Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Rider du oftast på kandar o varför isåfall? "nyfiken":)

kl

Tessa; kul med nye pållen, vi vill se bilder nu så vi kan jämföra sen när du gött upp honom!

polly o happy: Nej tror inte de tagit prover mot reumatism, tanken har slagit mig med o jag ska till läkaren igen o gnälla lite så får vi se vad som händer. Har ätit medicin i 2 månader nu men den döljer bara symptomen men hjälper ju inte. Är less på att ha ont i kroppen.

Disa: Vad hade du för sadel o vad är problemet med den? Har själv precis varit i djungeln men kom ut på andra sidan med en fantastisk Passier!:love:

Rider du oftast på kandar o varför isåfall? "nyfiken":)

Nja, jag blandar rätt så mycket. Kandaret åker på om vi ska ha "lite mer seriös dressyrridning". Emellanåt behöver hon lite extra hjälp av stången för att komma till ro, särskilt i galoppen, men det blir bättre och bättre. Behövs stången inte så är det lätt att "koppla bort" den och bara rida på bridongen.

Andra bett jag använder är rakt pelham med två tyglar, tredelat tränsbett med lösa ringar, tvådelat med parerstänger, rakt kimberwick med tygeln lös i ringen, tredelat sprenger dynamic rs, tvådelat baucher, rakt tränsbett med tungfrihet, blank S-stång med tungfrihet, kapson/sidepull vid arbete vid hand Mer mera :D Bianca är något av en periodare och byter favoritbett ganska ofta.

Så fin hon är!!!

Tessa: Roligt med nya hästen! Känn efter ordentligt så det klickar:)!

Jag vill också se bilder o veta allt om den nye. Bra att få låna på prov så du kan känna efter att det blir rätt.:)

KL Tävlat idag. Det var tufft då jag hade med båda och red 20% av starterna.;)
Började med den gamla i LB2 och hade sedan Rivica sist. Var ca 10 starter så det var brådis att byta häst. Sen red jag först på Rivica i LA3 så det var bara att rida fram direkt. Fick vara inne på banan länge innan vi fick starta då de hade skrivit ut fel protokoll. Kände att hon blev trött.
Fick till ett jättefin ritt men tyvärr avbrott i haltigenom före den förvända bågen. Fick problem att fatta förvänd då så jag fick lägga en volt. Fick 4 på avbrottet och -2 på volten sen missade jag på sista ökningen o red en bokstav för långt. Utan dessa missar hade vi vunnit :mad: för jag vann med den gamla på 4,5 poäng bättre. Var tight så jag blev fyra med henne o det var tre placerade.
Jättenöjd med ritten.

I LB kom Rivica två på över 70% och den gamla trea:p Kunde ju knappt gå bättre.

Vi ska till Borås på torsdag. Ingen annan som skall dit?

Vilken Grand Slam!!! Grattis till det.:D

Nope, jag har strukit mig till förmån för hopptävling på fredag istället. Dressyren får vänta lite känner jag, är ju anmäld till fälttävlan framöver men kan inte bestämma mig om jag ska testa en eller om jag ska vänta.

Fantastiskt Maui:)! Vilka fina %! Bra dag idag mao ;)!
Borås?? Missat..
Startar en La3 den 18..gulp.

*kl
I fredags hoppade min tös Loppan lite i padocken, det var roligt, tyckte båda:D..
Idag uteritt på pigg häst!

Grattis! Duktig du är...
Två så fina hästar är ju jättekul!

Tessan: jag är såå nyfiken på din nya. In med bilder och lite mer info, please...

Kl
Jättehärligt ridtur med dottern ikväll. Jag älskar vårkvällarna!

Kl
Min häst har inte känts helt hundra det sista. Han som vanligtvis rör sig med ganska luftiga rörelser har känts markbunden och ibland i början av passen lite ojämn. Tror inte det syns så mycket utan mer en känsla hos mig att något inte stämmer.

Ringde min klinik igår och fick tid om 2,5 veckor. Ska fortsätta rida normalt (typ promenadridning) fram tills dess.

Känns givetvis inte kul men samtidigt blir det skönt att kolla upp honom.
Bad dem även titta till hans artros i halsen för säkerhets skull.

Så nu ligger jag lite lågt framöver....

Det var tråkigt att höra. Har ändå fått uppfattningen om att allt gått bättre och bättre :( Hoppas för din skull att det är något lätt fixat.

KL

Då var det väl dags för mig att presentera vad jag har hemma. Han har ju trots allt bott i stallet i en vecka idag ;) Ronaldo är valack e. Cortez. 11år gammal iår. Har trots sitt relativt korta liv tävlats enormt mycket. Alldeles för mycket enligt mig... Startad 145 för tre år sedan och gått allt däremellan de senaste åren med blandade resultat. Trevlig herre som är ca 162 i manken och kort i kroppen :)

Han har sedan sept/okt förra året bara motionsridits pga ägarens tidsbrist och för många hästar. Även gått på lösdrift med unghästar och ser tyvärr ut därefter... :( Vet inte om man ser det på bilderna men revbenen känns tydligt och han är benig. Tuffsig i pälsen och har väl uppfostrat unghästarna med stryk för han har en hel del bitmärken.

Redan efter en vecka hos mig så ser han bättre ut, bilderna är tagna idag. Avsaknaden av muskler tycker jag är ganska tydlig men med mer hull och motion så ska väl det lösa sig. Hästarna avmaskades igår och kommer ut på gräs under slutet av veckan :)

Nå, vad tycker ni?

Är inte den gamle lite för överkvalificerad för LB ;) Du red väl MsvB förra året?

Vi syns nog i Frillesås verkar det som :)

Jag tycker han ser jättefin ut, med lite mer muskler och så kommer du ha en kanonfin häst ju!

Vad är det mer än Cortez?

Senast ändrad:

Kul att höra :) Han är ue Hartung. Har inte den blekaste aning om vad det är för något ;)

Var så längesedan jag skrev nått här om min 06:a så säkert ingen som ens minns han längre :p

Men iallafall så kom vi inte igång tidigare i våras som planerat för han skulle såklart drulla runt och skada sig (?) men han är igång nu och ska tävla nästa vecka.. får jag till någon terrängträning så efteranmäler jag honom till debutantklassen i hermanstorp nästa helg så får vi jogga runt där som uppvärmning :)

Ser fin ut! Mild och trevlig blick på pålle...

Tycker, precis som du skriver, att han är väl tunn och att det saknas mycket muskler. Men med din goda omvårdnad så fixar det sig nog :). Och med lite sommarbete på det så är han nog finfin till hösten.

Tråkigt Happy:(..Håller tummar att allt är ok!
Nojjar och funderar ju jämt över min. Tycker inte heller jag fått så taktmässig och "go" kännsla vid ex. uteritt nu på ett tag ( även om hon inte på långt när har lika fint steg som din Happy..)men tror lite att det är dom hårda grusvägarna mm som spökar+att hon är rätt enerisk..Igår var hon hyffsad på banan, idag på skogsturen tyckte jag hon vart stark, stum och känndes "stickig" i gången, ingen bra kännsla alls..

Tessa: Den ser ju jättefin ut och härlig färg har han! Varför är den lite tunn för dagen? Fått någon förklaring?

Här kommer lite bilder från igår samt från tävling 1/5:

:eek:( Mina händer..+ att hon ser lite avknäppt och dåligt ihop ut..)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
18 19 20
Svar
394
· Visningar
27 521
Senast: settis
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
281
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 409
Senast: Idaw83
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka