Nummer 10 om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 10 om våra 06:or

KL

Var iväg och hoppade terräng igår igen. Fick lite mer fart under hovarna på henne än jag fått förut, så det kändes bra. Inte så lätt att få kroppen att fjädra ut framåt när man är avlad att fjädra uppåt ;) Hon är ju inte direkt urtypen av en fälttävlanshäst, som sagt :p Men hon fick glänsa lite och utnyttja sin samling för att visa hur det ska gå till att i samlad galopp ta sig nerför en brant backe med lös sand. Svårt för det flesta hästar enligt tränaren, inga problem tyckte Bianca :)

Vad kul att det går bra! Galopp nedför är inget roligt om det går för fort och som sagt det är inte helt lätt att hålla ihop allt i de lägena.:eek:

Är fruktansvärt avundssjuk och vill helst av allt ut på terrängbanan igen, men det kan jag ju glömma sen jag skadade mig, får hålla mig till dressyr, men han är ju iaf hoppstammad ;) Måste få tummen ur och se till att han blir hoppad ordentligt någon dag.:crazy:

Cookie fick sig en genomkörare för tränaren idag i bastuvärmen (jag var glad att jag stod vid sidan om, svettades ändå en massa). Han gick riktigt bra och den konstiga rörelsestörningen syntes det knappt något av, skymtade fram ibland, men en klar förbättring var det!:D

Liten bildbomb från dagens träning.

DSC_0331_zps8d4a5974.jpg

DSC_0333_zpse422bed4.jpg

DSC_0306_zps03225ca2.jpg

DSC_0309_zps6f980b20.jpg

DSC_0327_zpsc4b14497.jpg

Gaia: Det lät härligt! Roligt att hon är så fin att samla:)!

SusieQ: Ser väldigt, väldigt trevligt ut!!! Hur upplever du honom nu själv när du rider? Han är himla fin!

*kl
Lite bilder..Hoppeliskuttat hemma, hrmm..Behöver jobba på min pose och Loppis med taxeringen;)..:

Sommarbilder: Den svarta och den lille ursöta fuxen är min kompis cobbar

Idag var jag och tränade och red lösgjörande och mycket bommar och studs, det ska jag ta mig i kragen och göra mer hemma:):

Tackar så mkt, jag har ju alltid tyckt att han varit fin så.;)

Jodå, nu funkar det riktigt bra i ridningen, men iom att jag inte är den som rider honom mest, så tar det en liten stund för honom att koppla om till att lyssna på mina hjälper ordentligt, men när vi väl är synkade så går han riktigt bra.
Din loppa ser väldigt trevlig ut hon med!

Lite bilder från när jag red igår.. Dålig kvalité på bilderna, jag vet, sambon tog med min mobil. Jag sitter helt kasst också det vet jag och det ska åtgärdas..

9b41b4b5-cfab-4e6e-a9d0-0236dc320d09_zpsd09b7947.jpg

a0872e57-2648-4dbe-b56f-c3e0d85010c3_zpse87e41b6.jpg

39a1b1ba-7797-469d-9bd2-d788f0ea4711_zps5cb8990b.jpg

Den här var bra, för jag ser ju att jag får med mig vänster bak under honom och inte vid sidan av som han alltid satt den innan (pga att jag saknar fungerande skänkel där)
48805477-79e9-40b0-9bcb-0d86b98fa4af_zps3768da6d.jpg

Jag rider honom fö med en viktboots på vänsterbak, för att aktivera den bättre.

Jäklar vilka bakben hon har polly!:love:

Suzie: tycker inte du ska ursäkta dig överhuvudtaget för jag är full av beundran för dig som föder barn, klarar av ditt hästliv o rider vidare fast du har din skada!:bow::bow:

Kl
Återbesök igår. Han hade inte svarat på behandlingen, var fortfarande halt och fastnade med huvudet i backen på kliniken. Så nu är beslutet taget..

Åh, nej!!! Det var ett väldigt tråkigt besked:cry:..Men ni har kämpat så länge och det känns som om du verkligen gjort allt!
Styrkekramar i massor!

Tack för det..:o

Happy: Vad tråkigt att höra...:cry: Ni har ju gjort vad ni har kunnat och det är så jäkla trist när det inte räcker, styrkekramar från mig!!

Det är så himla orättvist. Tårarna bara rinner här hemma men jag skickar dig en stor varm styrkekram ♥

Men så förfärligt tråkigt.
Tänk att det kunde gå så illa med din fina häst.
Beklagar verkligen. Kramar.

KL

Nu får Rivica gå ute på nätterna. Något som inte uppskattas. Redan på eftermiddagen parkera de sig vid ingången och blänger surt när jag inte tar in dem.;)
Funderar starkt på at klippa henne mitt i sommaren. Tömkörde igår och hon blev helt genomblöt.:mad: Har inte så lång päls men väldigt tät.

Jag klippte min tidigare i sommras, hon blev också himla svettig sen var hon inte "vinterlurvig" men precis som din kanske gga tät päls..
Mina har gått ute länge men står varma dagar mest i sjulet och häckar. Idag är det lite friskare ute:)..

Å, såg att det var terrängträning i närheten..Lite sugen allt:D.
Samtidigt som det känns lite kluvet när jag är inne på att utreda henne för hon har så svårt i vänster varv och inte vill muskla sin överlinje och lägger ut tungan ffa i skrittarbete.

Jag kikar fortfarande lite har och ville beklaga sorgen, fy vad trakigt :cry:

Jag vet hur det kanns - min kommer med allra storsta sannolikhet att ga samma vag om nagon vecka - och jag lider med dig :cry:

Kl
Tack så mycket allihopa...

Sunshine: vad är det som har hänt med fina skäck? (visst hade du en skäck som hoppade så otroligt bra?)

Han har stora problem i pelvic/sacroiliac (sv?) regionen - kan inte svanga, ga pa tygeln, galoppera och definitivt inte hoppa. Vissa dagar gar han inte ens framat, bara bockar och slar med (framst) hoger bakben. Han ror inte pa ryggen alls, utan ar helt stel. I hagen ser han ut som vanligt, detta ar framst under ryttare men aven vid longering. Vi har ingen aning om vad som hant.

Veterinaren och jag har testat allt, inget funkar, pa tisdag aker han till stora djursjukhuset for full body scan, rontgen av alla 4 hovar och allman haltutredning (det finns for ovrigt ingen direkt halta, bara extrem smarta, men vi maste i princip ga igenom hela hasten med lupp nu).

Vetten ar extremt negativ och har forvarnat mig att detta med storsta sannolikhet inte kommer att ga bra. Men vi maste ju forsoka ta reda pa VART det gor ont sa att vi kan hjalpa honom, aven om det innebar det trakigaste alternativet :(. Jag kommer att gora det som ar bast for honom, aven om det gor mig sa ledsen att jag bara vill lagga mig pa golvet och skrika som ett smabarn.

Om en dryg vecka lar vi veta mer, hoppas jag.

Fy vad trist, det kan ju ha hänt i hagen eller i boxen, lätt hänt att SI-lederna får sig en smäll om dom rullar fast i boxen.

Hoppas verkligen det är behandlingsbart.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
19 20 21
Svar
418
· Visningar
28 717
Senast: MattiZ
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
281
Senast: Jeps
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 475
Senast: Idaw83
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka