Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, någon ironi märkte jag faktiskt inte alls, får jag nog säga.

Kan för övrigt lägga till att jag inte menar något anklagande med "könsrollsspel". Jag tror att vi alla ägnar oss åt det, om vi inte är otroligt medvetna i att låta bli. Jag ägnar mig säkert också åt det där spelet, är inte bättre på den punkten än någon annan. Jag tror bara att de som är ända in i kalket medvetna om könsrollsspel är de enda som lyckas undvika det.

Många gånger läses och tolkas nog inlägg utefter egna intressen. Jag menade aldrig i mitt inlägg att jag på något sätt var "man" mer än som en skämtsam reflektion att just motsatsen var exemplet så ditt svar på mitt inlägg kändes för mig helt främmande.

Eftersom tråden varken handlar om könsrollspel eller tolkningar av inlägg så går jag och äter lite mat istället ;)

Många gånger läses och tolkas nog inlägg utefter egna intressen. Jag menade aldrig i mitt inlägg att jag på något sätt var "man" mer än som en skämtsam reflektion att just motsatsen var exemplet så ditt svar på mitt inlägg kändes för mig helt främmande.

Eftersom tråden varken handlar om könsrollspel eller tolkningar av inlägg så går jag och äter lite mat istället ;)
Ja, och jag kände alltså igen det där sättet att skämta. De som skriver "men då måste jag vara man" i t ex tråden om män och förpackningar får vi nog också anse vara skämtsamma, eller? ;)

Att könsroller överhuvudtaget inte skulle höra hemma i en dejtingtråd köper jag inte. Det enda sammanhang jag kan komma på där könsrollsspel verkar vanligare än i dejtingtrådar är - bröllopstrådar. Vad som är norm blir oerhört tydligt både i dejting och när det gäller bröllop.

Jag hakar på könsrollspelet. Gulliga fikakillen som jag dejtade igår sms:ar konstant. Bl a så talade han om att han skulle träna idag och skrev: Jag måste vara fin när jag ska impa på dig!

Jag svarade bara att jag tyckte han är fin som han är, vilket jag tycker, men nu börjar det bli sådär jobbigt.... Frågan är om jag ska ge det några dejter till och se om det helt plötsligt uppstår någon slags kemisk reaktion, eller om jag bara ska tacka för mig för att inte ge ge honom falska förhoppningar liksom.

Varför kan det aldrig bara vara enkelt??! :arghh:

Jag hakar på könsrollspelet. Gulliga fikakillen som jag dejtade igår sms:ar konstant. Bl a så talade han om att han skulle träna idag och skrev: Jag måste vara fin när jag ska impa på dig!

Jag svarade bara att jag tyckte han är fin som han är, vilket jag tycker, men nu börjar det bli sådär jobbigt.... Frågan är om jag ska ge det några dejter till och se om det helt plötsligt uppstår någon slags kemisk reaktion, eller om jag bara ska tacka för mig för att inte ge ge honom falska förhoppningar liksom.

Varför kan det aldrig bara vara enkelt??! :arghh:

Har vi varit på dejt med samma karl????

Sitter i exakt samma sitsen med Herr kantarell. men jag har nog kommit till den punkten att jag verkligen känner NEJ!
Jag har inte tagit en enda kontakt sen dejten och idag har det varit tyst...för han jobbar. Får se hur nästa meddelande ser ut och hur jag ska formulera mig på ett snällt sätt så det här får ett avslut. Det är lätt att känna sig elak mot den andre och det vill man ju inte vara.

Samtidigt så kan jag inte säga att jag ger honom några förhoppningar om någon fortsättning bara för att jag svarar kortfattat på var 3:e sms typ (orkar inte svara på alla och de är ändå rätt meningslösa). Jag har inte lovat några dejter eller ens att jag ska ringa. Jag har mycket noga poängterat hur jag funkar i ett dejtande och trots det kör han tvärt om.
Efter dejten sa han "Åh vad detta kändes bra. Tyckte inte du också det?"
(Hatar när folk försöker styra mina svar) Mitt svar blev "Svårt att säga ännu, som jag sagt förut så är jag en person som behöver få reflektera över nya saker och intryck i lugn och ro först".
Med ständiga sms med olika gulligullgrejer blir det väldigt svårt att få reflektera i lugn och ro. I bland tycker jag sms är djävulens påfund.

Det där med yxorna var förstås hans skämt, att du inte tyckte det var kul eller ens fattade det betyder inte så mycket. Man har olika humor och det kan ta tid att lära sig varandras.

