Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

Lycka till :D Kommer att gå bra.

Rivica blev trea i 100 klassen o rev ett i omhoppningen i 110. :) Riktigt bra gjort.
Men så tossig hon var. Fattade inte att kompisen stod i boxen jämte när hon inte kunde se henne. Sprang runt i boxen o gnäggade i ett.:mad:
Konstigt att hon orkade hoppa alls.
Imorgon blir det 110 igen.

Vilken mysig bild:)! Så skönt när dom är snälla! Min Loppis fick vara äldsta dotterns hoppehäst i måndags..Det tyckte hon var kul:D..

Maui: Var kul att hoppningen gick strålande! Hoppas hon landar i boxen med:)!

kl*
Träningen idag gick ok. Kul när tränaren säger att vi utvecklats..
Känner bara att jag ställer höga krav på mig själv och hur jag "vill" att det ska vara.
Tre timmar mellan starttiderna på lördag, tur hon är så cool i sin lilla låda..

Nu har kandaret kommit :)

1043888_405351989583961_1630940650_n.jpg

1044632_405352072917286_1881541701_n.jpg

382535_405352429583917_1598969430_n.jpg

Tjusigt :D

KL
Rivica rev ett i 110. Tycker hon har varit duktig har ju inte gått så många hopptävlingar. Var nig ganska trött av att sova borta. Har roat sig med att springa runt i boxen o gnägga efter kompisen. Då blir man trött.

Jättefint Gaia:)! Vill ju se när du rider med det sen:)!

Maui: Klart hon var duktig! Det är väl påfrestande bara att vara iväg men nyttigt säkert!

kl*
Tävlade igår och det gick inge vidare..61% i båda klasserna. Till lb2:an red vi in som två dränkta katter:crazy:..
Överlag spännd liten loppa..

Ja så kan det gå ibland. Inte kul att rida i regnet.:wtf:

Här kommer en bild på Rivica från tävlingen.;)
de612c2395dadc13cff224c4531bab2b.jpg

Tusen tack!!

Jag tycker hon är jättefin. Framförallt en förståndig häst med bra huvud.:D

Gaia, Hon är så himla fin :) Tränset passar henne dessutom perfekt.

Maui, Skoj med Björbäck. Såg att det även gått bra med Hedda för Sara. Superkul! Fin bild dessutom 

Polly, Man har ups and downs, bara att jobba vidare ;)

KL

Jag har varit väldigt dålig på att uppdatera det sista. Här hemma går allt jättebra. Ronaldo sköter sig fint och jag är så nöjd med honom. I söndags var vi i Frillesås och hoppade en lokal 95 klass. Blev en bra ritt och vi var felfria :)
I måndags åkte jag till Lilla Edet för hoppkurs i två dagar. Två pass om dagen varvat markarbete och hoppning :) Har haft två riktiga toppen dagar och en häst som ställer upp med allt :D

Nästa mål är Laxhoppet i Lilla Edet, hur ser det ut för Er andra framöver?

Åh, så roligt Tessa, att det blev så bra med nya hästen:)!
Låter superkul att kunna träna och ut och tävla och det känns lättvindigt och bra! Grattis:)!

Vi har inga större planer utan blir lite träningar och skogsridning. Det känns inte som jag riktigt "vill" och tycker det borde göra:(..Som om hon stundtals saknar stötdämpare, lite kort i steget mm, stum i munnen och lägger ut tungan ibland, musklar inte upp sin överlinje som jag tycker hon skulle göra heller.. Andra gånger får jag en jättefin kännsla men oftare är det lite sisådär.

Vill ju att hon vid vanlig "offroad" ridning i skogen tar ut steget och känns mer naturligt loss. Sen går det ju att på bana/för tränare rida loss och få en bra kännsla men jag är i nuläget inne på att göra en veterinär koll framöver.

Rider på lite som vanligt och nästa torsdag bla. blir det lite tantridning för en dressyrdomare/tränare och sen lite "tjöt" och mys:)!

Sen har jag så´n där unghästklåda..;). Läser annonser och fantiserar om en rolig lagom medioker häst till mig och/eller töserna..

Jag har lätt för att krulla ihop R och få honom att gå i ett alldeles för lågt tempo för det är bekvämt. Stundtals då fuskar han vilket blir mer synligt om jag ber om mer tempo. Fick då tipset för 3v sedan att skippa formen och bara trava fram honom. Alltså i ett tempo som inte är lika bekvämt MEN jösses vad stabil han blivit av detta och nu orkar han ha baken in under sig och jobba på bra i ett högre tempo.
Kanske kan det vara något?

Jag tycker precis som du att din häst borde ha mer överlinje med tanke på allt dressyrarbete du lägger ner på henne. Även mer musklad baktill än fram som det ser ut sist jag såg henne.
Vem vet, kanske har hon något som stör henne baktill. Hoppas du hittar en lösning som fungerar och att du börjar se/känna skillnad snatt.

Det hoppas jag med..Älskar denna häst så otroligt och för väldigt många saker hos henne..
Så svårt med när uppfödaren menar att "dom ser ut så". Brorsan hennes var också tunn över överlinjen och hennes mamma men det hjälps liksom inte..

Sen känns hon ibland bara yes, wow, till att andra gånger inte alls vara mjuk eller ta ut steget något alls..

Neee..det är inte riktigt roligt, hoppas det går att hitta något och att det något isf är behandlingsbart..:(

Pollly; min gamla har alltid varit tunn i överlinjen och sämre musklad över ryggen. Hon är byggd sån och det går inte att göra något åt. Hon har fungerat utmärkt i 20 år trots det. Leta inte fel. Din häst fungerar ju och du tränar och tävlar med henne.:D

Du kan ta kort på henne "naken" varje månad och jämföra hur hon utvecklar sig. Fråga Mattias vad han tycker att du ska göra för att få henne mer musklad. Du kanske ska klättra lite mer?

Tessan; så roligt att det går bra med R.:p Åka på hoppkurs lät ju hur kul som helst. Skoj också att det gick fint i Frillesås. När är Laxhoppet? Brukar alltid åka dit men Sara kanske är på semester då.

Nej. Hedda har varit skadad så det är dumt att riskera något. Sen tycker Sara att det är bra att sluta med flaggan i topp.:p Kommer ju troligen inte kunna göra om den bravaden igen.:D
Nu har hon bara fina minnen därifrån.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
19 20 21
Svar
418
· Visningar
28 700
Senast: MattiZ
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
281
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 472
Senast: Idaw83
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka