt och sett honom nu när han är nästan nästgårds i Lysekil. Förbannade krångelbil till att ha kostat mig alla extrapengar :mad:

Säkrast för bilskrället att den istället tar mig till trevliga dejter resten av året när jag missar Lasse ;)

Lasse lär älska vin......
Såg honom för två år sen på trädgårdsföreningen i Göteborg. Magi!
Hade jag haft råd hade jag åkt och sett honom nu när han är nästan nästgårds i Lysekil. Förbannade krångelbil till att ha kostat mig alla extrapengar :mad:

Säkrast för bilskrället att den istället tar mig till trevliga dejter resten av året när jag missar Lasse ;)

Vi kan göra en deal, jag som ska se Lasse nu för andra gången på ett år tar hand om konserterna och du tar hand om dejtandet?

Vi kan göra en deal, jag som ska se Lasse nu för andra gången på ett år tar hand om konserterna och du tar hand om dejtandet?
Nääää… ..det var en kass deal!
Kan man inte få båda?
Lagom dejtande och en dos Lasse om året?
Där emellan ligger jag gärna hemma och gosar med dejten till tonerna av Winnerbäck på spotten :love:

Kanske har jag flyt just nu. En mycket bra dejt igår och sen är det en till kvinna som är ute efter mig. Fast hon är rekryteringskonsult :). Kul det också.

Haha! Jag fattade inte först utan trodde att en kvinna som råkar arbeta som rekryteringskonsult stöter på dig. Och då tänkte jag att rekryteringskonsulter ju borde veta hur man väljer ut den man vill ha och hur man får den, så nu är saken klar. :)

Nåväl, att bli headhuntad är ju inte heller dumt! Grattis!

Jahopp, då har jag dejtat klart. Och det var.... trevligt. Men sen då? Det var nån som skrev nåt om att dejten ska kännas "knullbar". Och jag försökte se mig själv i sängen med honom men lyckades inte riktigt med det. Eller det kändes väldigt avlägset, rättare sagt.

Så vad gör jag nu? Ska jag klippa direkt eller försöka träffas mer och se om kemi uppstår?
Därför är metoden att knulla direkt bättre :D

De allra flesta jag blivit kär i har jag först hamnat i säng med och sedan upptäckt att det är en riktigt häftig person också.

Eftersom jag numera sällan är berusad i mäns (eller kvinnors heller för den delen) sällskap händer detta inte längre.

Därför är metoden att knulla direkt bättre :D

De allra flesta jag blivit kär i har jag först hamnat i säng med och sedan upptäckt att det är en riktigt häftig person också.

Eftersom jag numera sällan är berusad i mäns (eller kvinnors heller för den delen) sällskap händer detta inte längre.

Då vet man oxå om personen är bra i sängen eller inte :D Det är ju jobbigt att dejta, bli kär och sedan knulla och inse att herre jävlar vad kass karln är :eek:

Nu varken knullar eller dejtar jag, fast att jag skulle vilja.

Fast det är ju ett problem som går att lösa, övning ger färdighet. :)

Fast nae jag skulle nog vilja påstå att det inte alltid finns en lösning på det problemet.. alla passar inte ihop på det planet. Jag menar om en person gillar det hårt och brutalt så tycker nog den personen att en person som gillar rakq motsatsen är dålig och tvärtom. Och visst kan man ändra sig, men nej jag tror inte alltid det går att lösa så båda är nöjda.

Vissa klickar det med direkt, vissa blir det bra efter ett tag och vissa funkar det aldrig med.

Så tror iallafall jag :p

Fast nae jag skulle nog vilja påstå att det inte alltid finns en lösning på det problemet.. alla passar inte ihop på det planet. Jag menar om en person gillar det hårt och brutalt så tycker nog den personen att en person som gillar rakq motsatsen är dålig och tvärtom. Och visst kan man ändra sig, men nej jag tror inte alltid det går att lösa så båda är nöjda.

Vissa klickar det med direkt, vissa blir det bra efter ett tag och vissa funkar det aldrig med.

Så tror iallafall jag :p
Det har du säkert rätt i

Jag undrar om inte det där ett av problemen med dagens dejter? Jag kan inte påminna mig att jag någonsin har förfört någon första gången i helt nyktert tillstånd (oavsett om förförandet sedan blev en vana med den personen eller inte). Folk blir ju så oändligt mycket snyggare när man har fått ett par glas.

Men en promenad och en kopp kaffe på "säkra platser", vem blir snygg av det?

@ekra Bortsett från det @OutOfService skriver, som jag för övrigt håller med om, så finns det ju de som helt enkelt inte har den rätta känslan för det, oavsett hur mkt man kommunicerar och förklarar.

Jag försökte tex få en karl jag låg med några ggr att vinkla överkroppen nååågra grader annorlunda, vilket skulle göra stor skillnad. Jag förklarade och förklarade, ovh visade och ja, allt jag kan komma på. Noll förändring. Jag har även polare med samma erfarenhet.

Det är lite som med massage, man kan gå hur många kurser som helst, men har man inte känsla för det så blir man aldrig superbra.

Jag är tveksam på den punkten. Sex är en umgängesform/kommunikationsform, och jag tror inte att man kan lära sig umgås/kommunicera på ett bra sätt med vem som helst. Om det där med att förstå varandra (när man pratar, när man älskar, och annars) vore något man kan öva upp, skulle det ju i princip kvitta vem man blev ihop med. Det vore bara att träna lite.

Hur mannen är i sängen är en förlängning av hans personlighet, hans självkänsla, hans självförtroende, hans humor, hans kvinnosyn, hans ödmjukhet, hans generositet, hans känslighet... en förlängning av Honom. Absolut inget jag tänker sätta igång och träna upp en man till. Antingen så är han rätt, eller inte.

Hur mannen är i sängen är en förlängning av hans personlighet, hans självkänsla, hans självförtroende, hans humor, hans kvinnosyn, hans ödmjukhet, hans generositet, hans känslighet... en förlängning av Honom. Absolut inget jag tänker sätta igång och träna upp en man till. Antingen så är han rätt, eller inte.
Ok. Jag tänkte lite snävt. Att "dålig" också kan betyda oerfaren och kan bli bättre med träning. :) (Och neeeej, oerfaren behöver inte betyda "dålig")

Ett av de bättre liggen jag har haft var faktiskt med en oskuld, men han var påläst, ivrig att tillfredsställa och helt orädd för att prova nya saker.

De sämsta liggen har för mig varit med rätt snygga killar som ligger runt mkt och får det de pekar på.

Eller om de har haft stora kukar, då tror de att eftersom de har stor kuk så är de automatiskt bra. Och ingen har någonsin klagat. Nä, det gör man väl inte? Man bara ligger inte igen helt enkelt :D

Givetvis finns undantag på alla regler, men jag är numera skeptisk till "snygga" killar och ligger hellre med de som kanske är något längre ner på skalan, om jag nu bara ska ligga.

Ok. Jag tänkte lite snävt. Att "dålig" också kan betyda oerfaren och kan bli bättre med träning.

"Dålig i sängen" är verkligen ett gräsligt uttryck.

Det räcker väl att konstatera att man inte passar ihop med alla. Det gäller ju inte alls bara sex, utan allting. Om du tycker att någon är tråkig att ta en fika med, så betyder det väl antagligen inte att personen är dålig på att fika, utan att just inte direkt har några gemensamma kontaktytor.

Jag fattar inte riktigt skillnaden mellan fika och sex i sammanhanget.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
5 668
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 711
Senast: Mirre
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Görel
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka