Jag tycker att hon ska få välja om hunden ska vara kvar ska hon gå ut med den x dagar vecka annars omplaceras den för det är inte rättvist mot dig eller hunden som det är nu.
Passar inte maten(jag var sjukt kinkig och hade ätstörningar så jag dissade det mesta) gör som min mamma, tala om dagen innan eller morgonen vad som bjuds, passar inte det så kan hon göra egen mat. Det är hon gammal nog att klara.
Du ska inte behöva stressa såhär tycker synd om dig.
Alltså, jag har varit en rätt curlande mamma, eller snarare, jag gillar att skämma bort folk i största allmänhet. Men den där känslan av att allt är trist och tråkigt och man gör det bara av plikt - den är förödande. Till slut blir allt plikt. Man "måste" träffa folk, man "måste" gå ut, man "måste" allting.
Det gäller både dig och dottern.
Kan ni inte försöka prata med varandra och göra saker tillsammans och hjälpas åt i stället? Så att plikterna blir lite roligare och ett sätt att umgås och komma varandra närmare i stället för att bara bli tjat och skapa en massa avstånd och irritation? Mina ungar tyckte att det var roligt att laga mat när vi gjorde det tillsammans. Jag med. Det blev ett nöje i stället för en plikt. Vi kunde ta söndagen och laga jättegod mat som räckte nästan hela veckan. Bara att värma. Vegetarisk lasagne, goda soppor med bröd till, gratänger ...
Djur som plikt är ju helt meningslöst. Du kommer att känna en ENORM lättnad när du hittat någon annan som vill ha den.