Midsommarfesten [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
I övriga nyheter har det inte hänt så mycket, förutom en sak som hände mitt i kvadrupeldramat mellan mig, Sasse, Mammas och glömmerallt.

Konversation mellan mig, glömmerallt (och Mammas)
Klart du ska rösta! Det jag inte förstår är varför du väljer att lägga en röst som kan vara direkt avgörande om du inte har någon aning?

Fast varför inte? Varför skulle jag dra mig från att rösta på den som jag har reagerat mest på (även fast det var en pytteminireaktion)? Trots att jag röstade på den personen så har jag inte en aning om vem som är ond eller god, skulle du säga att du har koll på det nu, innan första DL?

Ja misstänkte du henne mest så ska du ju rösta så men då förstår jag ännu mindre din bop kommentar.
.... (paus)
och med det sagt finner jag det inte det minsta konstigt att lägga en tredje och avgörande röst baserat på en svag teori, inte om det är det en misstänker mest. Snarare, misstänker jag en utan röst mycket och en som står lika med någon annan lite, då röstar jag hellre på den senare. Misstänker jag någon är jag gärna med och avgör. Så rösten i sig anmärker jag inte på. För nu iaf, haha! :p

(nedan citerat inlägg är en kommentar till Mammas inlägg ovan)
Det här instämmer jag också i.

Så.. Jag tycker att GA ändrar sig väldigt hastigt för att stämma in med Mammas trots att hon sagt väldigt nyligt att hon tyckte att det var konstigt att jag "strömröstade" med en förklädd ish BOP. Varför ändrar hon sig så fort? För mig känns det som att hon blev rätt så inställsam mot Mammas i det här läget och jag undrar om inte det kan bero på att GA är ond och då skulle Mammas (i detta scenario) vara god.

Med tidsbrist och lite skrivet efter DL så är detta vad jag kan se.

Mumorsan röstar på glömmerallt

Att siaren försvann såhär tidigt var ju helt värdelöst! Finns ju heller inget att spekulera i eftersom hon aldrig hann sia någon tyvärr.

Det enda som egentligen hänt sen röstningen är snacket om Mumorsans röst och kommentaren om denne skrev om att rösten var en förklädd bop. Sasse och Mumorsan verkar vara väldigt överens, medans Mammas är av helt motsatt åsikt. Både Sasse och Mumorsan använde sig av "förklädd bop"-ursäkten i sina röstinlägg, vet inte riktigt om det betyder något.
Både Mu och Sasse reagerar på Mammas och verkar tycka att hon är lite hård. Själv har jag inte alls tolkat Mammas inlägg så hårt, dock behöver inte det innebära att Mammas är god, hon har lurat mig förr.

Sasse kan jag inte säga så mycket mer om just nu, hennes röst höll jag ju med om. Jag reagerade ju på samma sak gällande Habina, som tyvärr var helt fel.

Mumorsan var snabb på att försvara Habina och tyckte att hon vart hårt åtgången. Men reagerade inte på att någon av dom andra som fick mer än en röst vart hårt åtgångna. Frågan är varför Mumorsan försvarade just Habina.. får fundera vidare på det.

glömmerallt röstade på Habina av samma anledning som mig och Sasse, men ändrade sen sin röst i sista sekund efter att hon sett Mumorsans röst. Hon förklarade sedan att hon fick ulvvibbar av den rösten för att det var en strömröst. Jag känner spontant att jag tycker den röständringen känns skum.

I övriga nyheter har det inte hänt så mycket, förutom en sak som hände mitt i kvadrupeldramat mellan mig, Sasse, Mammas och glömmerallt.

Konversation mellan mig, glömmerallt (och Mammas)

.... (paus)

(nedan citerat inlägg är en kommentar till Mammas inlägg ovan)

Så.. Jag tycker att GA ändrar sig väldigt hastigt för att stämma in med Mammas trots att hon sagt väldigt nyligt att hon tyckte att det var konstigt att jag "strömröstade" med en förklädd ish BOP. Varför ändrar hon sig så fort? För mig känns det som att hon blev rätt så inställsam mot Mammas i det här läget och jag undrar om inte det kan bero på att GA är ond och då skulle Mammas (i detta scenario) vara god.

Med tidsbrist och lite skrivet efter DL så är detta vad jag kan se.

Mumorsan röstar på glömmerallt

Jag har inte ändrat mig. Inget av det mammas skriver motsäger ju det jag tycker och har tyckt hela tiden. Vad är det du menar att jag skulle ändrat mig om?

Att strömmrösta med förklädd bop tycker jag fortfarande är skitskumt. Vad är det i Mammas inlägg som du tycker motsäger det?

Det enda som får mig lite tveksam är att du verkar ha en helt annan uppfattning om vad ordet bop betyder och det rör ju till det en del. För mig har det varit så självklart att bop betyder ett slumpmässigt inslag så jag blir helt förvirrad när du säger att du rösta på sasse för att du misstänkte henne mest.

Sen tycker inte jag att jag är misstänksam bara för att jag och mammas råkar ha samma åsikt om din

Okej, om jag då fortsätter från mitt röstinlägg igår #64 , så är nästa röst Habina som röstar på Sasse pga diskussionerna kring Mammas "onda sätt att spela" :p Nu vet vi ju att Habina var god, jag själv hade inte sett något konstigt i Sasses uttalanden.
Sasse lägger då nåt som liknar en hämndröst (som hon även nämner själv) på Habina då hon tycker Habina drar för stora växlar på konversationerna kring Mammas.
Jag reagerar lite på att OutOfService verkar tycka mina och Paddans misstankar mot Bumpo var så konstiga, en sak att inte hålla med om att Bumpo gjort nåt misstänkt men det gjorde hon ju enligt henne själv, men eftersom det var en första röst var det inte skumt nog att förtjäna röster? Lite skumt formulerat kändes det i alla fall. Röstar på Habina för att hon inte håller med i hennes teori mot Sasse.
Mu röstar då på Sasse, en minut senare röstar glömmerallt på Habina men ändrar snabbt som attan röst till Mu...? Jag har nog fortfarande inte riktigt kopplat vad som hände där. Jahaaa, strömrösta med en förklädd bop. Så var det. (Sorry halvsover typ var 5:e minut för att orka fortsätta läsa just nu)

Sen få vi nog ta i beräkningen att Con kan ha lagt sin extraröst på Habina också, då var det aldrig någon röstning. Inte för att det spelar någon större roll, tror jag.

Sen var det lite diskussioner om vad en bop egentligen är.

Det är väl typ det jag har just nu... måste sova en stund nu, återkommer.

@CaisaLundblad varför är det så konstigt formulerat av mig att jag tyckte rösterna på Bumpo var lite konstiga? Visst jag uppfattade inte Sasses svar otrevligt, men Bumpo hade ju absolut ingenting annat att gå på just då, därför fann jag det märkligt att hon fick två så röster grundat på hennes röst.

Jag har uppkoppling! men den är sjukt seg.

Igår + NattDL idag
bumpo röstar på sasse
Con röstar på Habina
cirkus röstar på Con
Mammas röstar på Mumorsan
Paddington röstar på bumpo
Caisa röstar på Bumpo
Habina röstar på Sasse
Sasse röstar på Habina
OutofService röstar på Habina
Mumorsan röstar på Sasse
glömmerallt röstar på Habina
glömmerallt ändrar till mumorsan

Habina var siare
Con var röstfifflare

En lång diskussion runt vad som är en bop. Jag säger inte så mycket om hur man definierar en bop eller en förklädd bop. Sen tanken då runt en strömröstning som är en förklädd bop - där håller jag med om att det är en smula knepigt att strömrösta med en så osäker röst - om jag är extremt osäker på hur jag ska lägga min röst och verkligen inte har någon misstänkt så lägger jag hellre en röst på en person som är utan röster så att min osäkerhet blir betydelselös än att jag lägger en röst som är så osäker att jag kallar den för förklädd bop på en person som riskerar att åka...å andra sidan om personen som gör så är en ulv så vet den ju att den får ut en god...och förklär alltihop i en låtsad osäkerhet. Det känns lite ulvigt faktiskt. Samtidigt - när är en röst en strömröst? Andra rösten? Tredje? Jag säger att dte beror lite på hur många misstankar som ventilerats och vad man kan förvänta sig av resten av de som är kvar att rösta.

Däremot är en röständring alltid något som drar blickarna till sig, det är rätt modigt på något vis just för att det alltid skapar reaktioner, men i ljuset av att Habina var god så känns ju röständringen bra.

Usch, jag känner mig väldigt osäker.
Det har varit mycket fokus runt Mu, sasse, GA och mammas. Av dem så känns GA som den jag håller lite åt det godare håller, Sasse och Mu känns åt det lite ondare hållet pga sina förklädda bop röster (enligt mina tankar i första stycket) , särskilt Sasse som faktiskt röstade på goda Habina med en förklädd bop, Mu å andra sidan röstar på Sasse som vi inte vet något om...men som känns lite skum ändå.

Sen är det några som känns väldigt neutrala för mig, Paddan och bumpo har varit nästan varit osynliga sen igår, Caisa i smärtdimmorna känns inte konstigare än vanligt (!), OOS sticker inte ut på något vis heller

Cirkus röstar på Sasse pga ovanstående tankar

Nu har jag läst igenom tråden för hundrasjuttisjätte gången å jag får ingen riktigt överblick iaf :(
Tycker hela BoP historien fått otroligt stora proportioner och jag vet inte om det är för att det egentligen inte har hänt något annat i leken eller om BoP:ande i sig är ett så laddat ämne?

För mig så tycker jag oftast att majoriteten av alla dag1 röster är otroligt vaga och svagt motiverade och på gränsen till BoPar, det har ofta inte hänt något i leken om inte någon gör bort sig ordentligt från start, men att redan innan första DL kunna peka ut någon som ulv är väldigt ovanligt tycker jag och majoriteten av alla som lynchas dag1 är ju goda. Och måste man rösta tidigt så blir det ännu svårare att få till en ordentlig teori.

Jag håller med Mammas om att när man kallar sin egen röst för "förklädd BoP" så känns det inte som om man riktigt står för den vilket gör att jag undrar lite över Sasse och Mumorsan. Sasse var först med att kalla sin röst för förklädd BoP för att sedan dra tillbaka påstående (det är iaf så jag tolkar nedan) och sedan kallar Mu sin röst för förklädd BoP. Som jag skriver ovan så tycker jag att dag1 röster alltid är svaga så varför peka på att man inte tror på sin egen teori? En sak är om man är god och väldigt osäker men är det inte bättre då att rösta på någon som inte redan har röster mot sig, precis som någon annan skriver ovan?

Jag har inte reagerat på något alls, så jag känner mig tvungen att rösta med en förklädd BOP. Även såhär "sent".
Det enda jag möjligen skulle kunna misstänka är bumpos snabba röst på mig där hon tyckt jag svarade Caisa otrevligt, men nä, jag tror att det var en "måste-rösta"-röst. Har inga tankar om de som röstar på bumpo heller. Jag förstår att man greppar vad som när det händer så lite som i denna lek.
@Habina Du är fel ute. Det var ett konstarande av Mammas. Varför skulle jag vara mer ond än Mumorsan eller glömmerallt, enligt din teori?

Tänkte rösta på någon annan först, men varför rösta efter förklädda BOP:ar när man inte behöver?
Dock gillar jag inte heller "hämndröster"..

Sasse röstar på Habina för att jag tycker hon drar för stora växlar angående detta. Det var som sagt ett konstaterande. Jag har spelat med Mammas i flera år, så jag vet faktiskt vad jag talar om.

Jag höjer lite på ögonbrynet när det gäller OOS som reagerar på min och Caisa sröst på bumpo och tycker de rösterna var märkliga och sedan skumma samtidigt som hon själv tycker att bumpos uttalande är "skumt". OOS verkar inte inse att även jag och Caisa var tvungna att rösta tidigt och att det inte hänt särskilt mycket i leken när vi röstade.

Jobbar på att få igång internet på datorn hemma hos mina föräldrar så än så länge är jag på mobilen.
Enda som jag reagerar på när jag skummat lite under resan hem är att bumpo har fått 2 röster pga av att dennes röst var märklig. Ja att tycka att Sasses kommentar var otrevligt känns skumt, men att lägga en så tidig röst när i stort sett inget i teoriväg inkommit är inte lätt och jag tycker nog inte att Bumpos röst förtjänar dom 2 röster som kommit hittills.

Nä jag måste komma fram till något nu för att få ihop en röst eftersom dl är snart.
Jag tycker som sagt var att rösterna på Bumpo var väldigt konstiga, då jag jag visserligen håller med om att Bumpos reaktion var konstig, men det var en första röst utan att ha några teorier att luska i, så nej jag tycker inte att det är skumt nog att rösta på. Då finner jag nog det mer skumt i dom två som valde att lägga röster på Bumpo, paddan och Caisa.

@CaisaLundblad varför är det så konstigt formulerat av mig att jag tyckte rösterna på Bumpo var lite konstiga? Visst jag uppfattade inte Sasses svar otrevligt, men Bumpo hade ju absolut ingenting annat att gå på just då, därför fann jag det märkligt att hon fick två så röster grundat på hennes röst.

Tyckte det var lite skumt att tycka att någon gjort något skumt i början av leken och sen tycka det var skumt att denne fick röster på sig för att den var skum, typ... ? :p Som Paddan skrev hade inte hon och jag så mycket att gå på heller. :)

Tyckte det var lite skumt att tycka att någon gjort något skumt i början av leken och sen tycka det var skumt att denne fick röster på sig för att den var skum, typ... ? :p Som Paddan skrev hade inte hon och jag så mycket att gå på heller. :)

+ @Paddington

Fast jag ttyckte inte att Bumpos röst var skum, jag tolkade inte heller Sasses kommentar som otrevlig.. men Bumpos röst reagerade jag inte på.

Sasse, Mumorsan och glömmerallt är fortfarande dom enda jag reagerat något på.

Sasse och Mumorsan för som jag skrivit tidigare att dom båda använda kommentaren "förklädd bop" i sina röstinlägg.
Och glömmerallt för den kvicka röständringen igår, vet inte riktigt vad det är med den.. men nånting får mig att hajja till. Ska läsa igenom en gång till innan jag röstar.

Måste bara påpeka att min röst igår INTE var en förklädd bop. Som det står i inlägget så skriver jag att jag inte reagerat på något alls, och då har jag inte så mycket annat val än att förklä en bop sas.

Medan jag skrev inlägget såg jag att Habina kommer in med en röst på mig, jag reagerar på hennes teorier, och röstar på henne med en motivering, om än svag sådan. Det var alltså ingen förklädd bop. Utan en röst med motivering.

Jag måste skriva jätteslarvigt eftersom ingen verkar förstå vad jag skriver...

@Paddington @OutOfService och diverse fler som reagerat på ovan nämnda.

Måste bara påpeka att min röst igår INTE var en förklädd bop. Som det står i inlägget så skriver jag att jag inte reagerat på något alls, och då har jag inte så mycket annat val än att förklä en bop sas.

Medan jag skrev inlägget såg jag att Habina kommer in med en röst på mig, jag reagerar på hennes teorier, och röstar på henne med en motivering, om än svag sådan. Det var alltså ingen förklädd bop. Utan en röst med motivering.

Jag måste skriva jätteslarvigt eftersom ingen verkar förstå vad jag skriver...

Jag köpte ju din teori, inga konstigheter eftersom jag reagerade på samma sak.. förutom att vi båda tyvärr hade fel.

Det jag reagerade på var som sagt att både du och Mumorsan skrev så.

I övrigt när det gäller BoP-diskussionen så funderar jag över deltagarna i den - om jag ser rätt så är det Mumorsan, GA, Sasse och Mammas som är mest involverade. Det är mycket möjligt att någon av deltagarna i diskussionen ingår i lyan men det kan lika gärna vara bara goda som diskuterar och har olika åsikter.

Det var Mumorsan som skrev inlägget som drog igång diskussionen. Mu är nog den av alla fyra som spelat mest m Habina och vet att hon brukar uttrycka sig på ett sånt sätt får de flesta att reagera och skriver det även i sitt inlägg. Röstar sedan på Sasse med sin sena förtäckta BoP. Kan vara ett sätt att skaffa sig "alibi" genom att inte rösta på Habina och sedan påpeka att Habina brukar få misstankar.

Utifrån ovan tror jag inte att Mu och Sasse är i lyan tillsammans för varför skulle Mu lägga upp en kollega till lottning el risk för utröstning då det var bara GA kvar att rösta i det läget.

GA röstar först på Habina och sedan ändrar till Mumorsan. Tror inte att GA och Mu är i lyan tillsammans, varför skulle GA isf ändra från en god till en kollega? Visserligen skulle det kunna vara ett sätt att skaffa sig alibi om Mu visar sig vara ond, för eftersom GA röstade sist kunde hon ha koll på röstningen och visste inte att det var någon risk att Mu skulle lynchas. Oavsett så tror jag inte att GA är i lyan tillsammans med Sasse, varför skulle GA göra att det blev lottning mellan en kollega och en god när denne redan röstat på Habina från början?

Mammas har jag inte hunnit med ännu.

Av alla ovan är det Mumorsan jag reagerar mest på

Paddington röstar på Mumorsan

Sasse röstar på Mumorsan för att jag tycker hon teoriar om något som egentligen inte har med mig att göra. Hon tyckte Habina var för utsatt efter den första rösten hon fick, och därför fick väl jag en röst på mig för att jag röstade som andraperson. Mumorsans kommentar var delvis dock att
Inte bara efter röstningen räknat utan spekulationen om att hon blev så glad över att ha många röstinlägg osv. Jag förstår bara inte hur det kan vara ulvigt.
som i alla fall jag tolkar som att vem-det-nu-än-var (Con?) är den som egentligen Mumorsan borde ha röstat på?

Förklädd BOP eller inte, men det känns rätt... jag vet inte, velande? Jag förstår faktiskt inte varför jag skulle vara misstänkt för att jag lade en andraröst just.

Hade förstått hennes kommentar/teori mer om hon var kärlekspar med Habina, men så är ju inte fallet.

Ber om ursäkt för min tafatta teori dock. Lite brådis att hinna med att rösta idag..

särskilt Sasse som faktiskt röstade på goda Habina med en förklädd bop
Som sagt, nej. Jag tänkte rösta efter en förklädd BOP när jag började skriva inlägget. Ändrade mig när jag såg Habinas röst på mig. Jag röstade med en motivering.

+ @Paddington

Fast jag ttyckte inte att Bumpos röst var skum, jag tolkade inte heller Sasses kommentar som otrevlig.. men Bumpos röst reagerade jag inte på.

Nej, jag tror inte jag sagt att du reagerat på Bumpos röst heller? (Har jag det har jag glömt det nu, då ber jag om ursäkt. :p ) Du tyckte Bumpos reaktion på Sasse var skum, och ändå kändes det som att hon var ursäktad eftersom det fanns så lite att gå på då, men det gällde inte Paddan och mig... Vet du nåt om Bumpo som vi inte vet? Kanske är du en ond som ville få det att se bra ut för dig om Bumpo hade lynchats igår och visat sig vara god?

Eh. Tiden rinner iväg, då det är den jag reagerat mest på såhär långt, se även mitt teoriinlägg lite längre upp, så:

Caisa röstar på OutOfService

Och går återigen i säng.

Det är Mumorsan och glömmerallt det står mellan för mig nu. Sasse avvaktar jag lite med, "vågar" inte riktigt sätta henne åt det onda hållet än eftersom jag vet att jag alltid misstänker att hon lurar mig. :p

Glömmerallts snabba röständring kan jag fortfarande inte förstå. Men jag kan heller inte se vad Mu säger om att gg skulle ändra sig och bli inställsam mot Mammas.. det och Mu's något märkliga förklaring igår om sin bop där jag håller med om att hon bortförklarar och inte riktigt vill stå för sin röst gör att min röst hamnar där.

Fortsättning kommer!

OutOfService röstar på Mumorsan

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar