Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Hur går det för Er? :(

Maui, kul att lillan är hemma. Hur går det med hagkompisarna? Är de sams? :)

Kl

Idag var jag och hopptränade på förmiddagen. Gick jättebra och tränaren som såg Ronaldo för första gången tyckte att han var en snygg häst ;)
Blev mest banhoppning då jag känner att enstaka hinder inte är några problem men när det väl ska sättas ihop så får jag lite huvudbry och allmänt kaos i skallen...

Idag har jag fått journalen hemskickad och min veterinärkompis har hjälpt mig att läsa den. Ingen direkt munter läsning med förändringar lite här och var BF.

Men min pålle är glad, pigg och busig. Faktiskt mer än han varit på länge...
Han äter ju metacam nu så det hjälper väl till antar jag.

Hos mig pendlar det upp och ner. Ibland är jag ledsen och känner mig förbannad men ibland känns det hoppfullt och jag intalar mig att vi ska fixa det här.

Nej happy vad är det jag läser???? :( Så fruktansvärt trist för dig, jag har inga ord. Hur lång tid innan du vet bättre besked? Och kunde de svara på vad som var hönan o vad som var ägget?

kl

Jag är lite bättre idag, inte så yr o så utan känner mig ganska ok. Himla skönt för det var attan vad jag mådde dåligt förra veckan.:crazy:

Skönt att du mår bättre Nova.:) Inte bra att trilla av i vår ålder.:o

Tessa; det fungerar inte i hagen med mor och dotter.:( Rivica är som tur var snäll och får vara kompis. Men då blir Saras unghäst själv i hagen.:meh: Hoppas att de vant sig vid varandra snart så att flera kan gå ihop. Lite jobbigt då vi inte har massa hagar att släppa dem i.

Hoppas du tillfrisknar snart :) Blir det vila för kusen nu då?

Maui, jag har förstått detta via fb. Vi får tro att de snart bli vänner.

*kl
Förbannskade TDB:devil:..Hade fullbetald licens men lagt in som endagars..
Då har systemet spottat ut mig så jag stod som återtagen till kvällstävlingen i Gäsene :mad: för jag har glämt trycka "betala" på något som eg. är betlat..morr, nu är jag sur..

Eftersom startanmälningen gick igenom och licens fanns trodde jag allt var klart..
Näää..ibland är det där systemet lite snärjigt..

Att betala 0kr..klick klick så har jag iallafall licensen klar för resten av året..

Håll i hatten förresten..Idag KANSKE jag ska hoppträna min röda:nailbiting:

Ajaj, det var ju synd. Du får inte vara med ändå? Nu har du ju licensen.

Spännande med hoppträning:D

133637.jpg

En liten bild på vår lilla Maui med träns för första gången. Riktigt roligt med en liten att hålla på med.

Så fin hon är Maui:)!
Får nog göra en efteranmälan iom den var återtagen och ord. anmälan gått ut..:(

Kl
Tävlade LA3 idag. Fick drygt 66% och det räckte till delad andra plats.:p
Fina Rivica går riktigt fint nu. Fick 7 rätt igenom på galoppen som är hennes styrka. Blev svettig i värmen trots att vi red kl 20. Hon låter också när det är jobbigt.:o
Gamla hästen är nedpetad från tronen. Slagen igen och kom fyra. Dessvärre påpekade domaren efteråt att hon såg något ojämn ut i traven.:crazy: Inget jag kände men har tyckt när jag longerar att det ser lite konstigt ut. Inte bra på en 20-åring. Var kanske hennes sista tävling? Får åka till min hovslagare och böja henne för att se om hon är halt.

Söta Stråla:)! Klart man ska vara välkammad vid fotografering! Hur går det för er?

Maui: Grattis! Ni är så duktiga du och Rivicca! Håller tummar att allt är ok med gammlan..

*kl
Hoppträningen var superkul men gick sådär i början..Hon var lite stoppig men det berodde nog på att jag red för "dressyrigt" i början och hon var dessutom lite stark och opåverkbar..bättre med jaktbettet nästa gång, vill ju hoppa mer om jag kan få till det..( Dessutom blir man ju hälften så trött av hoppeträning:D )

"Dressyrade" igår och tränaren tyckte hon såg jättefin ut men jag tyckte hon var stum och inte ville "släppa" i vänster mungipa eller vad man ska säga, "hängde"..

Snyft, såg sen hemma att hon hade ett litet typ "nyp"-sår längre in, ca en cm innanför mungipan så det var säkert därför..

Får bli vila idag och bettbyte och lullridning imorgon...
Å sen hoppas vi rida någorlunda väl på söndag! Ska bli kul att rida ute på långbana i solsken:)... ( Börjar låta som värsta dressyrexhibitionisten;) )

Yes, det är rätta takter..... Se till att det blir fler hoppträningar!

Jag kanske har missat, men var tävlar du på söndag?

Jag ska nämligen hjälpa till (skrivare :nailbiting:) på min hemmaklubbs dressyrtävling på söndag. Kanske vi ses?

Skorpsmulan: jättesöt liten stråla, underbar "pussfläck".

Hi, hi, mycket troligt att det är din hemmaklubb..Skriv nå snällt då;)..
Vilka klasser skriver du?
Rider la3 och la4..På tok för svårt för oss men dom andra har knappt nosat på förvänd etc så jag var den enda som hade viss möjlighet, dom andra rider lb:n, hade jag gärna gjort också när det är lag och så..

Hoppas vi syns:)!!!
( Har skrivit en hel del, det är faktiskt kul! Speciellt om man sitter med en trevlig domare )

Grattis till placering!!! :) Duktiga ni är. Måste fråga vem du rider/tränar dressyr för?

Skorpsmulan, härlig bild :D

Polly, Lycka till på söndag :)

KL

Igår åkte jag och Ronaldo på CR. En 80 och en 90. Första rundan var allt perfekt i, bra galopp och bra rytm. Den andra vet jag inte riktigt vad som hände. Han växlade upp ett snäpp och jag blev för avvaktande och hängde väl inte riktigt med... Fick fyra fel där men tar på mig det.
Han är så underbart snäll denna kusen, lite dåligt uppfostrad men jobbar med det varje dag. Vill inte riktigt stå stilla.

Roligt att du hittat en häst du trivs med o kan komma ut o hoppa med utan att det händer saker hela tiden!

Jag tränar för Eva Axelsson dressyrdomare som bor utanför Hällingsjö. En dam sim har tävlat höga klasser själv men ej längre rider. Hon är fantastisk. Har alla elever. Efter mig kommer en liten tjej på en shettis.
Hon är sträng men rättvis o bra tycker jag. Dessutom inte för dyr.

Kul att det går framåt med kusen.:D Bara ut o hoppa igen. Tränar du för "bonden"?

Okej, känner inte igen hennes namn men är ju iof inte insatt i den världen ;)
Ja det är superskoj!!! Nej det har inte blivit så, får inte ihop grupper tyvärr :( Han är väldigt omtyckt annars. Tränade i måndags för P Liljedorf. Första gången och det kändes bra. Funderar på att åka till Ewa och testa någon gång också. Annars har jag ju varit hos Nina i Varberg. I Horred finns d dåligt m tränare... ;)

Jodå, det går framåt.
Till veckan ska hon faktiskt få gå sin första lektion sedan i december. Vi kommer bara att satsa på lättare gymnastik och styrke träning i skritt och kanske lite trav men bara att äntligen få komma igång och rida för instruktör på tösen känns underbart :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
19 20 21
Svar
411
· Visningar
28 070
Senast: Piaff
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
281
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 446
Senast: Idaw83
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025