Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Det var uppvisning! Ja du.. dom gräsmattorna.. rena Badminton underlaget :D

"Halv KL"

Bianca är ute ca 7-22 och är inne på natten hela sommaren. Just nu går hon i "knaperhage" på fm med en tuss hö, och går över i gräshage med munkorg vid lunchtid. Senare blir det gräshage på fm också, antagligen utan munkorg (fast på em åker den på igen). Ställer inte av henne, utan det blir ledigt några dagar här och var.

*kl*

Tessa och Nova: Tråkigt att höra att allt inte står rätt till.:(

Cookie går på bete dygnet runt nu, han verkar ju inte kunna få "för mycket" mat så han går med ett par fyraåringar och äter dagarna i ända. Han rids dock för fullt ändå och kommer nog bara få ett par veckors skrittvila i sommar, han behöver nog jobba. Har lite bilder från när han tränades i tisdags. Har filmer med, men de ligger inte på datorn än.
Tyvärr har min mobil bestämt sig för att den inte vet hur man fokuserar samt att jag är en kass fotograf så det fanns inte så många bra bilder att visa, ni får hålla till godo.
Eftersom det uppenbarligen inte är jag som rider, så vill jag att bara hästen diskuteras.O_o

9EC40D46-orig_zpsf291bf83.jpg

1EC84C81-orig_zpse67964e5.jpg

098643C2-orig_zpsdedf6c49.jpg

222FD2FA-orig_zps8bcb1287.jpg

Filmer kommer så fort jag hinner, som ni kanske märkt hinner jag varken hänga med i tråden eller uppdatera så mycket som jag skulle vilja...

ett litet foto på fröken som börjat äta riktig mat slänger jag med...

37570330-orig_zps54b53b34.jpg

Senast ändrad:

KL
Tävlade LA3 idag o trots ett snyggt byte i den förvända galoppen kom vi delad trea på 69%. Tycker att det fungerar mkt bättre att tävla ute.

Red även msvc1 på 63%. Hade några missar. Största felet var nog att jag var så nöjd och att Rivica var lite trött.

Vart var du nu? Jag glömmer alltid bort att klicka in på dressyrtävlingar och när man väl klickar in är det 2659 reserver eller så har anmälningstiden gått ut :D

Var faktiskt i tid och anmälde till Falkenbergs sommardressyr på torsdagen.. men jobbar såklart onsdag natt och även om det börjar på em så tänkte jag... kommer jag orka .. svar Nej ..så det blir CR dressyr på klubben istället.. mkt närmare och billigare för sådant onödigt gissel som en dressyrtävling :sneaky:

Senast ändrad:

Jag var i Ale jennylund. Hittills i år har det varit långt ifrån fullt i klasserna :meh:
Nu var det 24 resp 16 starter. Var säkert 5 i varje klass som strök sug precis innan.
Har du sett att lilla Edet har dressyrtävlingar, både en långhelg samt några vardagskvällar.

Han ser jättefin ut din Cookie men det var kanske inte bästa bildkvalitén ;)..
Å din lilla tjej, så söt och vilket härligt kort!
Hur går det för dig med ridningen och allt?

Maui: Grattis än en gång, ni är ju tokduktiga:)! Tror aldrig jag kommer i närheten av sådana % ens utan missar men vi försöker komma igenom på godkännda så är jag nöjd..

*kl
Ska tävla på tisdag kväll vilket känndes som en bra ide´då, när jag anmälde.. men har jobbat hela helgen och det är dottern som halvhjärtat motionsridit så det känns lite njae..
Ska ta ett träningspass imorgon..

*kl

Ridit lektion på Strålan idag för första gången sen i december. Alltså hon är ju bara så jäkla häftig. Jag satt och fånflinade hela tiden.
Det gick iaf superbra. Nästa år, då jäklar ska vi också ut och tävla. :D

Vi skrittade bara då hon ännu inte fått upp styrkan att bära mig i trav på böjt spår.
Fröken kändes jättefräsch. Det går framåt.

Glad!!

Himla skoj att få rida på så fint ställe :)

SusieQ, Hmm, antar att jag kom med av misstag för hos oss är allt bara bra ;)

Fina bilder på din häst. Tycker han är läcker :) Men sötast av allt var ju din gudomliga lilla dotter :D

Maui, Grattis IGEN!!! :D Duktiga Ni är!!!

Ja det är rent löjligt vad hon gör mig glad och stolt den där hästen. Vi lär ju aldrig knipa några rosetter på tävlingsbanorna men roligt har vi.
Och att hon får vara bra i kroppen igen, det är det viktigaste. :)

Det gick ju strålande :D
Synd bara att du var nån poäng från placering.
Procenten var ju bra. Du ser ju att ni kan trots att barnen trimmat henne innan.:p

Hi, hi! Joep..jag är ganska nöjd men låg tvåa länge på mina 64,3 och blir slagen på 64,4 av trean då så precis utanför placering men är nöjd med lilla Loppan:)..
Fattar inte riktigt domarkommentaren "Stäm av honom (!) oftare för mer balans + stadighet, ( den fattar jag;) ) Känslig, som behöver dig som är mjuk med hjälperna" )
Smily och 7 på ryttarinverkan..
Men om det vart positivt eller om jag ska bli mjukare?? Tyckte jag verkligen försökte vara mjuk och släppa fram henne men det är lite svårtytt ibland..

Åh, vad det ser underbart ut! Fina hinder och glad vacker häst:)!

*kl
Lyckades få en liten film:
http://youtu.be/qjnm7AJZttI"

Syns så tydligt det där med att behöva stämma av men faktum är att jag har skitsvårt för det och att få en "ärlig" lösgjord kännsla mellan hjälperna och den där omtalade gummibandskännslan..
Ibland misströstar jag något enormt och undrar om vi är rätt för varandra men jag älskar jue min skrangliga hästkrake:cry:..

Ska tävla 29/6 men sen blir det lite brake med lullridning och skulle så gärna vilja hoppträna ett par gånger men vi får se:)

Himla kul at dottern följde med och filmade. Tycker att det såg väldigt prydligt ut.:) Klart att ni passar för varandra.

Jag skulle vilja att du kom ner mer i sadeln i traven. Nu blir det lite "ostabilt".

Min tränare som är domare säjer att den som kan dölja sina brister bäst vinner.:D Oftast känns det sämre än vad det ser ut. På tävling får du kvitta i om du inte tycker att det känns perfekt, bara rid på. Det får du korrigera nästa gång du rider hemma.
Lycka till på nästa tävling. Kommer allt gå galant.:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
19 20 21
Svar
415
· Visningar
28 386
Senast: Piaff
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
281
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 453
Senast: Idaw83
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka