Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Messade dejten förut, inget svar på det heller. Om man nu inte vill ha kontakt mer, kan man inte säga det då?

Messade dejten förut, inget svar på det heller. Om man nu inte vill ha kontakt mer, kan man inte säga det då?

Tråkigt. Hoppas det bara är nått logiskt krångel!!
Tyvärr verkar det ju vara otroligt svårt att hitta människor som vågar ha en rak, tydlig och ärlig dialog. Många verkar gömma sig bakom sina dataskärmar och telefoner allt för lätt :(

@Voff hoppas det.
Ja det är trist att det är så, den här killen har man ju ändå träffat IRL också, då borde det ju inte vara så svårt och säga som det är.

Nu berättar du en annan historia än i det inlägg jag svarade på. I det skrev du i en halv mening att du mådde dåligt pga dålig självkänsla, nu berättar du en skärmsida om konsekvenserna av att ha blivit mobbad.

I första inlägget lade du alltså huvuddelen av vad som hände på honom - det var dumt av honom att säga som han sa när du satt bredvid. Nu lägger du huvuddelen av vad som hände på dig själv - eftersom du varit mobbad och fortfarande kämpar med konsekvenserna tog det ovanligt styggt.

Men: även nu fortsätter du att tycka att hans kommentar var dum. Och det tycker jag fortfarande inte, i det sammanhang den fälldes: ni var kompisar, han sa det till en annan kompis. Man MÅSTE inte betrakta allt umgänge som en parningsdans bara för att man är av olika kön. Han kanske uppfattade dig just som en kompis, ni kanske redan hade pratat om det och ömsesidigt konstaterat att det var kompisar ni var?

Det inlägg jag nu svarar på tycker jag främst bevisar att det är skitviktigt att bearbeta sitt eget bagage innan man ger sig i lag med andra. Har man inte gjort det så ställer det bara till besvär.
Som jag ser det är det samma historia. Bara en utveckling av vad den dåliga självkänslan bottnar i.

Det där är så himla trist och det som fick mig att känna total hopplöshet gällande dejting i våras. Jag förstår inte vad som är så svårt med att bara skriva att man inte är intresserad längre?! Jag har gjort så till alla som jag inte velat dejta längre.

Nej precis, därav den skärmslånga Utvecklingen av vad låg självkänsla kan innebära. Du skrev att du inte förstod hur en sådan kommentar kunde få de konsekvenserna och jag förklarade.

Jag tycker fortfarande att det var en osmidig kommentar helt oberoende av om han varit intresserad av mig eller inte. Det handlar inte om att se möten mellan människor som en parningsdans utan om att den typen av kommentarer lätt sårar. Även om de inte är menade att göra det.

Om vi vänder på det så skulle jag aldrig vare sig på skämt eller allvar säga att det inte finns några snygga singelkillar i stan när jag sitter bredvid en singelkille från stan. Kompis eller inte.

Det där är så himla trist och det som fick mig att känna total hopplöshet gällande dejting i våras. Jag förstår inte vad som är så svårt med att bara skriva att man inte är intresserad längre?! Jag har gjort så till alla som jag inte velat dejta längre.

Men preciiiiiis! Vad är det för fel på ett "tack men nej tack"? Oh vad detta har stötts och blötts i mitt gäng, varför man bara inte kan ha lite vanligt hyfs. Har man aldrig träffats, okej då köper jag "the silent treatment" på ett annat sätt.

Men har men ändå träffats live så anser jag att om någon part hör av sig, särskilt om den frågar om en ny träff, så svarar man artigt ja eller nej. Hur svårt ska det vara!?? :mad:

Det här med att inte höra av sig/dra sig ur......

Min teori är att "på nätet" blir det inte lika verkligt på något sätt som IRL. Lite avtrubbat. Det är så lätt att ta kontakt och inleda dialoger som snabbt kan spinna på rätt långt i uppmålade bilder och förhoppningar hos båda. Sen vid riktiga möten inser nog många att de dragit på förstora växlar och inte kan/vill leverera det som var lätt att lova och tro bakom dataskärmen.
Då blir det lika lätt att dra sig ur bakom skärmen som det var att hoppa på tåget.

Om man jämför med att börja dejta en arbetskamrat, en vän genom kompisgänget eller liknade så tror jag tyvärr att det är lättare att dra på fegisvis när man inte behöver träffa personen på riktigt mer.

Bara min teori.....

Men preciiiiiis! Vad är det för fel på ett "tack men nej tack"? Oh vad detta har stötts och blötts i mitt gäng, varför man bara inte kan ha lite vanligt hyfs. Har man aldrig träffats, okej då köper jag "the silent treatment" på ett annat sätt.

Men har men ändå träffats live så anser jag att om någon part hör av sig, särskilt om den frågar om en ny träff, så svarar man artigt ja eller nej. Hur svårt ska det vara!?? :mad:

Agree, tycker det är såå dålig stil. Jag dejtade/träffade en kille kanske ett halvår, sen helt plötsligt slutade han bara höra av sig, man bara O_o :banghead:

En annan teori jag har är att väldigt många reggar sig i fel skede i livet. När de är rykande nyseparerade, sitter hemma och känner sig ensamma. De önskar sig bort från det som är och tror lösningen ska bli någon ängel från nätet full av kärlek och skratt. Också är de lååååångt ifrån klara med sitt bagage, ex och ev bitterhet. Märker att just bitterhet lätt dyker upp efter lite mailande. En del har tom riktigt bittra presentationer. De där personerna har noll koll på sina känslor och det kan svänga hur som helst.
Men det är så enkelt att skaffa ett konto och få lite bekräftelse som piggar upp.

Jag försöker leta mellan raderna för att se om personen faktiskt trivs med sitt liv för övrigt.

En annan teori jag har är att väldigt många reggar sig i fel skede i livet. När de är rykande nyseparerade, sitter hemma och känner sig ensamma. De önskar sig bort från det som är och tror lösningen ska bli någon ängel från nätet full av kärlek och skratt. Också är de lååååångt ifrån klara med sitt bagage, ex och ev bitterhet.
En bra grundregel är att inte prata sina gamla ex på en dejt. Vi utökar den regeln till en allmän sådan: att prata sina gamla ex är osexigt.

Fast ibland är det oundvikligt. Jag har tillbringat ca 20 år med mitt ex. Jag skulle få väldigt lite att prata om, om jag inte får nämna det.

Jag reviderar: Att älta sina gamla ex är osexigt.

Vansinnigt osexigt!!

Nu till annat.....Äntligen har jag fått ett jättekul och intressant medelande och karln såg bra ut och bor nära! Halleluja!!
Så kollade jag in "fakta" och ser att han har kryssat i kristen.
Man kan inte vara mer otroende än mig. Jag är inte ens med i svenska kyrkan och jag svär... en hel del.

Får nysta lite i det där. Alltid är det något. Den karln som jag skrev med innan föll på allergi.

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 649
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 484
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 314
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023