Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Vilken fining och läckert namn :).
Usch vilken jobbig start för den lille (och dig) men vilken tur att det finns ston som kan ta sig an de små.

Ja alltså det har varit fullständigt gräsligt. Man kan inte föreställa sig hur trött man är efter att ha gått upp hela nätterna på det viset. O när man inte ser nåt slut på det, visste ju inte hur det skulle lösa sig alls. Men nu är allt bara bra med Eskil o Malva men Britta har fortfarande problem med livmoderinfektion.

happy: Ang namnet...minns du Majken? Henne döpte jag till My Wonder...och att det skulle bli My framför namnet på fölis hade jag bestämt sen länge o när det blev som det blev så var namnet sen helt givet! Det var ju MITT beslut!

*kl
Är så sjukt nöjd idag:)!
Loppan var så fin och vi red på 65,7% i la3:an!
Fick positiv kritik "prydligt" och G. fin sits och inverkan!
Jag som tyckt hon varit lite svårpåverkad så trägen vinner!
Är lite stolt över mig själv också :o, inte ofta det sker men eftersom jag aldrig trodde jag skulle bli tävlingsbiten och nu efter vår 12:te start någonsinn både jag och pållan faktiskt inte gör bort oss totalt i reg. la det är lite malligt för mig:)!

Men grattis!
Sug åt dig av all positiv kritik, det är ni verkligen värda.
Verkligen jätteroligt! :up:

Kom fyra så placering blidde det med..:D
Jag är sjukt lycklig över vad min lille hästapålla faktiskt åstadkommer. Ibland tror jag hon är en så´n som gillar att tävla och "visa upp sig" och komma ut eftersom det vid flera tillfällen faktiskt varit så att hon vart mer ridbar på tävling än träningstillfället innan:).

Det var bara det att jag trodde att mina procent i det sammanhanget var tämligen blygsamma och på det en småtrött tjurig trettonåring som caddy så vi drog hem:banghead:..startade som nr två och tänkte att med det startfältet så trillar vi ner långt bortom placering..:o:o

Får hämta min rosett och plakett på Ica och premien på tdb! Somnar med ett smile!
Imorgon ponnytävling med äldsta tösen!

*kl
Idag fick Loppan följa med på barnas träning!
Yngsta dottern red henne och hon skötte sig med bravur:)!
Känns som vi är väldigt "på rätt väg" nu!
Behöver jobba med "strakheten", att hon blir rundare och vinklar inunder sig mer men ändå är hon mycket mjukare och mer lättarbetad nu!

Tyvärr blir hon ganska svettig..funderar på om man ska klippa eller inte..
Känns inte så kul på sommaren med mygg och knott men jag vet inte:crazy:..

Kl
Äntligen har min häst fått sällskap i hagen.
Vet inte om ni minns att han var som ett monster i vintras och jagade ut sitt sällskap.
Igår släppte jag honom i en av sommarhagarna tillsammans med sin boxgranne och det gick jättebra.
Jag har dem fortfarande inne på nätterna men på dagarna får de gå i sommarhagen.

Min häst såg så glad ut :).

Rivica blir också sjöblöt av svett. Är inte så långhårig men har tät päls.:meh:
Jag har inte testat att klippa på sommaren. Tycker synd att förstöra pälsen men många andra gör det, så det fungerar säkert.

Härligt Happy att han kan gå med sällskap. Mina har också kommit ut på gräs nu, men så kommer det regn hela tiden så det blir så upptrampat. Har för små hagar.:mad:

Måste kännas kul att barnen kan har lika skoj med Loppan som du :) Var det hoppträning?

Happy, underbart att han får gå med sällskap. Jag inbillar mig att de verkligen behöver fysisk kontakt för att må som bäst. :)

Maui, Ronaldo svettas en del han med men han har mycket päls kvar fortfarande så jag tror det blir mindre framöver. Jag ser inget fel i att klippa på sommaren, klipper man dem på vintern så "stör" man dem ju redan i pälsen så jag tror inte det har så stor betydelse.

KL

Har idag haft ett så bra ridpass på Ronaldo :) Gillar hästen mer och mer för var dag som går. Så cool och så snäll i alla lägen. En riktig kompis :D Idag var det markarbete med lite styrka. I uppvärmningen var han så fin, verkligen supermjuk och arbetsvillig. I galoppen var han även där trevlig men när man hoppat några gånger så taggar han igång och blir lite ur fokus, men det är betydligt mycket bättre mot när jag hoppade honom första gången :)
Nästa onsdag planerar vi att åka till Kungsbacka på första CR :D

Vad roligt för dig Tessa! Tycker det är så himla kul att du fått en så bra häst att utvecklas med.

kl

Lilla Svarta har lång päls hon med o svettas sjöar men jag tänker inte klippa än iaf. De fäller snart o då blir det skönt med sommarpäls. Den långa pälsen nu skyddar ju mot knott o mygg som redan kommit här så det känns bra.

Lille Eskil växer o frodas! Han är så himla söt men det är först nu som jag vågar se framåt...han blir skimmel som Grå verkar det som, min lille efterträdare!

Tack! Det känns superbra :D

Skönt att Eskil mår bra med sin nya mamma. Hur går det med Britta?

Men vad kul Tessa!!! Bilder :D!? Ang. Loppis så är det väl bara min 13-åring som uppskattar henne, hon är ju lika lång som jag. 15-åringen tycker att hon är stor;).. Det som var så kul var att det såg så himla bra ut, Loppan mjuk och lydig och dom fick till fina skänkelvikningar och förvänd, jag kännde mig riktigt stolt. Hon var inte stark utan fin och lugn i munnen också, gick på vanligt bett men är ft väldigt mycket mjukare över lag..Funderart lite om sadel bytet bidragit..:crazy:?

Nova: Så sköönt att allt verkar ha landat! Åsså verkar han bli skimmel:love:!
Vill ju se bilder på lilla Eskil också!

Happy: Hur har det gått för dig?
Härligt att det funkar med kompis! Måste kännas superskönt!

Roligt Tessa. Sara ska dit så då kommer hon säkert att få se dig.:)
Var väl inte så många anmälda vad jag kunde se.

Rivica var hopphäst igår. Ösregn ute så de fick vara inne. Var "bara" två kombinationer kvar i manegen. Sara var ensam på träningen. Lyxigt. Nyttigt att öva på kombinationer. Rivica hoppade så otroligt fint (ej partisk).:D
Får leta rätt på en tävling som hon kan följa med på snart.

På lördag lämnar jag regnet och åker till Korsika en vecka. Så skönt.:p

Ja, här känns allt ganska trist för tillfället.
Min häst är inte hundra fräsch och jag har fått tid på kliniken.
Vet tyckte att jag skulle rida som vanligt fram till besöket så jag motionsrider honom i skogen.
Har börjat förbereda mig mentalt på att det kanske tar slut här.... men samtidigt vet man ju aldrig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
18 19 20
Svar
397
· Visningar
27 726
Senast: Piaff
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
281
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 434
Senast: Idaw83
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka