Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*
Blev väldigt insperarad av din film på dig och din ponny i skryttråden så nu har jag bla införskaffat mig en prssening och så ska jag träna mycket NH i veckan då jag har lov
Än så länge har vi kommit ungefär ingenstans -.- Hästen är en hetsig kontrollerande sak som inte gör mycket annat än skiter och skriker hela tiden, =P Fast han hinner också vara världens underbaraste, finaste och bästa varelse!
När vi jobbar på banan nu i början funkar det ganska bra, han följer mig på slak lina och jag kan svänga snävft och han stannar bakom mig när jag stannar, fast jag har svårt att tänka mig att han skulle stå stilla många sekunder om jag släppte honom
vågar inte prova det nu heller när banan är så hård och knölig oh riskerna för att hästen skulle rejsa är 99,9%
Backningen funkar rätt bra nu också jag pekar på bogen ev skakar lite i grimmskaftet på backar han...
Longerade lite i skritt och trav på lina för ett tag sedan och han tappar lätt fokusen på mig och han blir gärna utåtställd...
Ska träna imorgon så får vi se hur det går
Har även börjat träna tricks med en shettis i stallet och hon är jätteduktig! kan reda buga!
tanken är att till sommaren sätta igång henne ordentligt med massa kul saker!