R
Raderad medlem 94602
Ja, jag tänkte direkt på dig när jag såg profilen. Han kändes som en.....utmaningHan låter ju helt underbar!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag tänkte direkt på dig när jag såg profilen. Han kändes som en.....utmaningHan låter ju helt underbar!![]()
Han låter ju helt underbar!![]()
Så himla mysigt också att han även kan bli kär i mitt yngsta kusinbarn.
![]()
Jobbigt läge när man inte känner samma sak alls.
Själv måste jag säga till Herr Kantarell att det är kört här också. Okej...han var ju lite för på under själv dejten men jag har avvaktat för att se hur.......
Kan inte släppa det där med att han är handfast och bestämd....vad exakt menar han med det![]()
@Voff Men den handfaste mannen verkar ha tagit till sig det där med att inte ha för många krav! "Söt och trogen", sedan kan hon få vara rökare, alkoholist, dansbandsentusiast, seriemördare, possessiv, kontrollerande, spela könsrollsspel och vara allmänt ointelligent. På en och samma gång.
Jag tänker mig att hon den söta och trogna ska trippa runt och städa iförd endast litet servitrisförkläde och högklackat för att sedan få smisk på rumpan när hon missat ett dammkorn. Supermysigt.Det är en såndär som ska dra en i håret när man jökar. Och så talar han om vad man ska göra mellan sängen, spisen och diskbänken också....
JA, jag har fördomar och älskar att vårda dom!![]()
Jag tänker mig att hon den söta och trogna ska trippa runt och städa iförd endast litet servitrisförkläde och högklackat för att sedan få smisk på rumpan när hon missat ett dammkorn. Supermysigt.
Jag tänker mig att hon den söta och trogna ska trippa runt och städa iförd endast litet servitrisförkläde och högklackat för att sedan få smisk på rumpan när hon missat ett dammkorn. Supermysigt.
Jahopp. Vart inbjuden på mat före stallet igår hos te-killen. Det var trevligt. Eftersom jag gillar att ha lite koll och köra raka rör så frågade jag ju givetvis om han skulle vilja ses igen. Och fick till svar i stil med "Klart vi kan" men att han inte lovade guld och gröna skogar och "får se vad som sker". Då kände jag mig lite putt och svarade att jag inte var intresserad att bli lovad guld och gröna skogar så han behövde inte oroa sig.
"Bra det, jobbigt att bära runt på sågar och yxor vettu" var svaret
Vet inte om han skulle vara rolig eller om det är någon metafor jag inte förstod.
Hur som helst tappade jag sugen lite. Jag är inte intresserad av att bli lovad något, jag är bara intresserad av att ha koll på läget och förvisso, det fick jag ju. Jag vet inte, jag kanske överreagerar men det kändes liksom som att jag blev tillskriven känslor/önskan som inte finns. Å andra sidan vet jag ju hur jag själv är, vill ju inte heller att någon tror jag lovar något. Men ändå![]()
Det där med yxorna var förstås hans skämt, att du inte tyckte det var kul eller ens fattade det betyder inte så mycket. Man har olika humor och det kan ta tid att lära sig varandras.
Men: i vändan före det, det där om att inget lova - där kanske han faktiskt svarade på det han faktiskt hörde. Han kanske hörde att du ville ha bekräftelse och nåt slags garanti redan då, och kände ungefär att Hoppsan, här är någon som alltid kommer att ligga steget före och kräva bekräftelse. Och därför gjorde han redan där ett förbehåll.
För mig låter det som om ni kanske gör kön båda två. Du agerar tjejen som vill mer, han agerar killen som håller emot. För att det är så könsrollsspelet säger till oss att agera.
Det kan nog finnas någon handfull som aldrig, någon gång, varit delaktiga i könsrollsspel. Men många är de nog inte.Om det är könsrolligt att tjejen vill mer och killen backar/ håller emot så är isf jag "mannen" och Herr Kantarell "kvinnan"....och lika dant med han Tjötnissen innan.
Måste haft tur med mina tidigare parters och förhållanden för jag har aldrig haft den typen av "games"![]()
Det kan nog finnas någon handfull som aldrig, någon gång, varit delaktiga i könsrollsspel. Men många är de nog inte.
Medvetna games handlar det inte om. Medvetna games låter för mig mer som sånt där som "nu har han inte messat sedan kl 15 igår men han har varit online på fb sedan dess. Ska jag ligga lågt eller messa igen?" Och det verkar väldigt, väldigt vanligt.
Rätt, jag känner heller inget större behov av att fortsätta, mer än att jag naturligtvis är intresserad @Frokennorlins eventuella svar, det var ju hennes inlägg jag kommenterade.Är sms-beteende och sånt också rollspel?
Jag hänger nog inte alls med i vad som är manligt och kvinnligt rollspel märker jag. Oavsett så har jag aldrig märkt av några "könsroller" som skapat problem, varit besvärande/kränkande eller på annat sätt uppseendeveckande. Varken i mina förhållanden eller dejter. Inget jag aktivt letat efter tecken på heller iof.
Men har för mig att det blev en avknoppningstråd om det ämnet förut så jag lämnar det ämnet i denna tråden och fortsätter de funderingarna i den andra isf![]()
Rätt, jag känner heller inget större behov av att fortsätta, mer än att jag naturligtvis är intresserad @Frokennorlins eventuella svar, det var ju hennes inlägg jag kommenterade.
Men det du svarar med i båda dina svar till mig förbryllar mig lite, det verkar ha blivit allt vanligare i trådar om könsroller att det första kvinnor reagerar med är "ja då måste jag vara man!" För mig är det lite märkligt.
Och ditt andra svar - att könsroller aldrig har varit ett problem i dina förhålllanden -verkar vara en fortsättning på "ja då måste jag vara man!" Alltså inte vara för dig utan för andra också. Det verkar som om ryggmärgen slår till med "de finns inte" så fort någon nämner könsroller. Jag tycker det är märkligt.
Ja, någon ironi märkte jag faktiskt inte alls, får jag nog säga.Ironi försvinner lätt i text märker jag så det blir bäddad för missuppfattningar och antagelser.