Nån som ger Klass?

Sv: Nån som ger Klass?

Jag har nu gett Klass i 6år Finns inte ett torrfoder som är i samma klass som färskfodret.
Helt suveränt alla hundar har stor förväntan på o få mat sen lätt o hålla dom i hull på det , fin päls har dom av det.Milt för magen jag märkte när jag fick hem både Jääkäri o Sisu bytte samma dag inge lös i magen eller nåt trots snabbt byte på 8v valpar.

förpackningarna är 0,5kg ser ut som ex risgrynsgröts förpackningar eller bruna bönor.

Enda kruxet är om man ska åka i väg med hundarna o det inte finns frys.

Ja, det är ju det där när man ska iväg.. Men det går väl att lösa på någon sätt.
Korvarna låter praktiskt, och jag kan få låna frysutrymme hos föräldrarna som bor rätt nära, så det går nog att lösa.
Hittade en återförsäljare nära mig också.. Ska absolut testa, det lär inte bli sämre iaf ;)

Ja, det är ju det där när man ska iväg.. Men det går väl att lösa på någon sätt.
Korvarna låter praktiskt, och jag kan få låna frysutrymme hos föräldrarna som bor rätt nära, så det går nog att lösa.
Hittade en återförsäljare nära mig också.. Ska absolut testa, det lär inte bli sämre iaf ;)

Det roliga är jag gav Klass till min minsta nu hon var så lugn när hon skulle få i början men när hon ska få mat i dag är det precis som med Jääkäri nästan så det blir hysteriskt o klättrar på en för o få det o de missar inte en måltid. Stor skillnad när man ser hundar som ska få ex torrfoder inte alls samma glädje.
Det är faktiskt sant detta sett det flera gånger om man haft hundar hemma som inte ätit det så går det flera gånger då har dom en mycket större förväntan sen nästa gång dom kommer.

Sen på sommaren kastar jag ut frusen klass som glass på gräsmattan.

Senast ändrad:

Jag har liten frys men får ner ca 30 kg..men då får inte min mat lika mycket plats :o

Kruxet är ju att min frys redan är full med vår mat..
Men föräldrarna har stor frys och har erbjudit utrymme! Perfekt, hunden är ju "dagbarn" där när jag är på jobbet, så jag passerar ju alltid.

Ska åka och handla och se hur det faller djuret på läppen..

Haha, ja, här får jag stå och ropa efter hunden för att få honom till matskåeln.. Inte så roligt..
Utom när det serveras matrester..

Haha, ja, här får jag stå och ropa efter hunden för att få honom till matskåeln.. Inte så roligt..
Utom när det serveras matrester..

Tror du märker skillnad på bara nån servering.

Skriv gärna sen om du märker skillnad i aptiten o glädje alltid kul o höra.

Foderbutiken i Skoghall säljer ju Klass, eller gjorde för ett par år sedan i alla fall... Har inte handlat där sen det dök upp en återförsäljare hår i stan.

Har gett Klass i perioder och det har alltid fungerat mycket bra!

Det roliga är jag gav Klass till min minsta nu hon var så lugn när hon skulle få i början men när hon ska få mat i dag är det precis som med Jääkäri nästan så det blir hysteriskt o klättrar på en för o få det o de missar inte en måltid. Stor skillnad när man ser hundar som ska få ex torrfoder inte alls samma glädje.
Det är faktiskt sant detta sett det flera gånger om man haft hundar hemma som inte ätit det så går det flera gånger då har dom en mycket större förväntan sen nästa gång dom kommer.

Sen på sommaren kastar jag ut frusen klass som glass på gräsmattan.

Exakt så gör Grima också. Hon älskar iof ALL mat och jag tyckte hon var väldigt glupsk när hon käkade sina torrisar förr. Efter första klasskorven såg hon nöjd ut, när jag skulle ge andra gången stod hon och gnydde och skulle hoppa upp på diskbänken! Numera när jag bara så är på väg in i köket fullkomligt slänger hon sig dit och kollar om det är dags för käk. Det har gått så långt att jag får lägga henne i vardagsrummet och se till att hon stannar där om jag bara ska gå och ta ett glas vatten. Man kan lugnt säga att den hunden gillar sin mat.

När mina hundar fick de så köpte vi direkt från tillverkaren. Billigare men då är det inte korvar utan block ser ut som en stor typ chokladkaka. Aldirg gett mina något bttre foder. bytte till ett torrfoder som skulle vara super nu när vi flytta till norge. från början åt hunden bra men sen blev de mindre och mindre gick sedan över till färskfoder igen och nu är pojken fin igen.

Nu har jag varit o handlat :bump:
2 lådor för 300 kr ( erbjudande i juli )
Lagt in alla korvar i frysen , utom 1 ....så nu ska det bli kul o se vad voffarna säger....iallafall den lille som är kräsen med vad som finns i skålen..
?

nån? ...min Sch hane är 9 pr nu och kastrerad, börjar på o få lite gammelfläsk så jag vill nog inte ge full dos..ett ligtfoder bredvid kanske?

lånar egen knapp..

Nu har han fått klass i två dagar, första dagen fick jag ropa när det var matdags, sen slängde han sig över maten och åt upp allt (hade blandat 50/50 med torrfodret). Igår hade jag två oerhört engagerade och intresserade hundar när jag tog upp matskålarna. Gav hanen endast klass, tiken fick blandat och skålarna var nogsamt renslickade efteråt. Tom så pass att de knappt tog sig tid att hälsa på husse som kom hem mitt i maten :D
Fina i magen och hanen hade lättare att bajsa, har varit lite trög i magen sista månaderna tycker jag. So far verkar det väldigt bra! Så ska köpa mer på måndag och se till att tiken går över på det också, hon är ju föräldrarnas hund, även om hon ä rpå deltid hos mig.

Jag använder också Klass. Ett foder i toppform! Min hane har kronisk tarmsjukdom (tunn och tjock), testade alla veterinärfoder på marknaden, medicinerade men ändå diarré, kass och mjällig päls, utmärglad. Bytte till färskfodret och diarrén försvann inom 1 vecka. Helt och hållet. Och färgen skrikgul blev till vanlig brun, bajsade mycket mindre, la på sig i hullet och musklade sig! :bow:

Jag tinar för övrigt alltid utan plasten runt, tycker fodret känns bättre då.

Nu har jag varit o handlat :bump:
2 lådor för 300 kr ( erbjudande i juli )
Lagt in alla korvar i frysen , utom 1 ....så nu ska det bli kul o se vad voffarna säger....iallafall den lille som är kräsen med vad som finns i skålen..
?

nån? ...min Sch hane är 9 pr nu och kastrerad, börjar på o få lite gammelfläsk så jag vill nog inte ge full dos..ett ligtfoder bredvid kanske?

Min hane är också kastrerad och har lätt för att fetta på sig. Han får 1½ korv om dagen. Ibland fyller jag också ut med grönsaker, knäcke, risrester osv. Det som huset bjuder på :D

lånar egen knapp..

Nu har han fått klass i två dagar, första dagen fick jag ropa när det var matdags, sen slängde han sig över maten och åt upp allt (hade blandat 50/50 med torrfodret). Igår hade jag två oerhört engagerade och intresserade hundar när jag tog upp matskålarna. Gav hanen endast klass, tiken fick blandat och skålarna var nogsamt renslickade efteråt. Tom så pass att de knappt tog sig tid att hälsa på husse som kom hem mitt i maten :D
Fina i magen och hanen hade lättare att bajsa, har varit lite trög i magen sista månaderna tycker jag. So far verkar det väldigt bra! Så ska köpa mer på måndag och se till att tiken går över på det också, hon är ju föräldrarnas hund, även om hon ä rpå deltid hos mig.

Haha, precis så är det här nu också :bow:

Lillskiten har ju ibland åsikter om vad som ligger i skålen , men nu behöver man då rakt inte diska skålarna...:p

Min hane är också kastrerad och har lätt för att fetta på sig. Han får 1½ korv om dagen. Ibland fyller jag också ut med grönsaker, knäcke, risrester osv. Det som huset bjuder på :D

Jag köpte samtidigt Royal Canin lightfoder för halva priset på samma ställe ( dom hade köpt upp nåns lager ) så jag tänkte att sch skulle få till "hälften"...han får en korv + det torra och den lille en korv.
Vi får se hur jag fortsätter...

kl.

Ska börja ge Klass också och hoppas hon blir fet.
Men den jag pratade med sa att det fanns en kokt variant också, stämmer det? Har inte hittat nån på hemsidan.

kl.

Ska börja ge Klass också och hoppas hon blir fet.
Men den jag pratade med sa att det fanns en kokt variant också, stämmer det? Har inte hittat nån på hemsidan.

Jag har haft Klass i 3 år och fick också veta att det fanns en annan variant. Jag köper den "vita" lådan. Hon kom utsläpandes med en röd låda som tydligen var något annat som jag aldrig använt :D

Jag har haft Klass i 3 år och fick också veta att det fanns en annan variant. Jag köper den "vita" lådan. Hon kom utsläpandes med en röd låda som tydligen var något annat som jag aldrig använt :D

Gul = Klass plus (helfoder)
vit = Normal med kött (helfoder)
Röd = Köttkross (halvfoder)
Blå = Fisk (helfoder)

Sen finns det kokt vom också men vet inte vilken färg den har.

Senast ändrad:

Det var vit låda jag skulle ha, så vi testar väl så får vi se hur det går.

Det var vit låda jag skulle ha, så vi testar väl så får vi se hur det går.

Jag ger både vit o röd samt blå till mina ja men olika mellanrum

När jag kör mycket kondition kör jag kross (röd) med Robur 15/30

vanliga fall har jag alltid vit,röd blå hemma och varierar mig på vit ocg blå.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 221
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 515
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 176
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 242
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka