När inspirationen är försvunnen?

Ciindy

Trådstartare
Ibland försvinner ju bara inspirationen för hundträningen och man har helt enkelt inte någon lust att träna. Det kan vara för att man jobbar mycket, har annat i vardagen, att man inte lyckas prestera de som var tänkt osv. Jag antar att jag inte är ensam med att ibland totalt tappa intresset för hundträningen och bara gör de "nödvändiga"? Men hur gör ni när ni är i en svacka för att hitta tillbaka till inspirationen?

Själv brukar jag försöka gå kurs men eftersom det är väldigt dåligt med kurser just nu så fungerar inte det den här gången.

Sv: När inspirationen är försvunnen?

Prata hund med träningskompisarna

Titta på träningsvideor på nätet

Läsa på hundforum

Släppa eventuella prestationskrav och bara göra roliga saker med hundarna

Åka som åskådare på kurser (jag vill vara inspirerad för att träna förberedande om jag ska betala för att delta med hund)

Pussa hundmagarna:love:

Jag tror att man får acceptera att det bara är så. Förr eller senare brukar jag hitta tillbaka av mig själv.
Gör något annat under tiden som känns roligare och så komemr säkert suget för det andra också.

Oftast struntar jag bara i att träna och väntar på att jag ska få lust att göra något igen. Känner jag att det går för långt, då ser jag till att ha "roliga veckan" med hundarna.

När vi har "roliga veckan" så ser jag till att i en vecka göra riktigt roliga saker med hundarna varje dag en hel vecka. Vi kan åka iväg till något extra fint promenadställe, leka som tokar varje dag (inte träna, bara leka), klättra runt i skogen på de trassligaste ställena vi kan hitta, träffa underbara kompisar som också har hundar osv. Lyckas jag hitta på något riktigt kul varje dag en vecka, då är motivationen garanterat på väg tillbaka efter det.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 678
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 876
Senast: lilstar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 610
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 624
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka