Mera valpar 2017 del två

Det är svårt då jag antar att det finns många sätt och inga rätt eller fel egentligen.

@machafuko Hur skulle du försöka positivt betinga när hon vägrar ta emot godis och typ undviker en och klicket?

Det är svårt då jag antar att det finns många sätt och inga rätt eller fel egentligen.

@machafuko Hur skulle du försöka positivt betinga när hon vägrar ta emot godis och typ undviker en och klicket?

Har du testat andra belöningar? Bus, lek, nosa eller vad som helst som hunden uppfattar som en belöning?

Vad för klicker använder du? :)

Angående godis tycker jag torkad kyckling är överlägset, smakar gott och enkelt att bryta i mindre bitar. Gett det till såväl hund som mina katter och alla älskar det!

Och jag vill bara säga att alla hundar faktiskt inte fungerar särskilt bra att klicka - livet går vidare ändå liksom :) @Asko

Så med det sagt, skulle der visa sugar det inte är en metod som fungerar för er, hitta något som fungerar för er :)

Jag klickar inte Floki. Bästa beslutet! Har ett ord istället, glömmer ändå den där jäkla klickern eller så går den sönder när man inte har fler.

Jag klickar inte Floki. Bästa beslutet! Har ett ord istället, glömmer ändå den där jäkla klickern eller så går den sönder när man inte har fler.
Svansson är inlklickad men jag inser varje gång jag försöker att det inte är vår grej - nu är han förvisso ouppfostrad men har svårt att tro att det beror på avsaknad av klicket :angel:
Smart med ett ord också :up: Då har en det ju alltid med sig så att säga :)

Ang godis, så köper jag inte köttråvara som jag inte vet vem som har slaktat, så att köpa och torka är uteslutet. Det är jobbigt nog att behöva köpa restprodukter (hundmat och godis) att komplettera det egenuppfödda BARF-fodret med. Köper heller inte foder eller godis med köttråvara som inte är nordisk.

Kommer nog fortsätta med hushållsost baserad på svensk mjölk. Blir inte många ören per belöningsbit, är nyttigt (om än kanske lite salt) och kommer inte från djur som hanterats illa eller fått antibiotika i onödan.

Healey fyllde 4 månader igår. Hittills är hon allt jag vill ha i en hund. :love: Kavat, glad, social och nyfiken. Vi har precis börjat valpkurs och till min glädje är hon riktigt duktig på kontakt trots störningar. Energinivån på kursen och även annars när vi hittar på saker/möter folk och hundar på promenad/leker yttrar sig framför allt genom känguruhopp, hon skäller inte trots att hon ibland kan ge ifrån sig skall som får det att kännas som trumhinnorna ska sprängas här hemma...
Vad gäller träning så har jag medvetet väntat med någon direkt momentinlärning. Hon kan sitt hjälpligt och är riktigt duktig på inkallning, men annars är det mest kontakt- och följsamhetsövningar vi håller på med samt naturligtvis passivitet. Hon har fått gå några korta näringsspår också. Och så leker vi förstås med henne, både jag och Bentley(som förstås håller ett vakande öga på henne så att hon inte gör saker man inte får).

uvGR271.jpg

xw3BzW9.jpg

aenJwSv.jpg

Alltså... de ser ju så jäkla lustiga ut när de är dräktiga... :p
22366634_10155495962856418_3191634142325735733_n.jpg

Bild stulen från uppfödarbekanting. Tiken ska väl snart ha sina valpar och satan vad jag blir valpsugen... En av de vinthundsägare vars hundtänk är mest likt mitt (vad det verkar som). Menmen, jag får nöja mig med att glo på valpbilder istället. Som tur är bor uppfödaren inte ens i Sverige, så jag kan inte riktigt åka och titta på valpar "bara för skojs skull" heller.

Gårdagens morgon vi hade - den va underbar :love:
Men Nu är verkligen lugnet slut med Asta.:p

När vi var på den den ena av bryggorna står Asta å Vera å spanar ut mot havet, 1,5 meter ner är havet - inga problem sa Asta som tog sats å bara slängde sig rakt ut å ner i havet:eek:

Men hon simmade duktigt in till kanten så matte kunde lyfta upp henne å sätta henne på torra land - Shysst sa Asta å for iväg i ett labbelyckorus:laugh:

Sen fick vi hålla oss borta från bryggan för hon skulle baskemej bara i igen:D

CCHbq5T.jpg

0LvGzqK.jpg

AcbyT97.jpg

RzjrfEA.jpg

EBL3PNc.jpg

srIWrlJ.jpg

ruKnqcf.jpg

Jag har gjort både och. Tycker det är rätt smart. ;)
Kör klicker inne och ord ute. Underlättar om man tränar flera djur samtidigt.

I fredags förmiddag så körde vi till skärgården (med släp) med en kompis och kompis hund. En hund hon träffat en gång innan. Resan tog 10 h och hon var åksjuk och tyckte det var jobbigt att sitta still. Dessutom sitta i min kompis knä som hon inte riktigt kände. Men varvade med att sova hårt.

Väl framme delade vi säng med kompis och hunden, vilket hon klarade galant! Trodde hon skulle försöka få igång den andra hunden, men de la sig och sov på direkten. Så himla skönt! (Vi hade varit uppe en stund och fixat och så i stugan.)

Förmiddagen var superkul, massa hundbus, promenade i trevlig miljö (förutom att jag trilla och slog mig rätt ordentligt). Sprang självmant ut i havet och doppade tassarna.
Sedan en låååång resa hem med avstickare för att hämta saker i Stockholm. Var hemma mitt i natten. Men hon var rejält bekvämare i bilen på vägen hem. :up:

Så himla kul att lära känna henne på olika sätt. :love:

Var och hälsade på bebisarna igår. 4 veckor gamla, fick komma ut på golvet för första gången och var hur coola som helst. Igår var favoriten den lilla, förra gången den stora. Andra köparen var också där och "tyvärr" har vi liknande smak, så vi får väl se vilken valp det slutar med :D

2 veckor på bilden, bilden stulen från uppfödaren :D
2-veckor-q-kull.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 802
Senast: Cissi_ma
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
26 879
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 491
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
2 029
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama