Midsommarfesten [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt svar till dig gällande det:

Det var alltså därför. Jag tyckte att jag hade en jäkligt svag teori, helt enkelt, så varför skulle jag inte skriva ut det? Då kanske ni ödslar er tid med att rösta ut en (högst potentiellt) god spelare baserat på min teori. Varför skulle det tyda på att jag är ulv?

Ok, fast nej. Alltså, min röst var svagt motiverad. Jag skulle aldrig kalla den en förklädd BOP iom att det ändå var det jag misstänkte mest som jag röstade efter. En "förklädd BOP", dvs en slumpad röst med påhittad motivering, känns oerhört skumt att kalla sin röst när man slänger in en tredjeröst på någon. Alltså, om du inte ser något skumt alls i Sasse utan slumpade fram henne med hjälp av slump.nu, varför då ens bemöda sig med det? Varför då inte kasta in rösten på någon som inte åker alls? Alltså, jag ser det som att inte stå för sin röst att säga att det är en förklädd röst när det inte handlar om det, och det gör det ju inte om du har en svag teori? Eller har du ingen misstanke alls, utan bara hittade på efter att ha slumpat fram vem du skulle rösta på?

Håller verkligen med om det. Speciellt med tillägget att det är totala antalet inlägg och inte röstinlägg..
Men det var ju Con som lag den första rösten på Habina med den motiveringen. Inte Sasse, som Sasse också konstaterar senare. Men sen så kommer detta...lite virrigt att inte veta att Habina redan har en röst på sig tycker jag.

Fast Sasse skrev ju ""först" röstade på Habina, efter hennes röst på mig" (min fetning) så jag tycker nog sasse verkar ha bra koll?

Ok, fast nej. Alltså, min röst var svagt motiverad. Jag skulle aldrig kalla den en förklädd BOP iom att det ändå var det jag misstänkte mest som jag röstade efter. En "förklädd BOP", dvs en slumpad röst med påhittad motivering, känns oerhört skumt att kalla sin röst när man slänger in en tredjeröst på någon. Alltså, om du inte ser något skumt alls i Sasse utan slumpade fram henne med hjälp av slump.nu, varför då ens bemöda sig med det? Varför då inte kasta in rösten på någon som inte åker alls? Alltså, jag ser det som att inte stå för sin röst att säga att det är en förklädd röst när det inte handlar om det, och det gör det ju inte om du har en svag teori? Eller har du ingen misstanke alls, utan bara hittade på efter att ha slumpat fram vem du skulle rösta på?

Men alltså, nu gör ni mig förvirrad! Jag tolkade ju Mumorsans röstinlägg som att hon kallade sin röst för bop.. meen så svarade hon att det det var din Mammas som hon tyckte var en bop.

Så kan någon bara klargöra för mig nu VILKEN röst som @Mumorsan tyckte var en BOP? :p

Det är så här jag också menar.

Mammas förklarade det dock lite tydligare tror jag så om ni inte bergepp min förklaring förut så läs det här.

Fast Sasse skrev ju ""först" röstade på Habina, efter hennes röst på mig" (min fetning) så jag tycker nog sasse verkar ha bra koll?

Aha, så tolkade inte jag det. Jag tolkade som att hon menade att hon la första rösten efter att habina röstat på henne. Men det är klart att först inom " kan betyda att hon röstade på Habina "först" efter att Habina röstat på henne...dvs som en hämndröst. Då fattar jag lite bättre och "it makes sense" typ

Fast det beror ju helt på hur man tolkar det, eller hur? Jag anser att en förklädd BOP är något som har en väldigt svag teori bakom sig. En ren BOP är ju, som du säger, helt slumpartad; Det man råkar sätta fingret på. Nu gick jag ju på det jag tyckte var mest misstänkt men för det så var ju min teori väldigt svag.

Fortfarande, varför skulle det vara skumt eller ulvigt? Jag vill som sagt inte att någon ska ödsla energi på att utröna min röst på Sasse när jag själv anser att den är dåligt motiverad.

Men alltså, nu gör ni mig förvirrad! Jag tolkade ju Mumorsans röstinlägg som att hon kallade sin röst för bop.. meen så svarade hon att det det var din Mammas som hon tyckte var en bop.

Så kan någon bara klargöra för mig nu VILKEN röst som @Mumorsan tyckte var en BOP? :p

Jag tolkade det som att hon menade sin egen röst. Dock är jag lite förvirrad just nu så du ska nog inte lita på mig.:p

Va? Jag svarade att det var min egna röst som jag tyckte liknade en förtäckt BOP. Min, Mumorsans röst alltså, bara min, inte Mammas, min.

@cirkus Virrigt att inte hålla koll på vilka som röstat, men gör det henne till ond? Eller missförstår jag din anmärkning?

Nej, nej, det gör henne inte nödvändigtvis till ond. . Men jag inser ju att jag kanske till och med tolkat henne fel. Vilket jag försöker förklara i #125 som dessutom behöver en förtydling :D

Aha, så tolkade inte jag det. Jag tolkade som att hon menade att hon la första rösten PÅ HABINA efter att habina röstat på henne
Min fetning är mitt förtydligande

Fast det beror ju helt på hur man tolkar det, eller hur? Jag anser att en förklädd BOP är något som har en väldigt svag teori bakom sig. En ren BOP är ju, som du säger, helt slumpartad; Det man råkar sätta fingret på. Nu gick jag ju på det jag tyckte var mest misstänkt men för det så var ju min teori väldigt svag.

Fortfarande, varför skulle det vara skumt eller ulvigt? Jag vill som sagt inte att någon ska ödsla energi på att utröna min röst på Sasse när jag själv anser att den är dåligt motiverad.

Fast nej, förklädd bop kommer ju att av folk bop:at (slumpat) i lekar där man haft som regel att man måste ha en motivering. Så då är det typ "jag röstar på X för hens avatar tyder på att hen är ond", typ. DET är en förklädd BOP.

Och det gör att när det handlar om en svag motivering som du sedan kallar bop, blir det att du inte riktigt tar ansvar för din röst. Alltså även om din motivering är svag är det det bästa du hittade, ursäkta den då inte. Om du inte vet att du hittade något annat mer misstänkt finns det ju ingen anledning att ursäkta rösten, speciellt inte genom att säga att den inte har någon som helst substans bakom, utan att den är slumpad.

Och det är ju skumt eftersom du inte vill stå för rösten, att du vill få det till att du inte ställer dig bakom din teori. Men ja, det är ju inte så att jag är övertygad om din ondhet för det, utan mer att det är anmärkningsvärt för mig. Men inte det mest skumma jag sett.

Nej, nej, det gör henne inte nödvändigtvis till ond. . Men jag inser ju att jag kanske till och med tolkat henne fel. Vilket jag försöker förklara i #125 som dessutom behöver en förtydling :D

Min fetning är mitt förtydligande

Ja, det hängde jag med på också, var mest en fundering över om det var en notering eller misstanke, typ. :)

Fast det beror ju helt på hur man tolkar det, eller hur? Jag anser att en förklädd BOP är något som har en väldigt svag teori bakom sig. En ren BOP är ju, som du säger, helt .slumpartad; Det man råkar sätta fingret på. Nu gick jag ju på det jag tyckte var mest misstänkt men för det så var ju min teori väldigt svag.

För mig är en "förklädd bop" typ att man bopar men hittar på en teori om den man bopat. dvs man "förklär" bopen så att det ser ut som en vanlig röst.

Som sagt det är ulvigt eftersom att det känns som att du vill ursäkta din röst och undvika att ta ansavar för den. Alltså typ som att du säger atyt du inte misstänker sasse men att du måste rösta på något och då är det som sagt väldigt märkligt att strömrösta. Liksom varför försöka avgöra röstningen om man inte har någon aning?

Fast nej, förklädd bop kommer ju att av folk bop:at (slumpat) i lekar där man haft som regel att man måste ha en motivering. Så då är det typ "jag röstar på X för hens avatar tyder på att hen är ond", typ. DET är en förklädd BOP.

Och det gör att när det handlar om en svag motivering som du sedan kallar bop, blir det att du inte riktigt tar ansvar för din röst. Alltså även om din motivering är svag är det det bästa du hittade, ursäkta den då inte. Om du inte vet att du hittade något annat mer misstänkt finns det ju ingen anledning att ursäkta rösten, speciellt inte genom att säga att den inte har någon som helst substans bakom, utan att den är slumpad.

Och det är ju skumt eftersom du inte vill stå för rösten, att du vill få det till att du inte ställer dig bakom din teori. Men ja, det är ju inte så att jag är övertygad om din ondhet för det, utan mer att det är anmärkningsvärt för mig. Men inte det mest skumma jag sett.

Fast du kan ju inte säga "nej" när det finns rum för tolkning. Jag skrev detta i mitt röstinlägg (citat):

Därför att jag tycker att hon drar på för stora växlar gällande Habina (triangeldrama hej) och sen så kan jag också tycka att min röst blir lite av en förklädd BOP.

"blir lite av en förklädd BOP" alltså, det står INTE "det här är en ren BOP". Tolkningsfråga? Very much so.

För mig är en "förklädd bop" typ att man bopar men hittar på en teori om den man bopat. dvs man "förklär" bopen så att det ser ut som en vanlig röst.

Som sagt det är ulvigt eftersom att det känns som att du vill ursäkta din röst och undvika att ta ansavar för den. Alltså typ som att du säger atyt du inte misstänker sasse men att du måste rösta på något och då är det som sagt väldigt märkligt att strömrösta. Liksom varför försöka avgöra röstningen om man inte har någon aning?

Har någon någon aning? Jag har ingen aning om vem som kan vara ond eller god. Bör jag rösta för det? Jajemän!

Aha, så tolkade inte jag det. Jag tolkade som att hon menade att hon la första rösten efter att habina röstat på henne. Men det är klart att först inom " kan betyda att hon röstade på Habina "först" efter att Habina röstat på henne...dvs som en hämndröst. Då fattar jag lite bättre och "it makes sense" typ

Eftersom hon skrev först innnanför "" så tänker jag att det tyder på att hon var medveten om att habina hade en röst sedan innan.

Det kan ju dock vara jag om missförstått.

Klart du ska rösta! Det jag inte förstår är varför du väljer att lägga en röst som kan vara direkt avgörande om du inte har någon aning?

Fast varför inte? Varför skulle jag dra mig från att rösta på den som jag har reagerat mest på (även fast det var en pytteminireaktion)? Trots att jag röstade på den personen så har jag inte en aning om vem som är ond eller god, skulle du säga att du har koll på det nu, innan första DL?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar