Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad tycker ni, ska jag messa honom igen eller avvakta?
Trist att han inte hör av sig. Har du "inget nytt att komma med" hade jag avvaktat om jag vore du. Mest för att jag själv lätt känner mig jagad/trängd om det blir för mycket, särskilt innan jag blivit klok på ev. känslor för personen.
Är han intresserad kommer han att höra av sig, så enkelt är det ju faktiskt! :)

Trist att han inte hör av sig. Har du "inget nytt att komma med" hade jag avvaktat om jag vore du. Mest för att jag själv lätt känner mig jagad/trängd om det blir för mycket, särskilt innan jag blivit klok på ev. känslor för personen.
Är han intresserad kommer han att höra av sig, så enkelt är det ju faktiskt! :)
Det är sant :)
Jag får ha lite tålamod helt enkelt.
Blir alltid så nojig och tror det värsta direkt :p

Det undrar jag också, tycker sådant är jättesvårt.
Dejten frågade igår om jag hade planer på att bli ihop med exet igen. Det borde väl tyda på att han är intresserad tycker jag? :p

Alltså, jag hade faktiskt blivit lite orolig om jag fick den frågan andra (?) gången jag träffade någon. Vad jag har för relationer med mina ex känns inte som något jag vill diskutera eller förklara för någon jag knappt träffat (framförallt inte om det råkar vara någon som är far till mitt barn).

Så för mig känns inte den frågan som något en säger för att en är intresserad, utan mer som något en säger om en är svartsjuk och/eller kontrollerande. Alla är vi ju såklart olika, men jag hade inte känt mig bekväm i en sådan situation.

Mr Dejt har varit här idag. Men någon dejt var det ju inte. Men självklart diskuterade vi ämnet "dejtade" och framför allt dejtande på nätet en del ( bland många andra ämnen)
Det var hur som helst väldigt kul att ses igen. Det var skönt att se honom efter 4 månader och kändes inte konstigt alls.

Hoppar in lite i denna tråden fast att jag tillhör U. Har skrivit lite i en vecka med en kille på fb som fångat mitt intresse rejält:love: har ni några tips på hur man kan se om en person är intresserad eller bara allmänt trevlig? om ni har egna erfarenheter? känner att det är för tidigt att fråga för mig, men får en glad smileys i princip varje meddelande och slutar jag vara drivande så skriver han någon fråga eller så för att få igång samtalet igen:p hoppas på att ni är bättre på sådanthär än mig:o

Om du känner att det är för tidigt att fråga rakt ut om han är intresserad så kanske du kan leda in samtalet på ämnen lite sådär runt om kring? Kanske kommer ni in på ämnet mer naturligt och det blir bekvämare att fråga mer rakt på.

Annars tycker jag du helt enkelt ska fråga om ni ska träffas. Bästa sättet att ta reda på sånt :)

Alltså, jag hade faktiskt blivit lite orolig om jag fick den frågan andra (?) gången jag träffade någon. Vad jag har för relationer med mina ex känns inte som något jag vill diskutera eller förklara för någon jag knappt träffat (framförallt inte om det råkar vara någon som är far till mitt barn).

Så för mig känns inte den frågan som något en säger för att en är intresserad, utan mer som något en säger om en är svartsjuk och/eller kontrollerande. Alla är vi ju såklart olika, men jag hade inte känt mig bekväm i en sådan situation.

Äsch...det beror väl helt på hur frågan ställdes?
På skämt med glimten i ögat, i blodigt allvar, i samband med att något speciellt diskuterades.....

Skulle allt jag sa analyseras och tolkas in i ett större samanhang skulle jag nog låta som ett psyko i vissa fall.

Om du känner att det är för tidigt att fråga rakt ut om han är intresserad så kanske du kan leda in samtalet på ämnen lite sådär runt om kring? Kanske kommer ni in på ämnet mer naturligt och det blir bekvämare att fråga mer rakt på.

Annars tycker jag du helt enkelt ska fråga om ni ska träffas. Bästa sättet att ta reda på sånt :)

Tack för tipset ska se om jag kommer på något bra runtomkring prat men lite svårt vad det skulle kunna vara *funderar*. Han hintade att det var synd att jag inte skulle läsa på skolan han bor väldigt nära så får nog ta det som ett tecken kanske^^ Väntar ett litet tag till men sedan måste jag ju fråga om inte han gör det, grejen är att man är rädd för svaret vilket det än blir:p men träffas man inte leder det ju ingenstans i längden heller så är det ju. Sen är det ju så att iom att det var jag som tog kontakten tänker jag att jag ju uppenbart är intresserad^^ men men jag bara spånar lite här ;)

Jag tror inte att jag hade blivit orolig men jag hade inte heller tolkat det direkt positivt. Eller negativt. För mig hade det nog känts bara som en fråga liksom, inte så mycket mer än det.

@Mirre Du kommer nog känna hur det blir när ni lärt känna varandra mer och umgåtts lite mer. Nu har ni väl bara setts två gånger? Huruvida han är intresserad eller ej, särskilt baserat bara på en sån fråga, är ju omöjligt.

Äsch...det beror väl helt på hur frågan ställdes?
På skämt med glimten i ögat, i blodigt allvar, i samband med att något speciellt diskuterades.....

Skulle allt jag sa analyseras och tolkas in i ett större samanhang skulle jag nog låta som ett psyko i vissa fall.

Jag tror att de flesta skulle framstå som psykon ;) Så det handlar inte om att tolka allt som sägs, utan sådant som redan har tolkats :)

Men för mig (återigen, alla är ju olika :)) så är frågor i stil med den som handlar om min relation till mina ex inte något som jag tycker angår någon jag har träffat så få gånger oavsett i vilket tonläge det sägs. Jag känner liksom lite att det inte angår någon annan än mig och mitt ex så länge dejtandet inte är på ett djupare plan. Så för mig är det som sagt en olustig sak att fråga om och jag hade undrar om hen hade haft fler åsikter om mitt sällskap framöver.

Och sen, vad svarar en på en sådan fråga? Nej? För att eventuellt inse om någon vecka eller två att exet är allt en vill ha och ändå bli tillsammans med honom? :D eller Ja?

Jag tror inte att jag hade blivit orolig men jag hade inte heller tolkat det direkt positivt. Eller negativt. För mig hade det nog känts bara som en fråga liksom, inte så mycket mer än det.

@Mirre Du kommer nog känna hur det blir när ni lärt känna varandra mer och umgåtts lite mer. Nu har ni väl bara setts två gånger? Huruvida han är intresserad eller ej, särskilt baserat bara på en sån fråga, är ju omöjligt.
Så tänker jag också, jag tror inte jag behöver vara orolig för honom så.
Jag uppfattar honom som ganska osäker på sig själv och att han skyddar sig lite från att bli sårad. Har fått känslan av det alla fall.

Så tänker jag också, jag tror inte jag behöver vara orolig för honom så.
Jag uppfattar honom som ganska osäker på sig själv och att han skyddar sig lite från att bli sårad. Har fått känslan av det alla fall.
Ser nu att jag skrivit jätteilla och glömt vissa ord :o. Tur att du förstod vad jag menade ändå :D

Jag tror man ska passa sig lite för att analysera den andra för mycket när man precis träffat den. Att istället ta det för vad det är; en person man precis träffat och håller på att lära känna, och sedan se hur det blir :).

Ser nu att jag skrivit jätteilla och glömt vissa ord :o. Tur att du förstod vad jag menade ändå :D

Jag tror man ska passa sig lite för att analysera den andra för mycket när man precis träffat den. Att istället ta det för vad det är; en person man precis träffat och håller på att lära känna, och sedan se hur det blir :).
Det är lugnt, jag förstod :D

Visst är det så, vi får väl se var det leder någonstans.
Han bor bara ett par mil härifrån så vi kommer ju säkert kunna träffas relativt ofta.

Har redan levt med ett manipulativt, kontrollerande kräk och denna kille är så långt ifrån honom man kan komma. På alla plan jag märkt av hitills.

Klart det gör! Men det finns väl också utrymme att diskutera och besvara frågorna. Vilket jag gjorde.
Ja, ett svar är ju "Han kan besvara den frågan bäst, att sitta här och analysera och gissa ger rätt lite".

@Mirre

Har redan levt med ett manipulativt, kontrollerande kräk och denna kille är så långt ifrån honom man kan komma. På alla plan jag märkt av hitills
Åh, desto större skäl att skynda långsamt. Som sagt, ni har setts två gånger och det är super att det varit trevligt och att han verkar vara en schysst kille :). Jag skulle dock försöka undvika att tro att jag vet alltför mycket om hur han är som person, sånt tar ju oftast tid att märka och det kommer ju allt efter som som man lär känna varandra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 647
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 481
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 314
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka