Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var ju det som var grejen? Att jag inte tyckte det var nödvändigt i sammanhanget "diskutera ex på date eller ej". Alltså, jag tycker andra människor i mitt liv (ffa om de är ex) är ganska ospännande att prata om på en tidig date öht.

Och herregud, jag orkar inte använda det som någon slags "test" heller.
Vad jag menar är att steget är rätt långt från att nämna att man var i Rom med exet till att sitta och "pränta in" saker också.

Precis som att det är en sak att råka berätta en anekdot och en annan att "testa" dejten. Oavsett hur det sen föll ut.

Vad jag menar är att steget är rätt långt från att nämna att man var i Rom med exet till att sitta och "pränta in" saker också.

Precis som att det är en sak att råka berätta en anekdot och en annan att "testa" dejten. Oavsett hur det sen föll ut.
Jag tror att vi menar samma sak. Pränta in är osexigt, i förbifarten (men inte 742 gånger) är ok.

Och jag håller def med dig på andra stycket och när jag tänker efter så var det heller inte du som nämnde test.

Nu är ju jag i den åldern att flera av de jag gått på dejt med har haft långa äktenskap bakom sig som även inkluderar barn. Jag brukar faktiskt fråga varför de har separerat...om inte frågan först kommer till mig. Men hittills tror jag att den har kommit upp från någon på samtliga dejter. Så den verkar intressera de flesta.
Och detta är inte av svartsjukeskäl el likande. Finns en massa skäl till att man går isär. Men här är ett ypperligt tillfälle att sålla lite. De som har en sund relation till sin separation lämnar en kortfattad variant. De som inte är klara eller är bittra brukar älta detta halva dejten. Här brukar även relationen till exet bli rätt tydlig. Och den relationen kommer ju att finnas kvar iom barnen.

Jaha ja, det här var en trevlig dejt! :d Pluspoäng redan från början som sagt, med att vara helt okej att jag kommer i ridkläder, sämre blev det inte när jag kom fram heller. Trevlig lägenhet, trevlig pojk med fint leende.. stora tekoppar och dessutom mjölk hemma. roligt var att vi båda hade köpt kakor, haha.

Och vi ska nog ses igen :D

(till råga på det hade jag ett top noch-pass med fuxflickan på hoppträningen direkt efteråt, behöver jag säga att jag fånlog hela vägen hem av flera anledningar? :D)

Idag missuppfattade jag en tjej igen ;)
Var på banken 3e ggr på 1,5 vecka å fick Courtney igen
väldigt trevlig tjej faktiskt men halvvägs in i pengaräkningen så sa hon att hon visste om en väldigt bra "chicken restaurant" i Harrisburg
Great svarade jag- When do you want to go??
Då blev hon röd i ansiktet å visade upp ett ringmärkt finger
Den andra kassörskan började humma.....
Fasen-jag som trodde att jag fattade rätt ju... hon menade på att jag kunde testa den istället för Wendys varje kväll ju
jaja..... dagens uppdatering från Andra sidan sjön
Lycka till allihop <3
/s

Det där med ex är knepigt. Jag känner inget behov av att nämna mitt ex hela tiden och jag har inget behov av att veta massor om tidigare relationer från de jag dejtar. Är barn inblandade är det oundvikligt i många fall. Och jag vill varken själv eller att andra ska censurera ex, passar det i det man pratar om att nämna ex så ser jag inga problem.

Tyckte faktiskt att det var skönt att jag och den nuvarande pratade om våra senaste förhållanden, när det var och hur det slutade, just för att slippa att få reda på senare att någon eventuellt inte var färdig med sitt ex.

Idag missuppfattade jag en tjej igen ;)
Var på banken 3e ggr på 1,5 vecka å fick Courtney igen
väldigt trevlig tjej faktiskt men halvvägs in i pengaräkningen så sa hon att hon visste om en väldigt bra "chicken restaurant" i Harrisburg
Great svarade jag- When do you want to go??
Då blev hon röd i ansiktet å visade upp ett ringmärkt finger
Den andra kassörskan började humma.....
Fasen-jag som trodde att jag fattade rätt ju... hon menade på att jag kunde testa den istället för Wendys varje kväll ju
jaja..... dagens uppdatering från Andra sidan sjön
Lycka till allihop <3
/s

nu läste jag det här på ett lättsamt sätt, inte pushigt eller så, och jag tyckte det var jättefint! skrattade lite och log stort. vilken icebreaker ;) nu har du iaf någon du kan hälsa glatt på i stan.

(Och prova den andra restaurangen vettja - det finns ju sååå mycket bra mat i usa :) )

Jag pratar jättemycket relationer med den mannen jag träffar nu både de tidigare, den vi har och hur vi vill ha det och inte vill ha det. Vad man tyckte var bra och dåligt med tidigare relationer och hur det format ens sätt att se på relationer. För mig skulle det vara jättekonstigt annars. Hur man hanterar relationen till sina ex tycker jag också berättar en hel del om personen med.

Lite nervöst nästan, känns ju som man måste ha något att prata om hela tiden.
Att det blir tyst och man inte har något och säga märks ju liksom inte på samma sätt när man chattar :p

Jag hoppar helst telefonmomentet och går direkt till att checka av kemin på en dejt...efter vi skrivit en del och tagit reda på det nödvändigaste. Sen har jag nästan någon form av fobi mot att lämna ut mitt nummer sen jag blev stalkad.
Känns personen vettig och det finns något där så ger jag mitt nr på dejten

nu läste jag det här på ett lättsamt sätt, inte pushigt eller så, och jag tyckte det var jättefint! skrattade lite och log stort. vilken icebreaker ;) nu har du iaf någon du kan hälsa glatt på i stan.

(Och prova den andra restaurangen vettja - det finns ju sååå mycket bra mat i usa :) )
Hehe... jo inte trodde hon väl att jag skulle bjuda ut henne ;)
men bjöd med henna på Hot Wings aftonen 20 okt.. efter jag kommit tebaks från memphis å nashville ;)
/s

Har lovat dejt på söndag. Han skriver typ tjohoo så kul det här ska bli...6 år sen han var på en dejt.
Jag är mer....suck...jaha...då gör vi ett nytt försök.....
Men jag LOVAR att försöka vara positiv och öppen till sinnet. Jag skriver med ett par trevliga och går utanför min vanliga bekvämlighetszon. Börjar hitta tillbaka lite till dejtingenergin.
Lustigt...den ena som jag skriver med, han bor där jag flyttade ifrån. Han däremot flyttade dit från att ha bott i min lilla håla. Omvänd flytt mao. Han skulle jag faktiskt velat ha träffat i helgen men han jobbade tyvärr. Tänker föreslå en dejt om intresset håller i sig några dagar.

Jag föreslog även en dejt för han som jag skrivit med i flera veckor och som verkar så himla lik mig i intressen och musik mm. Men han hade inte tid de närmaste två veckorna. Nu i helgen skulle han lägga golv. Jäkligt mycket golv om man inte hinner med en timme för en kopp kaffe. La han åt sidan. Men han fortsätter att ta initiativ till att skriva så något intresse har han väl men jag känner att han är för seg.

Fan vilken köttmarknad det är med dessa profiler, bilder, skrolla genom människor på det här sättet. Och skriva, skriva, skriva. Känns rätt sjukt ibland.

Men han hade inte tid de närmaste två veckorna. Nu i helgen skulle han lägga golv. Jäkligt mycket golv om man inte hinner med en timme för en kopp kaffe. La han åt sidan.
Han kanske lägger golv tillsammans med någon, som bara inte vill sitta på en stol och titta in i en vägg medan ni båda tar en kopp kaffe i en timme..?

Han kanske lägger golv tillsammans med någon, som bara inte vill sitta på en stol och titta in i en vägg medan ni båda tar en kopp kaffe i en timme..?

Haha
Jag tänkte väl mer att han antagligen inte la golv från morgon till läggdags i tre dagar utan kanske hade någon timme över att gå utanför dörren. Men tidigast om två veckor.....nja....nog kan man klämma in en kopp kaffe på två veckor om man vill?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 652
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 484
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 314
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Valp 2025