Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Det är en djungel det här med bil o släp. Nu har vi en Skoda som får dra max 1800 kg men ska förhoppningsvis byts till en Ford kuga som får dra ca 2000 kg. Med den bilen får både e kortet och det nya köra ekipaget lagligt o vi kan lasta 1150kg i transporten. Borde räcka. :) Nu ska bara Sara o gubben ta behörigheten. ;)

Var på hoppningen idag igen. Så himla duktiga de är. Enormt svår bana den första. Hästarna är ju helt enorma.:D

Såg dressyren igår o tyckte segraren hade ett väldigt imponerande program med hur mkt övergångar som helst i travbiten. Vilken häst.

Det är en djungel det här med bil o släp. Nu har vi en Skoda som får dra max 1800 kg men ska förhoppningsvis byts till en Ford kuga som får dra ca 2000 kg. Med den bilen får både e kortet och det nya köra ekipaget lagligt o vi kan lasta 1150kg i transporten. Borde räcka. :) Nu ska bara Sara o gubben ta behörigheten. ;)

Kör själv med en Kuga med automatväxel, helt underbar att dra med :love:

Kl
Dressyrtävling imorgon. Verkar bli fint väder så det ska bli kul.... Hoppas på att få träffa ett par härifrån också :).

Tycker att LB:3 var ett krångligt program att lära sig men nu börjar det sätta sig.

Red igenom pållen igår och stundtals känna han riktigt fin men han är också väldigt lättskrämd och far iväg ibland så jag liksom får börja om lite?
Det var mycket liv och rörelse runt banan igår så det var ju mycket att titta på men jag hade önskat lite mer fokus på mig...

Tycker att jag rider varierat med mycket tempoväxlingar och övergångar för att han ska koncentrera sig på mig men han är liite för uppmärksam på omgivningen stundtals. :meh:

Lycka till på tävlingen.:)

Gaia; Bra att ni är nöjda med bilen. Underlättar ju vårt beslut.:p

Vi syns nog Happy :D!
Ska bli kul! Jag ska försöka hålla mig innanför staketet denna gången iallafall;)
Vart hos tränaren idag, inte det mest optimala da´n innan men vi tog det lugnt och fokuserade på lösgjörande..
Hoppas hon inte är så tittig..blir spännande att rida ute. Programmet verkar kul och roligt att rida lång bana tycker jag, bara jag inte glömmer bort mig..

Japp, vi ses nog :).

Ja, tittigheten blir det svåraste med min när det är ute. Hoppas verkligen det slutar att blåsa...:meh:

Lycka till med tävlingen polly och happy :up:

*kl
Jag har fortfarande inte fått tag på veterinären :meh: så vi bara skrittar lite smått, mest avsuttet, en 30 minuter skritt tur i kvälls solen blev det härom dan och hon blev inte sämre av det iaf.

På fredag kommer ET:n ut, ska bli jättespännande att höra vad hon har att säja.

Jag har med en Ford Kuga! Helt fantastiskt bra bil som vi köpte förra sommaren. Den går stadigt på vintern o tuggar sig fram genom riktigt dåligt väglag. Drar transporten lätt som en plätt, jag har ett bojsläp av tyngre modell som får lasta 1250 kg med mitt E-kort och min bil, men Kugan drar det lätt. Den drar knappt nån diesel alls att prata om och är en jättekäck bil helt enkelt!

Men 1150 kg är inte så mycket Maui, om ni ska köra två hästar. Då måste ju den ena vara en rätt liten häst....jag vägde min minsta lilla häst, ca 160 cm när hon var på Skara o även den lilla hästen vägde ju över 530 kg. Och sen måste du ju tänka på att 1150 är HELA lasten, dvs hö, sadlar o div annan utrustning.

Lycka till på tävlingen idag happy o polly, jag kommer ju inte tyvärr utan det får bli en annan gång.

*kl
Underbart väder och härligt att rida ute på långbana! Loppan känndes himmla "safe" och bussig men jag glömmde nog rida bara för det:banghead:..
Blev 66,5 % vilket ju är bra men domarn var rätt snäll tror jag..:D
Hon kröp ihop en del så jag får träna mycket på att få henne framför mig mer men hon känndes ändå lydigare än dom andra gångerna.
Fick lite järnsläpp hur programmet gick och hon gör så fina halter men nu blev den sen och inga 6sekunder ( 5poäng ) och sen blev jag osäker på galoppvolten..
Tyckte mellangångarterna gick hyffsat men hon dök nog lite där också vilket drar ner.
Nöjd med dagen:)!

Ja nöjd tycker jag absolut du ska vara, jättebra procent.

Kl
Själv är jag inte helt nöjd med min insats. I LB:1an var han spänd och jag tyckte att jag red helt kasst, kom liksom aldrig till ridning utan jag blev hård och stum i handen :mad:.

LB:3an var första gången för oss så jag hade som mål att komma ihåg banan och försökte rida noggranna vägar. Kändes bättre och jag red mjukare, fick nästan 63%.

Så godkänd insats, inte mer, för oss idag :).

Pållen blev jätteglad över att få komma ut i hagen utan täcke när vi kom hem....:)

Vad har du för totalvikt på ditt släp? Mitt är på 2000 kg. Jag måste ju få det att funka med den nya behörigheten som Sara ska ta förhoppningsvis. Har själv körkort så jag klara mig.

Grattis till bra redultat på tävling Happy o Polly. Skönt väder att tävla i.:)

Red lektion i morse och fick vara ute i paddocken. Äntligen bra väder om än lite kallt men fick kämpa så jag blev snabbt varm.:D

Mitt är tungt, 2500 kg, därav lastvikt 1250 ihop med min bil o e-kort.

kl

Jag tycker ni ska vara nöjda både polly o happy. Huvudsaken är ju att ni haft roligt och fått godkända %!:)

kl

Jag är lite gnällig känner jag...har ont i mina handleder utan anledning. Har även muskelvärk i hela kroppen men mest i höger sida, har sökt läkare o fått piller utskrivna men dom hjälper ju inte? Är väldigt trött på att ha ont.:meh:

Glömde visst skriva att jag fick nästan 62% i LB:1. Det tror jag var lite överbetalt för min del....

Nova och Maui: Jag vill kunna dra så mycket som möjligt, så planen är att byta upp både mitt släp och min bil OM jag klarar uppkörningen vill säga...

Nova: inte roligt med värk, det kan ju göra vem som helst på dåligt humör.
Har de kollat reumatism?
Har en bekant, i vår ålder, som efter en del jobbiga privata saker, helt plötsligt fick värk i händer och fingrar och det visade sig vara reumatism som blommat upp. Jättetrist för min bekanta...

Senast ändrad:

Usch så trist Novali..:(! Och så behöver man nästan vara frisk för att stå på sig mot sjukvården;). Men hoppas dom hittar vad det är, jobbigt med långvarig värk!

Har själv hafr en så´n där kräkstressig dag på jobbet ( Älskar mitt jobb men hatar när det blir tusen olika måsten och tvungen att jobba över två timmar utan nå´t för det..morr..)vilket gjorde att jag var alldeles för stressad efter min försenade storhandling och lyckades köra emot en stolpe och skrapa fronten på bilen+pajja backspegeln..
Vankas kalas för min 15-åring fredag och lördag så frågan är om poppsan ska få lite vila:crazy:..
Dax och dammsuga:D!!!

Grattis till både dig och happy till fina prestationer på dressyrbanorna :)

Nova, trist med värk. Jag har infektion i mina handleder till och från efter en moppeolycka. Gör svinont men medicin hjälper fint :)

KL

Idag åkte Bulan till sin nya ägarinna :) Kommer bli toppen. I tisdags fick jag hem valacken som jag pratade om tidigare här i tråden. Har honom på prov först så får vi se om vi passar ihop :)

Spännande. Jag kan dock inte hitta att du har skrivit om någon valack tidigare:crazy: Du får uppdatera mig med vad det är för häst. Hoppas att allt går bra och att ni trivs med varandra. Och att Bulan får det bra med ny ägare.

Jodå det var den som gått en del. Startad 145 för några år sedan. Har för mig att du svarade på det att jag skulle vara vaksam över affären ;) då din syster tror jag det var blivit lurad. Han är iaf e cortez. Trevlig pålle som behöver äta upp sig några kilon. Jag gillar ju runda hästar och han är enligt mig alldeles för mager.
Ska ut och skritta i skogen om en stund. :D

Fick update från Bulans ägare imorse och allt gick så bra så ;)

Grattis till teorin!! Den är helt klart svårast så uppkörningen kommer gå som en dans :)

ET:n har varit idag och fixat till lite skräp som blivit kvar i ländryggen och gett tips om hur jag ska massera och hur vi ska fortsätta igångsättningen.
Känns toppen. Det kommer att bli bra. :up:

KL

Kompisen satt upp på Bianca idag

935425_379307915521702_244358122_n.jpg

943117_379307972188363_1021752022_n.jpg

934747_379307825521711_77238660_n.jpg

945426_379307928855034_717933596_n.jpg

946293_379307828855044_1499338199_n.jpg

942577_379309808854846_92398752_n.jpg

Och ja, jag vet att schabraket har glidit iväg :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
18 19 20
Svar
394
· Visningar
27 490
Senast: settis
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
281
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 404
Senast: Idaw83
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka