Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Sadlar är verkligen ett mörker.
Ska ha en till min också, plus till hennes mamma, ag blir snart gråhårig, jag kan knappt sova för jag funderar på dessa sadlar :meh:

*kl

Antagligen väldigt ointressant men idag har vi varit iväg till ett annat ridhus än vi brukar och tömkört lite. Bra miljöträning för fröken som tycker att andra hästar är så spännande så man nästan kan krypa ur skinnet, och så brunstig på det. Det var andra hästar i ridhuset så hon hade lite vårt att koncentrera sig men skötte sig jättebra ändå.
Jag är jättenöjd.
Vi körde lite öppnor på rakt spår och på volt. Lite cavaletti och lite lite trav. Enligt et:ns inrådan.

Och så blir man så trött så trött av att koncentrera sig.
Hon är en riktig gäsp häst

Kassaste kameran ever.

Fast dom gjorde ju ett test på det där för nåt år sen o slutsatsen var ju ändå att fårskinnspad dämpade o fördelade tryck bäst. Det enda är ju att de är så tjocka att man måste ha en rätt bra bred sadel för att det ska funka.

Det där testet läste jag - om att fårskinnspaddarna var bäst. Men sedan såg jag en kommentar någonstans från en "vanlig" person (Var inte direkt i något test utan om paddar lite så där allmänt, tror jag) att det var tvärtom.

Det finns iaf plats för en padd mellan Disa och Childericen, så då kör jag vidare med Mattespadden.

Ok men jag väljer nog att tro på ett test hellre än en kommentar!:D Det blir säkert bra med mattespadden.

kl

Jag är vårtrött. Har ont som f-n i mina handleder, ny läkartid nästa vecka, och har tappat stinget känner jag. Fälttävlan nästa helg, orkar knappt tagga...ska släpa mig iväg o rida lite dressyr senare tänkte jag.

Lovar att ditt arbete utan ryttare kommer löna sig i slutändan :) Jobba på!

Nova, låter jättejobbigt med dina handleder. Hoppas att du får något i medicinväg mot det.

KL

Idag har jag hoppat Ronaldo hemma för första gången. Gick jättebra! :) Han är raka motsatsen till Bulan vilket gör att jag lite sitter och väntar på när han ska hitta på hyss. Vilka inte verkar komma ;) Skönt!
Eftersom han inte riktigt har kondis så tror han att lösningen är att springa ifrån arbetet så han blir stark på längre transportsträckor mellan hinder. Någon som har bra tips på det mer än att arbeta upp kondisen?
Är hittills mycket nöjd med honom :D

Låter jättekul!
Har du honom på prov nu?

Nova: det där är ju verkligen inte som det ska. Hoppas verkligen du får hjälp nu.

Jobbat hela helgen men tog ett litet pass idag på Loppan! Igår hoppade min tös henne i padocken, DET var roligt tyckte Loppan:D!
( Inte utan att det börjar rycka lite i min hoppetarm, ah, skiter i det där dressyrandet, skapar ju bara massa ångest;)hi, hi..)
Skojjar bara men lite skit att jag inte har råd och tid att göra både och, suck..
Får se om jag tar lite hoppelektioner i sommar!?

Stackare. Hoppas du får hjälp hos läkaren.

KL
Blev ingen tävling i torsdags då jag var helt däckad.:mad: Idag mådde jag bättre bara hosta och hur mycket snor som helst.:crazy:
Åkte till Hermanstorp med båda och red LA3 o Msvc1.
Började med att göra bort mig totalt :banghead: Hade tre timmar mellan starterna i LA. Tog fel på tiden och red fram Rivica en timma för tidigt. När jag tyckte hon var fin o var redo att gå in på banan insåg jag mitt misstag.
Bara att ställa in henne en halvtimma innan jag fick börja om. Så klantigt.
Hade inga missar o hon kändes fin. Kom trea :D Så roligt. Vår första regionala placering.

En dryg timma till debuten i Msvc1. Ställde in henne igen o gjorde sen en kort framridning. Kanske lite trött men kämpade på. Inga missar. Så duktig. Blev placerade fyra i denna klass.:)
Rivica slog den gamla i båda starterna, så nu har hon tagit över tronen hemma.

Fantastiskt bra! Grattis!
Det är såå roligt att det går framåt och placeringar.... Wow, impad.... :bow:

Gud vad duktig du är!!! Så himla kul med placeringar och dessutom i msv debuten:bow::bow:! Grattis!

Ja det har jag, men han har visat så goda sidor under de två veckorna han varit här så jag har bestämt mig :) Han får bo kvar och bli gammal här :D

Grattis till nya pållen.:)
Det kommer säkert att bli bra. Att hästen är trevlig är viktigt.
Får kanske se er hos Kungsbacka ridklubb senare i sommar?

Tack!! :)

Ja i mitt fall har det varit den viktigaste punkten, enkel i hanteringen och framförallt lugn. Det hoppas jag att vi gör :)

Fin hon är Rivicca:)! Vilken härlig häst!

*kl
Har bestämt mig för sadeln jag hade på prov! Ligger jättebra på Loppan och hon rör sig trevligt i den och frustar nöjt när hon blir avslappnad och loss!

Usch, har riktig prestationsångest inför tävling på lördag..känner mig inge pigg, har nå förkylningsskit i kroppen och känner mig allmänt ofärdig för la:n..
Men det är ju inte på liv och död och dom andra får väl försvara klubbfärgerna så gör Loppis och jag så gott vi kan;)!

Japp det har det! Får jag presentera My Decision alias Eskil! Född 20130513 men tyvärr fick Britta nån slags förlossningspsykos o anföll stackars Eskil. Efter att jag mjölkat henne och nappat honom i 3 dygn (1 gång per timme...O_o) så fick vi till slut ge upp o skaffa en amma. Hon heter Malva o är nordsvensk, älskade Eskil efter första gången som vi fick sedera henne lite men sen inga som helst problem.

283610_10151697240518313_1884029427_n.jpg

405614_10151697241303313_1560236748_n.jpg

Åh!!! Så ljuvligt fin och vilket elände du måste haft..
Nu får du njuta av den lille!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
18 19 20
Svar
397
· Visningar
27 640
Senast: Piaff
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
281
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 431
Senast: Idaw83
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka