Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Oki! Hoppas vi ses!:)

kl
Haft en härlig uteritt med min kompis som hade med hela westernkitet (är duktig w-ryttare ) och red vår ponny, äldsta dottern red med på grannatösens låneponny! Himla mysig uppladdning för morgondagens tävling!
Plaska lite i sjön osv..
Är lite nervös men det ska bli roligt, hoppas det är lika gott väder som idag och inte för varmt, tkr lite synd om poppsan min då:)..

KL
Idag gick det inte bra. Rivica var inte med mig alls:mad: Fick dessutom en stor miss då hon bröt av i den förvända på bågen o vi fick problem att fatta ny.
Slutade på 60% men domare var snål. En över 70 sen från 63-66% för placering.

Ska rida LA 4 om några timmar. Då får vi skärpa till oss.

Håller tummarna!

Var ute i skogen för andra gången med Harriet. Hon är dösnäll den hästen o vi hade jättetrevligt men mitt huvud är inte med mig 100% än. Ska ringa sjukhuset på måndag o rådfråga. Pratade dock med en kompis som fick hjärnskakning för ett tag sen. Hon sa att det tog 1 månad innan hon kände sig helt bra så jag har hoppet uppe! Har dock strukit mig från alla tävlingar, blir ju ingen fälttävlan förrän jag är 100% utan istället satsar vi på Champion of the Youngsters med inhyrd pilot!

Ja, det viktigaste är ju att du blir helt återställd!

Maui: tycker ni är sååå duktiga (man kan ju inte vara på topp jämt) och jag håller också tummarna till nästa klass.

Håller tummarna med Maui!

Nova: Var försiktig bara! Vad bra att du har en pilot, det måste väl kännas skönt ändå att hon får gå?

Happy: Kul att träffa dig idag:D!

*kl
Oxå tävlat..I la3 så gick det inget vidare alls ( 57%), hade henne inte med mig på framridningen heller utan hon stod emot och var rätt stum och även i programmet, halter som vi brukar få till mm..Fick ett avbrott i förvända och sen sista mellagaloppen hade jag hjärnsläpp..Tänkte att nu kommer galoppen, då ska vi ladda men jag glömmer att fatta galopp:banghead:..onödigt..

Gav mig fn på att inte rida sämre i la4 och knåpade ihop 62,3..ska väl vara nöjd men vi kan lite bättre ändå tycker jag..nåja, fick ovanligt bra på ökade skritten och en skrittväg till så man får se det som plus, bakdelsvändningarna måste vi öva på.
Tycker det är så tråkigt att jag inte får upp överlinjen mer..tycker jag fodrar och rider och jobbar på och hon skulle muskla sig betydligt mer..:(

KL
Satte mer press i henne o accepterade inte att hon inte gav efter. Blev mkt bättre fick rekord nästan 72% men domaren var snäll. Kom fyra. Var fem placerade. Alla över70 var inte plac så det säjer ju en del om domaren.:eek:
Kunde följa poängen online vilket var roligt men hon dömde konstigt. Några hade avbrott i förvända och fick 7??? Skänkelvikningarna fick många 9 på.
Tror väl ändå att hon fick oss i rätt ordning.

Ta det lugnt Nova, du får inte vimsa till det ;)
Bara att nån annan kan hoppa lite.

Polly, bra kämpat. Bara att tävla vidare.

Gamla hästen som jag dömt ut var inte så illa :p Frambenen som är hennes akilleshäl var helt ok. Kom högt från ena bak. Har kanske bara sträckt sig.:)

Kul att se dig med, trots att jag var helt urblåst i skallen efter att suttit som sekreterare till en ambitiös domare som skrev kommentarer på varje (!) rad.

Tycker du ska vara nöjd! Procenten i A:4an var riktigt bra!

Maui: strongt att rida så bestämt och skitfina procent, grattis.

Jo, jag är nöjd..vart ju första gången och hon var inte riktigt samarbetsvillig..
Men jättekul att vi lyckades förbättra oss lite iallafall:)!

*kl
Dressyrat lite idag hemma i padocken..ville inte alls och jag tycker så svårt ibland när man inte kommer igenom och får någon bra ridning.
Önskar jag hade råd att ta lite tillridningshjälp men jag vet inte om det är bättre att kämpa på själv och förhoppningsvis komma igenom det som inte funkar riktigt:crazy:..

URL=http://s1265.photobucket.com/user/Ekefors/media/Facebook/Untitled%20Album-1/944408_585958838092306_1788170748_n.jpg.html]
944408_585958838092306_1788170748_n.jpg
[/URL]

Tycker detta är en rätt bra bild som säger varför du inte får till det. Du spänner dig, drar upp knäna och som ett brev på posten är Loppis spänd i hela överlinjen. Släpp stigbyglarna så du får ner benen, slappna av o sitt på häcken o RID på hästen!!!

Ha, ha, jo..det är nog ingen dum ide´..Brukar göra det och det hjälper mig att komma ner så ska nog ta till det när det blir lite spännt:).

*kl
Helt ljuvlig skogtur ikväll. Red i dressyrsadeln och hon var himla fin..dock hade jag jaktkandaret men hon verkar gilla det bättre och i skogen är det väldigt mycket trevligare med det bettet..
Nu har jag energi att dammsuga, behövs vill jag lova;)!

Har din häst bytt färg eller är det bilden som gör det?

*kl
:arghh: Stråla har gått på bete i fyra dagar, fyra (och på invänjning före det) och hon är redan groteskt fet. Alltså, hon har ju alltid haft en tendens till att bli fet på sommrarna men så här mycket och så här fort :crazy:. Det är helt sjukt. Typiskt, Nu när hon inte kan motionera fullt ut heller.
Suuuck.

Så nu blir det bete halva dygnet och annan hage andra halvan de dagar jag har möjlighet att fara och flytta henne.

Funderade just på om ni släpper era hästar på bete. Hur länge i så fall. Ställer ni av dem helt?

Red lektion igår och Rivica var nog "full i magen" av att ha ätit blöttgräs hela dagen. Hon var ganska seg och såg ut som om hon behövde gå på toa, men det gör hon aldrig när jag rider.:meh:

Började fundera på om hon behöver lite vila kanske.:crazy:

Grattis eller vad man nu ska säga. Tycker dressyr är en så konstig del i ridsporten när domarna kan bedöma helt beroende på eget tycke och smak. Men det är väl det som är det svåra med att vara en duktig dressyrdomare...

Mina går på bete på dagarna men får komma in på natten. Har gått på gräs sedan i början av maj. Får hö inne till natten. På lördag kommer en två åring och håller Julia sällskap så då får de bo ute 24/7 medans Ronaldo får komma in och vila :)

KL

Hade en toppenträning igår :) Så himla kul att jag hittat denna kusen. Fick mycket beröm över att ridningen förbättrats en hel del sedan jag bytte häst :D

Jo..hon ändrar sig nog lite i färg och blir ljusare på sommaren..Ganska "gul" i sin fuxfärg och stickelhårig som en ponny;)!

Maui: Jag har min på bete och vila blir det per automatik. Tävlar jag så stallar jag in innan. Får lite hö också för att inte bli för blöta.
Min är pigg och alert:).

Tessa: Så himla roligt med Ronaldo! Planerar du att tävla framöver?

*kl Träning igår, var helt ok, lite "rumphugget" pass men så är det väl ibland:).
Taggar för dressyrtävling på tisdag kväll, startar klocka 20:00 ca..
Får nog börja senare på onsdagmorgonen..

Domarna har ju vissa riktlinjer att gå efter. Tyvärr så dömer inte LA domare tillsammans med andra domare vilket de gör i högre klasser när tre dömer. Då syns det ju tydligt om en tappat omdömet.:D
Man får inte stirra sig blind på %. Utan titta på de andra och jämföra sig. Huvudsaken är att de sätter oss i rätt ordning.

Ställer ni av era hästar helt o hållet nån period under sommaren?
Rivica kommer också in på nätterna och äter hösilage men jag funderar på att ge henne nån några veckor helt ledigt.

Vi ska på meeting med de andra till Björbäck veckan efter midsommar. Ska bli så kul. De brukar ha väldigt bra tävlingar.:p

Två av mina går på bete, två andra tål det inte tyvärr och det verkar som att Stråla inte heller tål det, hon får de där farliga depåerna och ett späcklager över hela kroppen :crazy:
Ställer aldrig av medvetet under sommaren då de (speciellt Stråla) behöver all motion de kan få för att hålla fettet i skick. Dessutom så tycker jag att sommaren är den bästa tiden, ljust dygnet runt och inte 20 grader kallt.

Det brukar bli vila andra tider under året av olika orsaker ändå.

Mina går på lösdrift året runt och kommer endast in vid riktigt uselt väder.

Mina går på oxå på bete samtidigt som jag rider, dom kommer inte vila nått... men dom kommer oftast in på natten.. någon gång har dom varit ute.. den mörka rullar ju fram så det blir bara några strån hö på kvällen och morgonen för honom.

Björbäck jaa superfina tävlingar som tyvärr krockar med fälttävlan i Mantorp.. tänkte ju lifta med Therese dit men hon skulle ju oxå till Björbäck.. så jäkla trist att åka så långt själv..:meh:

Sen har vi ju glommen som krockar med Flyinge´s fälttävlan GAAAH

*kl*

06:an och jag var nere på Tjolöholm och visade upp sig på nationaldagen.. var så himla coolt att rida på dom fina gräsmattorna :D

998901_10151656854641797_1060898551_n.jpg

425294_568397276538472_1828923955_n.jpg

Senast ändrad:

Var det tävling eller bara uppvisning?
Tänk att få galoppera på slottets gräsmattor.:d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
19 20 21
Svar
413
· Visningar
28 199
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
281
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 447
Senast: Idaw83
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025