Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Haha, visst gör den!! Tack alla för fina kommentarer på Sam. Här är mamma Häst: ;) (bara 154 cm i mankhöjd... så det är "lite" skillnad på dem!)

44977_460872846382_4672855_n.jpg

58735_464781506382_8333938_n.jpg

44977_460872701382_1548894_n.jpg

44977_460872816382_1649355_n.jpg

Men kära nån, du måste vara rädd om dig.
Du var inte själv i padocken, så någon kunde alltså hjälpa dig?
Jag tänker ganska ofta på faran i att vara själv, vilket jag är till största del....:crazy:
Vi försöker i stallet att skriva på tavlan vilken runda vi tar och när vi ger oss iväg. Just för säkerhetsskull.

Kliniken på torsdag....

Näää, fy då Novali01:(..lät otäckt..Men det vart ingen hjärnskakning eller så?

Castle_bar: Men vad hon var vacker!!! En sån vill jag oxå ha!
Vad "gör" mammahästen då? Är det mest dressyr eller?
Skulle i framtiden vilja ha en lite cobbig storhäst till lite både och. Gärna nsv eller fjord cross..:D

Din stackare. Fick du hjärnskakning? Då blir man konstig.:o En kompis till mig trillade av när hon provred o blev helt koko så jag fick köra henne till sjukhus också. Hoppas du mår bättre nu.

Söt liten babies Suzie:d Förstår att det inte är lätt att rida om hon skriker under tiden.

Väldigt maffig fin häst. Himla hög :p men väldigt läcker.

Hon är underbar! :D Det är min mammas häst, de rider mest i skogen men har fattat lite tycke för dressyr nu och tränar för dressyrtränare en gång i veckan. Mamma har dock inget intresse alls för att tävla, det är jag som har tävlat hästen och mest i dressyr, ja. 1 m hoppning och LA:1 dressyr, jag vill jättegärna fortsätta tävla henne men det går inte riktigt att hinna med, hur mycket jag än vill! Så just nu är det "bara" Sam som är ute och tävlar. :)

Ja jag fick nog det men ingen på sjukhuset har uttalat att det var just det men jag får nog förutsätta att det var hjärnskakning. Fick iaf inte rida på 1 vecka...:mad: Är rätt trött fortfarande, inte direkt yr men inte ok i skallen iaf.

Oj så fin :love:
Helt i min smak båda era hästar.

*kl
Min lilla fröken korsning har idag fått sitt första dressyrschabrak till dressyrsadeln som det just nu känns som att jag aldrig kommer att ha råd att köpa.
Bra när man skaffar schabrak först och sadel sen :p Det är en present och ett schabrak som jag är galet kär i.

Oh, hon kommer att bli så snygg!

Idag har jag äntligen fått prata med veterinären då hon var i stallet i ett annat ärende. Så nu har jag fått råd och tips från både ET.n och veterinären och båda tycker jag är för försiktig. Dags att öka på träningen lite alltså :banana:

Maui, kul att Maui kommer hem. Hur ser planen ut med henne? Julia har i dagarna fyllt två år :), hon är däremot lite större men ser hemsk ut….

Jordgubben, Snygga ni är :) Blank och fin är pållen med.

Castle_bar, Jisses det var inte igår som man såg er ;) Det var ingen liten kuse som du har, förstår att det är först nu som det känns att han är ”klar” i kroppen. Hur ser din plan ut framöver?

Polly, Jag hade blivit skogstokig om jag fått reda på att Alva hade hoppat min kuse utan min vetskap eller översyn. Vill bara flagga för det som hände mig 2011. Något så lite kan gå så fel :(

Happy, när var det som du hade kliniktid??

SusieQ, Åhhh, vilken liten goding du har :D Hur gammal e hon nu?

Nova, AJJA BAJJA!!! Inte trilla av och skada sig :( Hur går det med huvudet nu? Jag blev ju också helt knäpp när jag damp i sadeln och i backen. Men det var väl inte hjärnskakningen som ställde till det utan smärtan tror jag…
Krya på dig!!! :)

KL
Var ett tag sedan jag skrev men jag läser nästan varje dag :) I söndags gjorde jag en riktig impulsgrej och åkte på lokal tävling med Ronaldo. Det var en 95 klass i Varberg. Allt kändes verkligen toppen, han var kanonfin på framridningen och likaså framhoppningen. Inne på banan blev jag nog omedvetet nervös och glömde använda benen till hinder nr två. Han hoppade det ändå men det blev mer rakt igenom. La därefter en volt för att få en bra anridning till nästa hinder.
Var supernöjd med rundan när jag klev av. Han var schysst och gjorde det jag bad honom om :)

Igår var det CR i Kungsbacka. MY GOD!!!! Vad drygt det var. Anmälan togs på plats vilket innebar att 123468413543651 kunde anmäla sig efter man själv gjort det. Slutade med att jag hade suttit på Ronaldo i 2 timmar!!!! Innan jag skulle in på banan. Hopplöst. Jag vill inte skylla allt på detta men jag blev ofokuserad av allt väntande vilket gjorde att jag slarvade inne på banan. Två stopp fick vi men jag överger honom så jag tar på mig det.
I andra rundan, även denna 80cm så var vi felfria, ingen stilrunda men han var lite frustrerad över bettet (kimblewick) men överlag är jag nöjd. Har ju haft honom i 3v nu och han är så fin i kroppen. På tisdag kommer bilder igen så får ni se hur det ser ut efter 4v ;)

Vet inte vad som hände 2011? Men, nä, det är inte ok. och det har dom fått veta ;)!
Så härligt att det går bra med killen din:)! Ser fram mot bilder!

*kl :
Går ok här men mååååste lära mig sätta ihop henne och få henne rundare..Får en bättre kännsla när jag rider för M än för A men det är väl bara att jobba på..Fröken behöver ta i och komma ur sin bekvämlighetszon och jag måste börja RIDA-vilket jag inte känner mig så bra på..

Filmen är på lite genrep inför la3..Vi är ute på "gungefly" men, ptja, bara att rida och se glad ut..:D ( Dock brukar vi inte missa skänkelvikningarna, bakdelsvändningar kan vi knapp..)
http://youtu.be/66ddGCPLDWc

Hoppade bulan, kom på en låg oxer och hon tar av alldeles för tidigt. Jag får en smäll i svanskotan, faller över hindret och svimmar. Minnesluckor i 2dygn, pratat massa svammel och en fraktur i ryggen. Allt kan hända...så ingen framförallt barn ska inte hoppa själva.

Vi planerar att ha Maui hemma i en knapp månad o vänja henne vid träns kanske sadel o greja mkt med henne. Förhoppningsvis nån liten longering.
Hon är ju knappt hanterad mer än bunden o borstad.
Sen ska hon tillbaka o gå på bete så länge det går. Sen får hon komma hem och börja ridas in om hon inte är sent utvecklad för då väntar vi till våren.

Jobbigt med c-r när man inte vet hur många som startar. Åk på riktigt tävling så är det bättre organiserat.;)

Polly passa dig för M så ni inte bara rider runt på volten i 45 minuter. Visst får han fram bra form o gång i hästarna men det sliter oerhört. Kräv att du får göra annat också.:meh:
Lycka till på tävlingen. När är den?

Snart dags att åka hem från Korsika. Saknar hästarna. Här har varit dåligt väder, blåser och är kallt.:mad: Har ändå blivit bränd av solen. Lite långsamt då vi inte kan sola o bada.

Kl
Hemkommen efter 7 (!) timmar på kliniken. Är så fullmatad med information och svåra ord så jag kommer bara ihåg en bråkdel. Får journalen hemskickad så då kan jag delge mer exakt.
Men på det stora hela skittrista besked, ännu mer att lägga till minuskontot, som vetererinären uttryckte det.

Reaktioner båda fram, lågt. Efter alla möjliga undersökningar så visar röntgen på ett "smörgåsbord" av skelettförändringar (vettens uttryck) och ultrat på kraftiga inflammationer i hovleder bf och i kronleder bf. Det sistnämnda tydligen ovanligt...

Är nu behandlad i båda hovleder, fått sjukbeslag, ska vila i 5 veckor och därefter återbesök.

Ca 50 % chans till full ridbarhet. Jag vill bara gråta...

Nej men fy vad tråkigt :(
Vad är det för skelett ändringar hon har?
Jag vet att jag frågat om det hon har i halsen tidigare men du kanske inte har lust att svara.
Jag beklagar och håller tummarna att det ska gå bra.

Men..åh, Happy då..Så himla tråkigt..
Kan tycka det känns som veterinären uttrycker sig lite klumpigt!?
Hjälper väl inte att få det inlindat heller å andra sidan..

Kramar till dig!

Tack Maui! Det är väl därför jag inte släpper min "ordinarie" tränare. Tycker om henne och hade nog inte kommit ut på tävlingsbanan öht om det inte varit för henne..
Men tror M varit ett bra komplement för att få henne lösgjord mm.
Ska ha i åtanke volterna och kan hålla med, första gångerna var det mycket runt, runt:)..

Så tråkigt. Måste vara hemskt att få alla dessa negativa besked. Tur att du får journalen hem skickad så du kan läsa i lugn o ro.
Hältorna fram kan väl inte bero på skelettförändringar? Spelar kanske mindes roll. Kan bara hoppas på det bästa men ovissheten är ju inte kul.
Hoppas du förstår mer när du läst i journalen.

KL

Hämtade hem vår 2-åring idag. mammahäst fick följa med som sällskap och för att jag såg framför mig hur glada de skulle bli att träffas igen efter 1.5 år.:p
Tji fick jag. Surtanten blev inte alls glad. Stod snällt i transporten men när jag släppte ihop dem hemma så jagade och bet hon den lilla.:eek::rage:
Fick dela på dem och så fick Rivica träda in som sällskap istället.:) Tur att hon fattar hur man beter sig.

Ha,ha, förstår henne..vem vil ha en tonårstjej;)?..Ska bita och sparka lite på mina med:D!

*kl
Bad feeling pass på ridbanan idag:arghh:..Meeeen, nya satser, nya tag..
Halvtrött efter jobbhelg och gga kvalmigt, hade varit bättre å ridit till sjön och plaskat;)..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
19 20 21
Svar
402
· Visningar
27 934
Senast: Corax
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
281
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 446
Senast: Idaw83
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Födda-24