Men: i vändan före det, det där om att inget lova - där kanske han faktiskt svarade på det han faktiskt hörde. Han kanske hörde att du ville ha bekräftelse och nåt slags garanti redan då, och kände ungefär att Hoppsan, här är någon som alltid kommer att ligga steget före och kräva bekräftelse. Och därför gjorde han redan där ett förbehåll.

För mig låter det som om ni kanske gör kön båda två. Du agerar tjejen som vill mer, han agerar killen som håller emot. För att det är så könsrollsspelet säger till oss att agera.

Nu är jag inte helt säker på vad menar, "gör kön?" Det du skriver fungerar väl åt båda håll, vilket jag tycker har varit tydligt i tråden hittills - en vill mer, en annan håller emot, oavsett kön. Eller jag kanske missförstår?

Från min sida var det bara en undrar om det var aktuellt att ses igen eller inte, oavsett nivå på det och själv känner jag inte mer än att han verkar trevlig och jag skulle vilja se lite mer av honom. "Se vad som händer" även för mig helt enkelt, men det är ju svårt att veta hur han läste det - verkar precis som du skriver att jag framstod som mer intresserad och på än vad jag är.

Jag blir lätt stressad ibland när jag inte har koll och vet hur landet ligger, oavsett om det handlar jobb/resa/olika typer av relationer och förstår att det såklart kan ses som annat i vissa sammanhang.

Kanske inte framgick så tydligt, men jag skrev även att jag gör ju samma sak - jag vill inte att någon ska tro att det är en "done deal" bara för att man ses igen och hade själv kunnat uttrycka mig på liknande vis om jag känner att tiden får utvisa och den andre verkar mer på. Och som ett ytterligare inlägg efter det svarade jag även tanten att jag nog fick mig en släng av en mycket yngre jag när jag skrev inlägget :angel:.

Mitt inlägg var skrivet i aningens affekt och jag var väl mer allmänt frustrerad och lite osäker eftersom jag tycker det kan vara jobbigt att säga vad jag vill i sådan här sammanhang, och förstår jag inte riktigt svaret eller känner att jag blev tillskriven känslor/åsikter jag inte har så blir det lite jobbig känsla.

Så egentligen ville jag ju bara skriva av mig lite, få det ur systemet. Inte direkt ifrågasätta honom och hans agerande.

Svamligt detta blev känner jag!

(Gällande yxorna etc förstod jag att han skojade, men samtidigt undrade jag om det även betydde något annat, typ uttryck/sägande/kommer-inte-ihåg-vad-det-kallas. Däremot vet jag inte vad jag skulle svara på det och har inte haft något annat vettigt att säga så jag har varit tyst)

Har vi varit på dejt med samma karl????

Sitter i exakt samma sitsen med Herr kantarell. men jag har nog kommit till den punkten att jag verkligen känner NEJ!
Jag har inte tagit en enda kontakt sen dejten och idag har det varit tyst...för han jobbar. Får se hur nästa meddelande ser ut och hur jag ska formulera mig på ett snällt sätt så det här får ett avslut. Det är lätt att känna sig elak mot den andre och det vill man ju inte vara.

Samtidigt så kan jag inte säga att jag ger honom några förhoppningar om någon fortsättning bara för att jag svarar kortfattat på var 3:e sms typ (orkar inte svara på alla och de är ändå rätt meningslösa). Jag har inte lovat några dejter eller ens att jag ska ringa. Jag har mycket noga poängterat hur jag funkar i ett dejtande och trots det kör han tvärt om.
Efter dejten sa han "Åh vad detta kändes bra. Tyckte inte du också det?"
(Hatar när folk försöker styra mina svar) Mitt svar blev "Svårt att säga ännu, som jag sagt förut så är jag en person som behöver få reflektera över nya saker och intryck i lugn och ro först".
Med ständiga sms med olika gulligullgrejer blir det väldigt svårt att få reflektera i lugn och ro. I bland tycker jag sms är djävulens påfund.
Jag tycker iallafall när jag själv är den som är mest intresserad att det är bättre att den som känner att den inte är intresserad säger det tidigt och är rak och tydlig. Att bli tvungen att "tolka tystnad" och enstavighet är skitjobbigt.

Nu är jag inte helt säker på vad menar, "gör kön?" Det du skriver fungerar väl åt båda håll, vilket jag tycker har varit tydligt i tråden hittills - en vill mer, en annan håller emot, oavsett kön. Eller jag kanske missförstår?

Från min sida var det bara en undrar om det var aktuellt att ses igen eller inte, oavsett nivå på det och själv känner jag inte mer än att han verkar trevlig och jag skulle vilja se lite mer av honom. "Se vad som händer" även för mig helt enkelt, men det är ju svårt att veta hur han läste det - verkar precis som du skriver att jag framstod som mer intresserad och på än vad jag är.

Kanske inte framgick så tydligt, men jag skrev även att jag gör ju samma sak - jag vill inte att någon ska tro att det är en "done deal" bara för att man ses igen och hade själv kunnat uttrycka mig på liknande vis om jag känner att tiden får utvisa och den andre verkar mer på. Och som ett ytterligare inlägg efter det svarade jag även tanten att jag nog fick mig en släng av en mycket yngre jag när jag skrev inlägget :angel:.

Mitt inlägg var skrivet i aningens affekt och jag var väl mer allmänt frustrerad och lite osäker eftersom jag tycker det kan vara jobbigt att säga vad jag vill i sådan här sammanhang, och förstår jag inte riktigt svaret eller känner att jag blev tillskriven känslor/åsikter jag inte har så blir det lite jobbig känsla.

Så egentligen ville jag ju bara skriva av mig lite, få det ur systemet.

Svamligt detta blev känner jag!

(Gällande yxorna etc förstod jag att han skojade, men samtidigt undrade jag om det även betydde något annat, typ uttryck/sägande/kommer-inte-ihåg-vad-det-kallas. Däremot vet jag inte vad jag skulle svara på det och har inte haft något annat vettigt att säga så jag har varit tyst)
Göra kön = agera könsroll - men vi kanske kan släppa det för annars blir tråden så arg.

Om vi skippar könsroller och bara ser till dig och den här killen - så tror jag alltså att han kan ha svarat på vad han hörde. Det han hörde var att du ville mer, han tolkade inte din fråga om han skulle vilja träffa dig igen som just det. Utan han hörde att du ville ha något slags löfte om mer.

Hade det egentligen inte varit naturligare om ni båda smält den här dejten och först när ni gjort det, bestämt er för om ni ville träffa den andra igen eller inte?

Jag tycker iallafall när jag själv är den som är mest intresserad att det är bättre att den som känner att den inte är intresserad säger det tidigt och är rak och tydlig. Att bli tvungen att "tolka tystnad" och enstavighet är skitjobbigt.

Jag håller med dig och eftersom jag tycker att det hela känns jobbigt så ska jag avsluta det hela när han hör av sig. Vill inte störa honom på jobb med det så jag avvaktar tills han hör av sig.
Killen är ju egentligen kanon på många sätt utom just detta, och det var väl det här beteendet som kvävde all chans till någon "kemi" på dejten. Eftersom jag innan dejten varit väldigt tydlig om sånt här så hoppades jag kanske att han skulle uppfatta sitt eget beteende lite när han inte fick samma respons. Men tyvärr.....han verkar helt ha glömt allt jag sagt innan om ämnet eller vara helt omedveten om hur på han är. Nu känns det kört att backa. Trist. Ibland verkar det inte spela någon roll hur tydlig man än är innan dejten.

@mandalaki Tja, jag förstod som sagt bara inte vad du menade med det så det var bara en genuin undran :)

Och som jag skrev - ja jag förstår ju att så var fallet och jag reagerade mer på att jag kände mig tillskriven något som inte är än på hans eventuell intresse eller icke-intresse eller förbehåll. Sen vet jag väl inte vad som skulle vara mer naturligt? Vi hördes snabbt efter förra träffen också och kollade läget - då från hans initiativ så jag får säga att vi körde lite i samma spår.

Senast ändrad:
Jag håller med dig och eftersom jag tycker att det hela känns jobbigt så ska jag avsluta det hela när han hör av sig. Vill inte störa honom på jobb med det så jag avvaktar tills han hör av sig.
Killen är ju egentligen kanon på många sätt utom just detta, och det var väl det här beteendet som kvävde all chans till någon "kemi" på dejten. Eftersom jag innan dejten varit väldigt tydlig om sånt här så hoppades jag kanske att han skulle uppfatta sitt eget beteende lite när han inte fick samma respons. Men tyvärr.....han verkar helt ha glömt allt jag sagt innan om ämnet eller vara helt omedveten om hur på han är. Nu känns det kört att backa. Trist. Ibland verkar det inte spela någon roll hur tydlig man än är innan dejten.

Eller så är han helt enkelt tondöv.

Samtidigt behövs det inte något jätteportion lyhördhet för att fatta när någon inte vill träffas. Om personen inte hör av sig och inte är med på att bestämma träff - då är det dags att lägga ner. Alltså, vet du med dig att du smsar och ligger på om att ses och puttar hela lasset själv så är det läge att backa och i alla fall se om den andre driver något över huvud taget.

Jag tycker faktiskt inte att man i regel är skyldig något slags officiellt avtackande. Med en människa som är normalt slängd i social interaktion så ska det gå att liksom fasa ut det/låta det rinna ut i sanden.

Har funderat lite på detta på sistone (även om mitt dejtande ligger helt på is pga för tillfället konstant mens :arghh:) eftersom jag i somras dumpade ett ragg med silent treatment. Ragget blev jobbigt på sms, läste inte vad jag skrev och var allmänt ickekommunikativ. Så jag slutade svara. Efter typ en månad får jag ett sms sent en fredagkväll: "varför ignorerar du mig?" :banghead: Första reaktionen var att jag skämdes. Men sedan blev jag istället arg. Jävla sätt att höra av sig sådär och kräva något slags beslut, besked eller vad det nu var som efterfrågades. Personen är inte så korkad att denne inte själv vet svaret på frågan!

Jag ignorerade även det smset. :angel:

@Trani Alltför många tycker jag dock inte kör tysta leken utan svarar lite sådär artigt för att dom inte vill vara elaka - personligen tycker jag det såfall är bättre att säga det rakt ut. Inte för att man är skyldig utan mer för hyfs.

För många är det lätt att läsa mellan raderna och förstå vad som egentligen "sägs", men för lika många är det svårt. Särskilt då merparten av interaktion många gånger sker via skriftlig kommunikation.

Som med det mesta så resonerar ju folk olika :)

Vissa funkar varken silent treatment eller raka besked på, hade en kille som inte ens efter "jag är inte intresserad av någon form av interaktion över huvud taget, vänligen radera mitt nummer och kontakta mig inte igen" ändå hörde av sig, med motiveringen "jag antar jag gillar en utmaning för mycket.."

Vissa funkar varken silent treatment eller raka besked på, hade en kille som inte ens efter "jag är inte intresserad av någon form av interaktion över huvud taget, vänligen radera mitt nummer och kontakta mig inte igen" ändå hörde av sig, med motiveringen "jag antar jag gillar en utmaning för mycket.."
:rofl: (Eller egentligen :nailbiting:) Sant, det kan skita sig hur en än gör!

Men det där med att svara lite lagom svalt och artigt tycker jag är tillräckligt tydligt - det är inte att vara drivande, vilket rimligen då bara kan tolkas som ointresse.

Det farliga i "tysta leken" är att det kan finnas en annan anledning till tystnaden och så målar man fan på väggen och tror att man är dumpad eller gör en sak av det.
Absolut är rak kommunikation bäst. Samtidigt tycker jag som @Trani att man inte är skyldig speciellt mycket förklaringar el liknande efter bara en dejt. Efter ett längre dejtande, som i Mr Nyskitens fall....där han ansåg att vi gjorde mer än random dejtade och var exlusiva tycker jag att man kan förklara så den andra slipper sitta som ett frågetecken om man vill hoppa av.

Det som stör mig mest i nuvarande fallet är att vi har diskuterat (inte bara jag som har berättat) på vilket sätt vi ser ett dejtande ske för att vara bekväma med det och han har resonerat som jag och sen gör han tvärt om. Kan inte låta bli att känna mig lite lurad. Samma med det här med rökningen....vi har pratat igenom sånt som står i våra profiler så han var mycket väl medveten om att jag A-var allergisk och B- tyckte det luktade faaan.
Undra vad mer han mörkar :meh:

@Voff Det där är intressant, tycker jag. För mig känns det extremt udda att inleda relationer med att prata om hur man bäst gör när man relaterar, i det här fallet under benämningen dejtar.

Så skapas väl sällan relationer av mågot slag?

Snarare är man och gör man och så lever det hela lite sitt eget liv. Och när det har börjat göra det, kan det finnas skäl att prata om själva relationen och relaterandet. När det finns nåt mellan parterna att prata om.

@Voff Det där är intressant, tycker jag. För mig känns det extremt udda att inleda relationer med att prata om hur man bäst gör när man relaterar, i det här fallet under benämningen dejtar.

Så skapas väl sällan relationer av mågot slag?

Snarare är man och gör man och så lever det hela lite sitt eget liv. Och när det har börjat göra det, kan det finnas skäl att prata om själva relationen och relaterandet. När det finns nåt mellan parterna att prata om.
Det här är en nätdejtingtråd. Här beskrivs fenomenet nätdejting, om man nu är on topic.
Nätdejting är redan från början ett väldigt konstlat sätt att träffas.

Hur relationer ute i verkliga livet, och hur relationer på detta syntetiska sätt skapas behöver inte nödvändigtvis följa samma stereotypa mall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 712
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 310
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 524
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 338
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka