Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag tänker att det är det där med de possessiva relationerna osv som är vattendelaren. Inte vilket intresse man väljer att gräla/inte gräla om utifrån den sortens relationsmönster......
.

Jag tycker att du har en poäng. Om man känner sig "fångad", eller på annat sätt obekväm, i en relation så vill jag påstå att man valt fel partner.

Men det är ju också därför man väljer bort sådant man vet att man ogillar eller inte vill ha, om man kan. Och via nätdejting har man den möjligheten. För där orkar man inte gå igenom alla som eventuellt kanske är toppenmänniskor - trots att dom i övrigt har beteenden eller egenskaper som man känner sig obekväm med.

Jahopp. Vart inbjuden på mat före stallet igår hos te-killen. Det var trevligt. Eftersom jag gillar att ha lite koll och köra raka rör så frågade jag ju givetvis om han skulle vilja ses igen. Och fick till svar i stil med "Klart vi kan" men att han inte lovade guld och gröna skogar och "får se vad som sker". Då kände jag mig lite putt och svarade att jag inte var intresserad att bli lovad guld och gröna skogar så han behövde inte oroa sig.

"Bra det, jobbigt att bära runt på sågar och yxor vettu" var svaret :confused:O_o

Vet inte om han skulle vara rolig eller om det är någon metafor jag inte förstod.

Hur som helst tappade jag sugen lite. Jag är inte intresserad av att bli lovad något, jag är bara intresserad av att ha koll på läget och förvisso, det fick jag ju. Jag vet inte, jag kanske överreagerar men det kändes liksom som att jag blev tillskriven känslor/önskan som inte finns. Å andra sidan vet jag ju hur jag själv är, vill ju inte heller att någon tror jag lovar något. Men ändå :cautious:

Ja jag är nog så ego att jag väljer bort personer som lägger mycket tid/engagemang på något jag absolut inte gillar och låter den personen och jag själv att i stället hitta en mer likasinnad partner. Det finns så många människor så jag ser ingen anledning att dra in element i mitt liv som jag inte gillar :)
Då är jag hellre ensam.
Oj vilken tur att min sambo inte tänker så!
Jag tränar/ tävlar och lägger mkt tid på mina hundar, som min sambo inte är ett dugg intresserad av.

Vi har varit tillsammans i tio år, och är fortfarande väldigt kära. Gör mkt tillsammans men vi gör också mkt på varsitt håll, det har jag bara sett som positivt.
Man har ju fortfarande ett eget liv trots att man lever ihop, hur ska man annars längta efter varandra, ha saker att tala om, om man bara gör saker ihop, osv osv?

Oj vilken tur att min sambo inte tänker så!
Jag tränar/ tävlar och lägger mkt tid på mina hundar, som min sambo inte är ett dugg intresserad av.

Vi har varit tillsammans i tio år, och är fortfarande väldigt kära. Gör mkt tillsammans men vi gör också mkt på varsitt håll, det har jag bara sett som positivt.
Man har ju fortfarande ett eget liv trots att man lever ihop, hur ska man annars längta efter varandra, ha saker att tala om, om man bara gör saker ihop, osv osv?

Det är ju lite det som diskuterats hela tiden. Att det är bra att ha egna liv och intressen. Problemet är om den ena partnern verkligen ogillar den andres livsstil. Så verkar det inte vara i erat fall.

I mitt förra förhållande hade jag också häst och han tävlingskörde rally. Inget problem alls. Men det var inte heller på en nivå som en livsstil som styrde våra liv och det fanns gott om tid utanför häst och rally. Ingen var heller allergisk eller att den andras livsstil gick ut negativt på något vis över förhållandet eller den andra :)

Men det är ju också därför man väljer bort sådant man vet att man ogillar eller inte vill ha, om man kan.
Naturligtvis. Jag är också hårt inne på att jag bland mina nära och kära ska slippa försvara mig och slippa möta sådant som jag tycker direkt illa om, tex främlingsfientlighet eller machoöversitteri. Och jag väljer hårdhänt bort sådant, vid behov (behovet uppstår tack och lov sällan i min närmaste krets).

Det jag funderar över, är naturligtvis hur mycket av sådana saker som olika musiksmak eller olika intresse för segling, verkligen är sådant som man "behöver" undvika helt för att slippa plågas av det, eller om det inte snarare är sådant som löser sig om själva relationen är vettig.

Jag tycker att hästeriet är ett rätt bra exempel. Det är ju en nästan galet krävande hobby, som relativt sällan delas av båda parterna i ett heteroförhållande. Jag tänker ju att lösningen, det som möjliggör att man har både häst och (ointresserad) partner, är just hur själva förhållandet är konstruerat, inte hur stort intresset är. I stort sett: om förhållandet är icke-possessivt, inte är kontrollerande och man inte relaterar genom att skuldbelägga varandra, och man inte könsrollsspelar, så borde såväl musik som häst få plats.

Det är ju lite det som diskuterats hela tiden. Att det är bra att ha egna liv och intressen. Problemet är om den ena partnern verkligen ogillar den andres livsstil. Så verkar det inte vara i erat fall.

I mitt förra förhållande hade jag också häst och han tävlingskörde rally. Inget problem alls. Men det var inte heller på en nivå som en livsstil som styrde våra liv och det fanns gott om tid utanför häst och rally. Ingen var heller allergisk eller att den andras livsstil gick ut negativt på något vis över förhållandet eller den andra :)
Fast hade han tänkt som du, då hade han valt bort mig innan han ens träffat mig :)

Fast handlar det inte mera om ett förhållningssätt än vilken typ av fritidsintresse man har. Jag tänker mera att det kanske handlar om att hålla sig borta från "extremister" som du beskrivit tidigare än vissa typer av intressen. Det finns ju tex många som gillar att dansa och då till dansband (eller är tvugna eftersom det är det som bjuds om man vill styrdansa :P) utan att vara så maniska som din kompis låter eller som har segelbåt eller annan båt utan att vara tvungen att segla varje helg. På samma vis som man kan ha häst utan att bo i stallet och spendera hela helgerna på tävlingar eller clinics.

Sen prioriterar jag min tid efter det jag vill göra. Är jag singel så fyller jag ju ändå min tid och då kanske jag lägger mer tid på mina fritidsintressen efter som jag har den tiden (och inte vill sitta hemma och stirra in i en vägg). Har jag sedan ett stort umgänge och eller en partner då lägger jag ju tid på saker som vi gör tillsammans och då kanske jag får prioritera ner något av det andra som jag fyllde min tid med innan det här kom in i mitt liv. Precis som jag gör när jag hittar något nytt kul fritidsintresse eller annat jag vill göra. Då omfördelar jag min tid så det jag vill göra får plats.

... Och fick till svar i stil med "Klart vi kan" men att han inte lovade guld och gröna skogar och "får se vad som sker". Då kände jag mig lite putt och svarade att jag inte var intresserad att bli lovad guld och gröna skogar så han behövde inte oroa sig.

"Bra det, jobbigt att bära runt på sågar och yxor vettu" var svaret :confused:O_o
Han har ju humor :D

F.ö. det låter väl som något jag skulle kunnat säga. Att jag inte vill lova något innan jag sett mer av personen. Vad i det tyckte du var skumt?

Och visst vore det jobigt att bära runt motorsåg för skogen och yxa för guldgruvan hela tiden. Nästan så man skulle behöva anställa en bärare ;)

Fast handlar det inte mera om ett förhållningssätt än vilken typ av fritidsintresse man har. Jag tänker mera att det kanske handlar om att hålla sig borta från "extremister" som du beskrivit tidigare än vissa typer av intressen. Det finns ju tex många som gillar att dansa och då till dansband (eller är tvugna eftersom det är det som bjuds om man vill styrdansa :P) utan att vara så maniska som din kompis låter eller som har segelbåt eller annan båt utan att vara tvungen att segla varje helg. På samma vis som man kan ha häst utan att bo i stallet och spendera hela helgerna på tävlingar eller clinics.

Sen prioriterar jag min tid efter det jag vill göra. Är jag singel så fyller jag ju ändå min tid och då kanske jag lägger mer tid på mina fritidsintressen efter som jag har den tiden (och inte vill sitta hemma och stirra in i en vägg). Har jag sedan ett stort umgänge och eller en partner då lägger jag ju tid på saker som vi gör tillsammans och då kanske jag får prioritera ner något av det andra som jag fyllde min tid med innan det här kom in i mitt liv. Precis som jag gör när jag hittar något nytt kul fritidsintresse eller annat jag vill göra. Då omfördelar jag min tid så det jag vill göra får plats.

Jag har ju hela tiden försökt förklara att jag menar de extrema....entusiasterna. Därför skrev jag dansbandsentusiaster.
Och när det gäller båt ex så har jag ju skrivit att jag gör en bedömning i kontakten med personen...inte att jag väljer bort innan. Men jag är riktigt rädd för vatten och båtar och tycker det är skitobehagligt att åka båt så därför väljer jag bort en som vill segla varje ledig stund. Tycker inte det är konstigare än att en som är hundrädd väljer bort någon som har hundar.

Jag har ju hela tiden försökt förklara att jag menar de extrema....entusiasterna. Därför skrev jag dansbandsentusiaster.
Och när det gäller båt ex så har jag ju skrivit att jag gör en bedömning i kontakten med personen...inte att jag väljer bort innan. Men jag är riktigt rädd för vatten och båtar och tycker det är skitobehagligt att åka båt så därför väljer jag bort en som vill segla varje ledig stund. Tycker inte det är konstigare än att en som är hundrädd väljer bort någon som har hundar.
Ja, jag väljer bort extremister i alla former. Det som brukar vara tydligast är dock träningsmanikerna, de är ju lätta att se vilka det är som ägnar hela sitt liv åt träning och kost. De andra brukar vara lite svårare att se hur extrema de är med sitt fritidsintresse/livsstil.

Han har ju humor :D

F.ö. det låter väl som något jag skulle kunnat säga. Att jag inte vill lova något innan jag sett mer av personen. Vad i det tyckte du var skumt?

Och visst vore det jobigt att bära runt motorsåg för skogen och yxa för guldgruvan hela tiden. Nästan så man skulle behöva anställa en bärare ;)
Å andra sidan vet jag ju hur jag själv är, vill ju inte heller att någon tror jag lovar något. Men ändå :cautious:

Haha, jag vet! Jag menade egentligen inte att det var skumt - och sista meningen i mitt inlägg är ju att jag själv tycker likadant och även säger det. Men okej, då var det väl humor med yxorna och det då ;) Gissar att jag bara fick mig en liten släng av "frokennorlin 5 år" :angel:

Det är bara sällan jag träffar någon jag vill träffa igen, men för den skulle innebär det ju inte att jag vill gifta mig med karln! Och det är väl där skon klämmer, jag tror att jag blir tillskriven känslor som jag inte har och då blir jag lite tvär. Tyvärr!

Ja, jag väljer bort extremister i alla former. Det som brukar vara tydligast är dock träningsmanikerna, de är ju lätta att se vilka det är som ägnar hela sitt liv åt träning och kost. De andra brukar vara lite svårare att se hur extrema de är med sitt fritidsintresse/livsstil.

Men då blir det ju inga kvar! Alla tränar på elitnivå. Åtminstone om man ska tro profiltexterna... :cautious:

@cambodia Vad härligt att allt går bra :). Du ser, så mycket som man oroar sig i början och sen flyter allt bara på bra ändå sen :).

Lycka till på intervjun!

Dagens mysigaste kontaktannons:
Manlig, bestämd och handfast man söker söt och trogen kvinna ålder 18-60

Det var hela annonsen och den är från dagens datum....inte 1862. Han är 47...kan inte hjälpa att tycka det är lite urk att då ragga 18-åringar.

Snälla @Petruska , kan du inte regga dig och ta ett snack med denna myskillen :rofl:

Dejt med gulliga fikakillen från i torsdags.
Gick en sväng i stan. Sprang igenom ett museum och avslutade med en timmes fika igen.

Han är söt och rar och trevlig men det finns verkligen ingen attraktion från min sida. Han känns mer som en lillebror. Eller kompis.
Fast jag tror inte att han vill vara nåt av det...

Dejt med gulliga fikakillen från i torsdags.
Gick en sväng i stan. Sprang igenom ett museum och avslutade med en timmes fika igen.

Han är söt och rar och trevlig men det finns verkligen ingen attraktion från min sida. Han känns mer som en lillebror. Eller kompis.
Fast jag tror inte att han vill vara nåt av det...

Jobbigt läge när man inte känner samma sak alls.

Själv måste jag säga till Herr Kantarell att det är kört här också. Okej...han var ju lite för på under själv dejten men jag har avvaktat för att se hur han sköter efterkommunikationen för att ge han den där chansen som mangärna ska ge. Tyvärr är den här exakt lika dan som den förra. Tokkletig i smsen.
"Vad gör du?"
"Tittar på film med sonen"
"åh vad mysigt. Önskar att jag satt intill dig"
:wtf:
Puss, puss, kram, kram, natti, natti, tänker på dig mm. Och allra värst i morse:
"Jag drömde om dig inatt"
:yuck:

Detta sen igår. Nu jobbar han men jag får ta ett snack med honom i morgon om att vi inte alls är på samma nivå och att jag inte känner någon kemi att dejta vidare på.

Funderar på om jag sänder ut några speciella signaler, men jag har aldrig hamnat i liknande situation innan. En sak är då säker. Jag ska fortsätta hålla på min grej att inte ha telefonkontakt innan dejt för det verkar bara piska upp förhoppningarna och en del verkar tro att halva dejtadet redan är klappat och klart när man väl ses bara för att man har snackat en del :meh:
Från och med nu är mitt telefonnummer dyyyyyyrt!!

Dagens mysigaste kontaktannons:
Manlig, bestämd och handfast man söker söt och trogen kvinna ålder 18-60

Det var hela annonsen och den är från dagens datum....inte 1862. Han är 47...kan inte hjälpa att tycka det är lite urk att då ragga 18-åringar.

Snälla @Petruska , kan du inte regga dig och ta ett snack med denna myskillen :rofl:
Han låter ju helt underbar! :love::love::love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 712
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 310
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 524
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 338
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka