Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Jo det va riktigt mysigt oxå!:love:
Det var första gången på nästan 2 år som jag red Nibbe löst, men signalerna satt fortfarande kvar!:) Har inte knappt nån tid till NH:n längre:( det blir mest bara den dagliga hanteringen i vardagen, men inte så mkt sånthär skojj. Ska försöka ta oss tid till det nu när det blir bättre klimat ute:)

Ni är så fina:love: Jag måste komma och hälsa på er ju, och så får du ta dig hit nästa gång! hihi

lektra: Haha, ja det var faktiskt lite av baktanken:D Men jag ser mer ut (och kände mig som) en uppstoppad korv i de där kläderna. Blev nog en tröja för mycket:angel:

haha, ja men det är bättre att klä sig varmt än att frysa :D jag ser ut som en röd fläsk korv med mina kläder :angel:

Absolut! Jag & hästarna väntar på dig redan nu!;):bump:
Då tar vi en härlig ridtur vett du!:laugh:
Jaa, det är pågång ett par resor upp till min syster i Vallentuna, så som det ser ut nu!:banana:

elolisosa:
Tack!:)
Dock var det inte så jätteroligt väder, så det är ju ingen direkt kvalité på dem:angel:

Blev väldigt insperarad av din film på dig och din ponny i skryttråden så nu har jag bla införskaffat mig en prssening och så ska jag träna mycket NH i veckan då jag har lov :D
Än så länge har vi kommit ungefär ingenstans -.- Hästen är en hetsig kontrollerande sak som inte gör mycket annat än skiter och skriker hela tiden, =P Fast han hinner också vara världens underbaraste, finaste och bästa varelse! :love:

När vi jobbar på banan nu i början funkar det ganska bra, han följer mig på slak lina och jag kan svänga snävft och han stannar bakom mig när jag stannar, fast jag har svårt att tänka mig att han skulle stå stilla många sekunder om jag släppte honom :angel: vågar inte prova det nu heller när banan är så hård och knölig oh riskerna för att hästen skulle rejsa är 99,9% :p Backningen funkar rätt bra nu också jag pekar på bogen ev skakar lite i grimmskaftet på backar han...
Longerade lite i skritt och trav på lina för ett tag sedan och han tappar lätt fokusen på mig och han blir gärna utåtställd...

Ska träna imorgon så får vi se hur det går ;)

Har även börjat träna tricks med en shettis i stallet och hon är jätteduktig! kan reda buga! :D
tanken är att till sommaren sätta igång henne ordentligt med massa kul saker! :D

Vad kul att filmen var inspirerande :laugh:

Jag tycker inte att man behöver stressa fram till att kunna ha hästen lös. Det brukar bli en spänning i luften om människan hoppas hoppas hoppas att hästen ska stanna och hästen i sin tur tycker inte alls om den energin - och sticker. Om det känns bra att ha honom i rep tills vidare så fortsätt så :banana:

Lycka till med presenningen och Circling Game ("longering") så väntar jag på bilduppdatering sedan ;)

Va fina ni är! Tycker att Vilja har ett väldigt vackert namn, hihi!

Ett par gamla bilder som jag hittade...

Bakbenen är med;)

Ängen vi brukar träna på vintertid

Två bildserier på när vi svänger

Och en när vi fattar galopp

Tackar! Jag valde själv namnet till henne, hade ett par förslag när jag först träffade men Vilja stämde direkt hehe.

Ni ser lika trevliga ut som vanligt! Skulle vara kul o se lite filmer?

Här har vi lite på mig och den galna Buffaloponnyn (hans nya officiella smeknamn!) från idag :)

Inkallning

Fortsättning..

Buffaloponny var ett jätte bra namn :D
Det ser ut som om ni har utvecklats tycker jag :idea: Jätte fint!

Ååå vad avundsjuk jag blir! (A)
Din pålle ser ut att ha ett otroligt härligt temprament! :love:

Tror minsann jag har en ny idol :angel:

Va hääärligt:love: Älskar först 'oseriösa' bilden på er!

lektra: Haha visst är det ;) En väldig massa Mulle i honom! Har hittat något som varit misstänkt likt sönderlästa MinHäst i ligghallen... :angel: Tack så mycket :)
TaylorSwift: Haha jo, han är underbart mysig men han har sina dagar! Man skulle väl kunna säga att han är en riktig ponny :D :love:
Ella_99: Taack! :bow:

Tack så mycket :)

Repet är nog 3.7 m eller nåt (kan också vara 4.3 m, inte riktigt koll :D), såhär ser det ut när det är i sin fulla längd, eller vad man ska säga:

Humm, hur ska jag beskriva att jag knytit det nu då.
Jag fäster det som vanligt i öglan på repgrimman. Sedan mäter jag ut hur långa jag vill att "tyglarna" ska vara och då brukar det bli nån halvmeter över ungefär. Där jag vill att tyglarna ska sluta viker jag repet och stoppar igenom några cm genom öglan på repgrimman. Sedan tar jag änden och snurrar några varv runt repet, under öglan. Till sist låser jag knuten genom att dra igenom den lilla stumpen som bli över genom öglan som bildats när jag vek repet.
Okej, det där förstod nog ingen :D Kan försöka göra en fin liten bild.

Yeah! :banana::rofl:

Kanske lättare att förstå detta?

Kan försöka ta bild imorgon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 147
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 309
Senast: Lady_S
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 493
Senast: Acto
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar