Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*
jenny-91: Underbart söt häst!
Var har du fått tag i det långa grimskaftet?
Går det seriöst aldrig dåligt för någon när ni tränar? alla verkar så perfeka och var och varannan gång jag och pålle ska träna går det åt pipsvängen
Idag tex, vi förstod verkligen inte varandra och hästen som har är väldigt dominant blev ibland helt okontaktbar
Han fattar yoga bra nu men HELA TIDEN är han på mig och letar godis! Vad ska jag göra? när han nafsar och när han inte nafsar? jag menar, det var igår han fick en godis i min jacka och hela tiden när vi skulle "jobba" idag var han som tokig och leta fler med läpparna, även om han gör det på ett snällt sätt så är det mindre kul att han inte kan tänka på annat :/
Efteresom det gick så dåligt avslutade vi istället med det både jag och hästen älskar mest, hoppa!
Jag behöver hjälp med en annan sak också och hoppas jag får goda råd! Hästen är nämligen väldigt känslig vid bogen, sålänge man är försiktig och klappar ända från huvudet mjukt och ned på bogen bara spänner han sig lite men gör inte något när man tex ska knäppa fast täcket eller borsta hugger han mot bogen, han biter aldrig med slår huvudet ner mot bogen med blottade tänder och ibland händer det att en hand kommer ivägen och även fast det inte gör jätteont så är dte jobbigt. Jag har rytit åt honom när han gör såhär och det har blivit lite bätte men samtidigt känner jag mig dum eftersom han bara visar att han inte gillar när man rör där för mycket och jag är så försiktig jag kan och pratar med honom hela tiden, han måste ju ha sitt täcke lixom...
Jag har införskaffat (tillverkat
) en halsring nu med så ska träna i den i helgen så får mamma fota