Midsommarfesten [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, nej, det gör henne inte nödvändigtvis till ond. . Men jag inser ju att jag kanske till och med tolkat henne fel.

Ja, jag menade att jag lade första rösten på Habina, efter att hon röstat på mig. Fullt medveten om att hon hade en röst tidigare.

Förövrigt så håller jag @Mumorsan om att det är lite märkligt att @Mammas har tolkningsföreträde på vad "förklädd BOP" är för något. En förklädd BOP för mig kan vara som Mammas exempel, att "jag röstar på X för hens avatar tyder på att hen är ond". Men det kan också vara som Mumorsan säger, att det finns en grumlig teori bakom rösten. Överhuvudtaget kanske man inte ska släta över andra deltagare när alla kan tolka olika?

Fast du kan ju inte säga "nej" när det finns rum för tolkning. Jag skrev detta i mitt röstinlägg (citat):

"blir lite av en förklädd BOP" alltså, det står INTE "det här är en ren BOP". Tolkningsfråga? Very much so.

Fast en bop är ju en bop även om den är förklädd? Skillnaden är ju bara att om bopen är förklädd så skriver man inte ut att det är en bop utan maskerar den med hjälp av en teori.

Menar du att du kallar det förklädd bop även om det inte är en bop? Eller menar du något annat? Nu blir jag mer och mer förvirrad.

Fast varför inte? Varför skulle jag dra mig från att rösta på den som jag har reagerat mest på (även fast det var en pytteminireaktion)? Trots att jag röstade på den personen så har jag inte en aning om vem som är ond eller god, skulle du säga att du har koll på det nu, innan första DL?

Ja misstänkte du henne mest så ska du ju rösta så men då förstår jag ännu mindre din bop kommentar.

Fast en bop är ju en bop även om den är förklädd? Skillnaden är ju bara att om bopen är förklädd så skriver man inte ut att det är en bop utan maskerar den med hjälp av en teori.

Menar du att du kallar det förklädd bop även om det inte är en bop? Eller menar du något annat? Nu blir jag mer och mer förvirrad.

Jag vet inte hur jag ska förklara det här för att alla ska förstå, det är väl inte så konstigt kan jag tycka?

BOP= Blunda och Peka
Förklädd BOP= "Jag röstar på hen för hen har en ful avatar" eller "Jag har en svag teori men jag måste rösta så jag röstar på hen".
Blir något av en förklädd BOP= "Jag har en svag teori men jag måste rösta så jag röstar på hen", dock med en någotsånär logisk tanke bakom rösten.

Med rum för tolkning förstås men så är det enligt mig.

Ja, jag menade att jag lade första rösten på Habina, efter att hon röstat på mig. Fullt medveten om att hon hade en röst tidigare.

Förövrigt så håller jag @Mumorsan om att det är lite märkligt att @Mammas har tolkningsföreträde på vad "förklädd BOP" är för något. En förklädd BOP för mig kan vara som Mammas exempel, att "jag röstar på X för hens avatar tyder på att hen är ond". Men det kan också vara som Mumorsan säger, att det finns en grumlig teori bakom rösten. Överhuvudtaget kanske man inte ska släta över andra deltagare när alla kan tolka olika?

Bop står ju för "blunda och peka" och betyder för mig att man mer eller mindre( med mindre menar jag t.ex att man kan slumpa mellanbara några av deltagarna) slumpmässigt väljer någon.

Huruvida en teori är bra eller dålig tycker jag inte har med saken att göra utan en bop har för mig något slumpmässigt inslag.

Att rösta på någon pga dennes avatar behöver ju inte vara en bop enligt mig utan kan helt enklet vara en dålig teori ni brist på något bättre.

Men det är ju uppenbart att folk verkar ha lite olika åsikter om vad en bop är.

Jag vet inte hur jag ska förklara det här för att alla ska förstå, det är väl inte så konstigt kan jag tycka?

BOP= Blunda och Peka
Förklädd BOP= "Jag röstar på hen för hen har en ful avatar" eller "Jag har en svag teori men jag måste rösta så jag röstar på hen".
Blir något av en förklädd BOP= "Jag har en svag teori men jag måste rösta så jag röstar på hen", dock med en någotsånär logisk tanke bakom rösten.

Med rum för tolkning förstås men så är det enligt mig.

Jaha, då använder vi ordet bop totalt olika (se #146) och då är det ju inte konstigt om det blir missförstånd

Jag har ofta röstat efter dåliga teorier helt utan bopar inblandade:D

@Mumorsan @Sasse @glömmerallt a
jag är helt på ga:s linje - något åt bophållet är samma sak som slumpmässiga inslag. Typ lottar mellan färre.

Därför nej, jag köpte inte förklaringen. Den ringer för mig fortfarande urskuldrande, med ett inslag av efterhandskonstruktion. Sedan om det innebär att mu är ond eller inte? Jag vet inte. Kommer att kolla närmare på diskussionen senare, just nu är jag lite trött och seg.

och med det sagt finner jag det inte det minsta konstigt att lägga en tredje och avgörande röst baserat på en svag teori, inte om det är det en misstänker mest. Snarare, misstänker jag en utan röst mycket och en som står lika med någon annan lite, då röstar jag hellre på den senare. Misstänker jag någon är jag gärna med och avgör. Så rösten i sig anmärker jag inte på. För nu iaf, haha! :p

och med det sagt finner jag det inte det minsta konstigt att lägga en tredje och avgörande röst baserat på en svag teori, inte om det är det en misstänker mest. Snarare, misstänker jag en utan röst mycket och en som står lika med någon annan lite, då röstar jag hellre på den senare. Misstänker jag någon är jag gärna med och avgör. Så rösten i sig anmärker jag inte på. För nu iaf, haha! :p

Det här instämmer jag också i.

@Mumorsan @Sasse fast det är väl klart att jag kan skriva nej till att jag köper din förklaring oxh sedan förklara varför den för mig är uppåt väggarna? Alltså bop innebär slumpad alltså köper jag inte din förklaring. Sedan har du en annan tolkning men jag håller inte med varför det blir nej på din förklaring. Nej jag köper den inte.

@Mammas Ja, du kan skriva att du inte köper Mumorsans förklaring. Men att skriva att hon (och jag) har fel i sin tolkning av vad BOP/förklädd BOP innebär, känns rätt otrevlig.

@Sasse jag köper inte förklaringen för att den känns otroligt främmande. Det är inte meningen att vara/låta otrevlig eller nedlåtande, men jag har svårt att se en förklaring som för mig säger "när jag skrev att rösten var slumpad menade jag inte det utan något helt annat" som något annat än en efterhandskonstruktion. Jag har ingen som helst erfarenhet av att en bop är annat än slumpad, vilket gör att jag för tillfället inte köper förklaringen.

Jag vill passa på att varna för mycket låg aktivitet idag - det är ju midsommar och jag ska åka till mina föräldrars landställe och jag hoppas att det i bästa fall finns lite mottaging för telefonen.

Evelyn såg när Herr Grip snabbt försvann ut från sitt arbetsrum och blev nyfiken på vad det var som gjorde att han fick så bråttom, så hon bestämde sig för att kika in i rummet. Där stod fortfarande Fru Fräck, med utsmetat läppstift.
Evelyn blev rosenrasande när hon förstod vad som föregått här inne och skulle säga Fru Fräck ett sanningens ord när hon själv säger "Det är inte nödvändigt, han ville inte ha mig. Han försvann härifrån snabbare än någon annan man nånsin gjort för mig innan".
Evelyn ber Fru Fräck att lämna rummet. Även om hon ogillade Fru Fräck så kände hon att hon talade sanning. Hon beslöt sig för att gå efter Herr Grip för att hjälpa honom reda ut det här innan Fru Grip fick reda på det.

Con var röstfifflare

Någon önskad DL tid ikväll med tanke på midsommar idag?

Dag-DL 21.30 ikväll

Natt-DL 11.00 imorgon, så hinner dom onyktra ulvarna vakna till liv om dom vill käka :D Och kanske att LL också vaknat då :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar