När man inte vill åka hem från jobbet....

jag var jättecurlad hemma med tvätten, tränade lätt 7-9 pass i veckan i den åldern. Mamma fixade all tvätt, dock hade jag iaf 7-9 ombyten så det räckte med en gång i veckan.

det jag själv gjorde var maten. Liksom din dotter bestod min kost mycket av pasta och det kan man laga själv. Köp hem pasta och så pastasåser, gärna typ färdiga creme fraiche så kan hon värma till.

halvfabrikat som nån sa finns i helt ok varianter. sänk ambitionerna, ät bättre på helgne och gör några matlådor som finns för veckan.

får du nån avlastning av pappan?
Pappan hämtar från träning varannan fredag och måndag när det är hans helg. I övrigt "kan" han inte. Inte ens när min bil stod på verkstad i en vecka "kunde" han hämta. Så den veckan tränade hon inte.

Dottern kommer som sagt hem 17.00 två dagar, 17.30 två dagar och 14.00 på fredagar. Sen skjutsar jag henne till stationen 18.20. Träningen slutar 21.00 inne i stan och hon brukar komma ut ca 21.10.Ibland senare. De flesta veckorna har hon träning 3 dagar i skolan, sportklass. Sen är det egentligen träning varje kväll men ibland behöver hon plugga eller är för trött så då hoppar hon över en del träningar. Tävling eller träning många helger. Utlandstävlingar kanske 6 gånger årligen. Då åker barnen tidigt fredag morgon eller torsdag kväll, beroende på hur schemat för tävlingen är upplagt. Sen kommer barnen hem måndag morgon/lunch.
Jag förstår att träningen och tävlingarna är jätteviktiga för henne, hon är lite av en ung elitidrottare och jag tycker hon ska stöttas i det, precis som du ju gör. Så länge hon tycker det är roligt, i alla fall. Kan du sätta dig ner med henne och prata, på ett "vuxet" sätt och inte som mamma till ett barn, utan som två personer som försöker få livet och vardagen att fungera tillsammans så det blir bra? Att ni lyssnar på varandra och försöker förstå. Situationen är ju inte omöjlig så den borde gå att lösa så ni mår bra båda två!

Är hon vegetarian (som jag och min dotter) kan det vara roligt att nån gång när ni bägge är utvilade,m kolla på goda recept och kanske fixa lite mat tillsammans som ni båda tycker om? Eller vill hon inte vara med alls? Hur fungerar det med pappan? Bor hon inte hos honom alls?

Jag håller inte alls med. Hunden mår uppenbart dåligt varför man som djurägare får ta sitt ansvar och lösa situationen. Att skaffa dagmatte är dessutom inte oåterkalleligt, så ångrar sig TS om några veckor kan hon ju bara avboka tjänsten.
Jag söker dagmatte sen länge. Jag annonserade men fick tyvärr ingen lämplig den vägen. Jag söker på nätet också. Hade kontakt med en lovande person, men hon vill inte ta emot hunden redan 05.45 vilket jag har full förståelse för.

Jag förstår att träningen och tävlingarna är jätteviktiga för henne, hon är lite av en ung elitidrottare och jag tycker hon ska stöttas i det, precis som du ju gör. Så länge hon tycker det är roligt, i alla fall. Kan du sätta dig ner med henne och prata, på ett "vuxet" sätt och inte som mamma till ett barn, utan som två personer som försöker få livet och vardagen att fungera tillsammans så det blir bra? Att ni lyssnar på varandra och försöker förstå. Situationen är ju inte omöjlig så den borde gå att lösa så ni mår bra båda två!

Är hon vegetarian (som jag och min dotter) kan det vara roligt att nån gång när ni bägge är utvilade,m kolla på goda recept och kanske fixa lite mat tillsammans som ni båda tycker om? Eller vill hon inte vara med alls? Hur fungerar det med pappan? Bor hon inte hos honom alls?
Hon gillar vegetarisk sushi och det har hon gjort åt oss några gånger redan. Hon är hos pappan varannan helg.

Jag söker dagmatte sen länge. Jag annonserade men fick tyvärr ingen lämplig den vägen. Jag söker på nätet också. Hade kontakt med en lovande person, men hon vill inte ta emot hunden redan 05.45 vilket jag har full förståelse för.

Var bor du?

Går det inte att hon stannar i stan i mellantiden de dagar hon bara är "hemma och vänder"? Så slipper du köra henne till stationen i af de dagarna. Kräver iofs att där finns utrymme i ekonomin för att hon då äter inne i stan, men det kan ju vara en skön avlastning för dig och samtidigt minska bilåkandet en aning.

Jag
Går det inte att hon stannar i stan i mellantiden de dagar hon bara är "hemma och vänder"? Så slipper du köra henne till stationen i af de dagarna. Kräver iofs att där finns utrymme i ekonomin för att hon då äter inne i stan, men det kan ju vara en skön avlastning för dig och samtidigt minska bilåkandet en aning.
Jag vill det, men hon tycker att det är "tråkigt". Hon har ju 2 timmars resa t.o.r.

Jag vill det, men hon tycker att det är "tråkigt". Hon har ju 2 timmars resa t.o.r.
Fast varför väger vad hon vill tyngre än vad du vill?
Någon gång måste du faktiskt sätta gränser för vad du tycker är okej och inte och se till så att hon få ett vettigt aktivitet att göra i stan under tiden. Kan hon kanske göra någon läxa i en skrubb där hon tränar? Hon behöver ju inte drälla runt på stan planlöst, utan det finns säkert vettiga alternativ om man tänker till. Dessutom sparar det väl pengar att inte pendla för henne?

• Gör matlistor med dottern
  • Omplacera/ avliva hunden ( ditt beslut)
  • Dottern får ansvara för tvätten av träningskläderna själv
  • Gör storkok på helgerna med dottern
  • Dottern kan också diska/städa hemma

Skriver under på detta :)

Varför kan dottern inte tvätta sina egna kläder? Om hon inte ens hinner det kanske hon ska dra ned på träningen? Jag skötte min egen tvätt från att jag var 12, trots att jag red 3-5 hästar varje dag.

Samma här, när jag var 14 var jag i princip självgående (även ekonomiskt förutom att jag inte betalade hyra hemma).

Jag tycker att hon ska få välja om hunden ska vara kvar ska hon gå ut med den x dagar vecka annars omplaceras den för det är inte rättvist mot dig eller hunden som det är nu.

Passar inte maten(jag var sjukt kinkig och hade ätstörningar så jag dissade det mesta) gör som min mamma, tala om dagen innan eller morgonen vad som bjuds, passar inte det så kan hon göra egen mat. Det är hon gammal nog att klara.

Du ska inte behöva stressa såhär tycker synd om dig.

Exakt- insisterar man på att ha djur får man ta hand om det! Mina föräldrar hade aldrig låtit mig ha djur som de varit tvungna att sköta. Och med maten detsamma, passar det inte får man laga eget. Tycker förslaget om att säga till innan vad det blir för mat är bra så kan tjejen fixa annat om det inte passar.

Jo det är väl säkert rätt. Jag menade främst att det kändes fel att avliva den akut. Men dagmatte på en gång är väl jättebra.

Fast hunden har som det beskrivs ett skitkasst hundliv som den dessutom tydligt reagerar på. Jag hade tyckt det låtit hemskt om nån av mina uppfödningar hade det så här men så mycket ensamtid och uppenbart olycklig iom att den kissar inne. Vad har den för liv? Och vad tillför den i hemmet just nu mer än dåligt samvete? Alltså, döda djur lider inte. Den här lider uppenbarligen. Sorry att vara krass, men jag ser inte poängen med att ha kvar den i det här läget. Och hittar man ingen dagmatte, vilket uppenbarligen är fallet, så är avlivning eller omplacering väl det bästa- imho. Nu mår ju uppenbarligen både TS och hunden dåligt av det hela.

Jag hade inte gått med på att köra faktiskt. Kanske nån gång ibland, eller nån gång per vecka men inte vid varje tillfälle. Istället hade hon fått ta med sig nåt ätbart och använda tiden till att sitta och plugga.

Jag har själv bott så att vi behövde mycket skjuts och mina päron är världens snällaste men nej, de körde inte hur mycket som helst.

Usch vad arg jag blir på den där pappan, som fortfarande utnyttjar och kör med dig genom att smita från sin del av ansvaret för dottern.
Hans prio är sitt eget ego. Aldrig att hans eget barn går före hans egna planer. Jag har ju slagit knut på mig själv för att få ihop livet med dottern och ser hennes behov först. Men i hans ögon är ju jag fortfarande den onda...

Fast varför väger vad hon vill tyngre än vad du vill?
Någon gång måste du faktiskt sätta gränser för vad du tycker är okej och inte och se till så att hon få ett vettigt aktivitet att göra i stan under tiden. Kan hon kanske göra någon läxa i en skrubb där hon tränar? Hon behöver ju inte drälla runt på stan planlöst, utan det finns säkert vettiga alternativ om man tänker till. Dessutom sparar det väl pengar att inte pendla för henne?

Hon har tågkort via skolan eftersom hon har lång resväg. Men mina kallstarter med bilen täcks ju förstås inte...Men jag vill ge henne sånt som jag inte fick när jag var barn Ingen skjutsade mig annu dazumal, det var cykel som gällde.

Tack:heart:heart:heart[/QUOTE
:o :love:
OK?
Jag känner inte dig alls och vet inte vilket liv du lever. Men du tycker tydligen det är ok att sparka på den som redan ligger? Vad tillför ditt inlägg mer än en tår i ögat?
Bry dig inte om det! :heart
Jag tror inte @tornblomma menade att vara elak utan det var snarare okunskap och brist på fantasi.
Har man själv aldrig levt ett liv där, som i ditt fall, boende, land och arbete och livssituation är något man inte kan påverka så är det nog svårt att förstå hur dränerande det är.
Du valde att flytta ihop med mannen och skaffa barn, men du valde inte att bli ensamstående med barn i ett annat land som du inte kan flytta ifrån pga av dottern.

Jag valde att skaffa (bli) med barn men jag valde inte att få ett barn med ASD.

För mig är det enkelt att förstå eftersom jag kan relatera till dig.
För @tornblomma som lever sin dröm och i allra högsta grad har kontroll över sitt liv kan det vara svårare att göra det.

Menar inte att peka ut dig @tornblomma utan mer beskriva varför svaren kan se lite olika ut beroende på vem man frågar. :heart

Men han har fel.

Seriöst, du måste sno tillbaka lite tid åt dig själv, och det är rimligt att du skjutsar betydligt mindre än vad du gör. Tvätten ska du inte heller sköta och hon hinner lätt laga sitt käk och plugga lite under timmen hon är hemma.

Vad gäller hunden så måste nog du bestämma om du vill ha den eller inte. Dottern har ju inte tid. Den borde vara lätt att omplacera, det är väl än snäll liten prick i grund och botten. Dottern kanske blir ledsen, men det går över. Och er livssituation var ju annorlunda när ni skaffade honom, det måste hon fatta.

Fast det är ju inte sant. Den mesta fritiden jag nånsin haft var när jag hade ett reglerat 9-5-jobb. Det var rena semestern jämfört med att plugga, ledig varenda kväll och varenda helg. Helt plötsligt hade man oceaner av fritid.
Håller med, jag pluggar nu och har noll och nada fritid.
Hade mycket mer när jag bara jobbade.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 782
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 136
Senast: Blyger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 972
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar