Mera valpar 2017 del två

Sångerska vet jag inte, men hon är väldigt pratglad!
Jag som hade sheltie innan tycker hon är väldigt tyst, trots att hon pratar. :)
Undrade mest om jag tänkte på rätt kull. Åldern stämmer med en kull jag följt på FB. :D Bedlingtonsverige är ju rätt så litet och med alla gillanden och kommetarer uppfödare emellan är det svårt att undgå att bli ganska insatt om man är vän med ett par stycken! ;)

Undrade mest om jag tänkte på rätt kull. Åldern stämmer med en kull jag följt på FB. :D Bedlingtonsverige är ju rätt så litet och med alla gillanden och kommetarer uppfödare emellan är det svårt att undgå att bli ganska insatt om man är vän med ett par stycken! ;)
Ahhh hahah, ja hon är en sångerska! :D :D Börjar på R! :)

Blir klubben ikväll för oss, vi har inte varit där sedan sist. Nu har skvallerträningen börjat sitta mer, så det ska bli spännande hur det går ikväll. :)

Liten uppdatering om tösabiten som kom in i våra liv som en virvelvind för 4 veckor sedan ;)
Hon är helt bedårande härlig, men tyvärr så söt att hon kommer undan med nästan allt... :o :angel:
Katten är dock inte helt överens om uttrycket bedårande... :p
Han försöker uppfostra på ett mycket civiliserat sätt, men det är hon för korkad att förstå - för han ÄR ju SÅ rolig!! Nu har han övergått till att ta tag i hennes huvud med tassarna och bita/markera över nosen och då kan hon lugna ner sig i hela 15 sekunder :D Men han varken biter tag eller slår/håller i med klor... :up:

Annars är hon ett glatt yrväder som älskar allt och alla. Knatar fram precis överallt utan tvekan, alla konstiga sorters underlag även om det rör sig - t.ex höjbordet hos veterinären, gungstolen eller skateboarden - t.o.m upp på logen och den trappen är det bara en hund i min hundkrets (rätt stor) under alla år som gått upp för hittills och den hunden var högt utbildad räddningshund :D
Hon bär allt med stolthet, vilket material som helst. Det har jag verkligen inte varit bortskämd med när vi hade Terv... ;)
Så om hon visar sig oduglig som jakthund så finns det annat att jobba med :p:up:

Det enda hon hittills backat för var när vi var och kollade efter fasaner och två stycken flogade upp av att hon nästan klev på dom... :laugh: Då vände hon och sprang "valpskrikande" en bit, men när dom kom upp i luften så blev hon en intresserad jakthund :up: Hon blev bara grymt överraskad ;) Efter det så blev markerna mycket roligare att undersöka och alla fasangömslen undersöktes nooooga :D

Min stora utmaning är att ta vara på alla kvalitéer som jag ser att hon har :nailbiting:

Ursäkta bildstorlek :o
Här är hon 3 månader och väger 10 kg. Kolla tass-storleken :nailbiting:
22549593_1691027324249900_840561292592250742_n.jpg

Fick syn på en mycket intressant kull nu som jag inte visste att var planerad ens en gång. Var tvungen att skicka vänförfrågan till uppfödaren för att kunna hålla koll på valparna. Uppfödaren ägde pappan till min första saluki, Zala. I den här kullen är Zala farfars mor och morfars farmor. Dessutom är Zalas pappa mormors morfar till kullen. Såå, det är väldigt mycket Zala i den stamtavlan! I övrigt är det olika hundar, så inavelsprocenten landar på 4,3% på 5 generationer. Det ska bli mycket intressant att se vad det blir av de valparna!

Idag har vi introducerat uppletande och han imponerade på både mig och våra träningskompisar.

Sen spåret, Fick order om att lägga längre spår, minst 300-400 meter nu när han går så bra. Har bara spårat 4 gånger.

Vi körde lite lydnad med, testade rutan och apporten och vi tävlade om vem som kunde komma först fram. :laugh: Han lyckades även ligga plats i typ 30 s bredvid sina favorittjejer där en börjat löpa. :up:

Imorgon ska jag träffa valp. Det är inte jag utan min bästa kompis som ska bli med valp. Jag ska med till uppfödaren imorgon, både jag och kompisen känner uppfödaren sen innan och har/haft hundar från henne. Eftersom jag passar kompisens hundar rätt ofta så kan det nog hända att det dyker upp en bild eller två på valpen så småningom.

Idag har vi kört sök och rapport.

Floki blev skickad på ca. 300 meter och blev skickad två gånger av mig och en gång av mottagaren. Han tyckte det var skitkul.

Sök är han jätteduktig på, och när han lekt klart med figgen så kom han och hämtade mig för att visa vart figgen var så det blir nog så att han får köra med rulle. Min andra hund har skallmarkering men jag tror att det passar Floki bättre att hämta mig och visa.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 802
Senast: Cissi_ma
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
26 879
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 491
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
2 029
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama