Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Om jag lyckas vara lite teknisk, kanske jag kan lägga in en film jag har på mig och min häst när vi rider ett "reiningmönster" utan träns :)

Det skulle vara häftigt att se ;)

________***________

Lite oseriösa bilder från helgen, Zadira och jag promenerar i hagen som är 10ha stor. :)

Först så hämtar jag henne och sätter på grimman!

Sen påbörjar vi promenaden med lite fotografering och sätter igång att promenara.

Stannar mitt i skogen och försöker ta några "fina" bilder. Sen hittar vi ett litet hus i skogen där man kanske finner lite mineraler. Men tyvärr så var det tomt.

Zadira tröttnar och går sin egen väg ...

Jag hämtar henne och får sällskap av hunden Stich som vill pröva leda Zadira. Det gick riktigt bra tills han började springa och Zadira hamnade på efterkälken, där tog jag över.

Sen ger vi oss av ut ur hagen och springer in i skogen. Där stannar hon tills jag säger att vi går vidare...

Efter den här promenaden så har jag lärt mig att Zadira behöver när vi tränar löst, hon behöver hela tiden omväxling och nya uppgifter.

Buffaloponniiin :love: Jättefina seriösa bilder, ni har verkligen "det" och det syns så väl på bilderna :bow: De oseriösa bilderna är :D:D:D

Lite KL
Era rep, är de tunga? Eller är de lätta som grimskaft?

Och förresten, varför bor ni inte närmare mig? :mad: Jag behöver hjälp med att lastträna min häst :p och mig själv :angel:

Men vilket vinterland. :love:

Jag kastar in några bilder från helgens dumheter. Vi lär fortfarande känna varandra men han är positiv och med på det mesta. En liten första tur utan träns blev det, vi har inte ridits så mkt än så det var lite överkurs. Han var dock väldigt snäll och gick tom över pressenningen när mamma bad om det.

Ska man köras in måste man lära sig älska bommar och skaklar.
bom1.jpg

bom2.jpg

Men man kan ju undra vad som ska vara bra med detta.
press2.jpg

Från hästryggen.
rid.jpg

Mörkt ridhus en snöregnig fredagskväll. Har dessutom en värdelös kamera och ingen kameraman! Hur lyckas ni med fotograf, kroniskt fint väder, bra ljus och ultimata omgivningar?

Nu har jag fotat (o herregud va svårt det är att fota sig själv! :o:D)

Tränade med presseningen på hästen inne i stallet där han inte hade så mycket annat att kolla på, han skötte sig SKITBRA! i början var den lite läskig men han fick äta några godisar från den och sedan var den ok :p
Fick tom lägga den över huvudet! (Mycket huvud skygg) jag fick ta på öronen idag också efter att jag grejat med presseningen så han verkade lita mer på att jag inte skulle vara dum mot dem än vad han gjort innan! :laugh:

Vi behöver aldrig mer köpa regntäcken! :angel:

forts.

Senast ändrad av en moderator:

Börjar dra den över örat och han blev stel som en pinne...

fick lägga den helt! :D

Detta var äckligare men snart gick det bra

Ni skulle sett vad stolt han var över sig själv efter detta! :love: Gick och sträckte på sig som 17! :D

forts igen.

Sen ut och galoppera i snön som belöning!

Jag har en känsla av att vi fortfarande har för mycket utrustning för att platsa i denhär tråden :angel:

Hör väl hemma i tricks tråden men bunusbild på shettisen i stallet som precis lärt sig buga! :D

Några tips på hur jag får henne att stanna nere längre?`just nu är det upp rätt fort igen :p

Glömde lite ^^
Tränade lite yoga med hästen också och han fattade snabbt vad som förväntades av honom dock ville jag inte gå för fort fram och riskera att han skulle sträcka sig men men :p

Skulle också träna på att låta honom gå på presseningen och det gick bra när han klampade upp men när jag skulle back tillbaks så kom jag på att han har 4 broddar i varje hov :grin: 'Kände mig dum som satt pållen i en så taskig situation där han satt fast i presseningen men han brydde sig faktiskt inte så jättemycket och nu har vi 16 hål i vårad fina pressening :cry::angel:

Constance: Tack så mycket :D Mitt rep är rätt så tungt, känns inte som ett grimskaft iaf. Perfekt vikt enligt mig!
tintilar: Måste bara säga att din häst är otroligt söt! :love:
TaylorSwift: Vilka härliga bilder och vad duktiga ni är! :laugh: Äsch, man får väl rida med vilken utrustning man vill eller hur man vill, bara man gör det på ett trevligt sätt och är lite ödmjuk :)
Emor: Tack! :laugh:

kl

BILDBOMB på mig och lilla Jesus

Hoppa upp
26072147.jpg

26084141.jpg

26084147.jpg

26084575.jpg

hoppar ner
26084592.jpg

Wiiie
26084645.jpg

26084665.jpg

26084670.jpg

fortsättning följer...

Jag har ett tungt rep, det är lättare att hantera och signalerna går lättare fram.

+ Constance: Tack och okejdå

26085264.jpg

26085302.jpg

26086472.jpg

26086306.jpg

26085761.jpg

26086693.jpg

26086670.jpg

Nu försöker vi bli av med paparazzin
26085623.jpg

Men så mysigt det ser ut! Ni ser väldigt glada ut båda två, så jag tar förgivet att ni hade skoj;):D

Vad duktiga ni är :)

KL
Har också lite filmat från dagen men får se om jag ens orkar redigera det, superkass kamera och inte superspännande träning!
Har iaf fixat bättre (hoppas jag :D) bild på tygel-knytningen.

Hoppas ni förstår bätte nu ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 136
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 303
Senast: Lady_S
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 530
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar